Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag är inne på SÖS nu och sköterskan sa att vi ska kontrollera om det är vattenavgång eller inte eftersom man också kan ha ”mer flytningar” på slutet av graviditeten. Jag skrattade bara, för det hade varit helt absurt med ett plötsligt vattenfall av flytningar 😂 Nej, nu har iaf hon också konstaterat att vattnet nog gått. Så har precis kontrollerat hjärtljud och sammandragningar och väntar nu på läkaren.
Oh vad spännande!
 
Ja, jag är inne på SÖS nu och sköterskan sa att vi ska kontrollera om det är vattenavgång eller inte eftersom man också kan ha ”mer flytningar” på slutet av graviditeten. Jag skrattade bara, för det hade varit helt absurt med ett plötsligt vattenfall av flytningar 😂 Nej, nu har iaf hon också konstaterat att vattnet nog gått. Så har precis kontrollerat hjärtljud och sammandragningar och väntar nu på läkaren.
Spännande :bump: :heart
 
Ja det här med hur lite sömn man klarar sig på är helt fascinerande. Här har vi en som sovit 1 timme det senaste dygnet 😆🙋‍♀️ Det är judock ovanligt lite, till och med för att ha en nyfödd. Vi har tyvärr åkt på Covid i familjen och lillasyster fick jobbigt med andningen igår kväll så nu är vi inlagda på sjukhuset 😔 Hon är väldigt, väldigt trött och får lite andningshjälp och matas i sond men mår annars okej. Jag hoppas att hon ska hämta sig fort .
Hur går det med den lilla?
 
Liten flicka föddes igår kring kl. 15.30 med akut snitt, alla mår bra :heart Hon gör sig hörd om man säger så, och ser ut som en sur gammal farbror så maken kallar henne Gösta :D
Grattis, skönt att allt gått bra! :heart
Och lite roligt ändå att du precis skrev om hur häftigt det var med ett bestämt datum och en plan. Men bebisen var visst inte med på planen...
Och skönt att du hann fatta beslut om snitt och kanske hinna förbereda dig lite mentalt innan det var dags :)
 
Hur går det med den lilla?
Jo tack, vi är hemma på permission ❤ Hon har fortsatt sond och får utpumpad mat I den några gånger per dygn, men hon orkar amma mer för varje dag känns det som 🙏 Så nu tar vi en stund i taget men hoppas det fortsätter gå åt rätt. Fy så hjälplös jag känt mig! Och det läskigaste var att det gick så fort, 4 timmar från att jag satt hemma i soffan och ammade och allt var som vanligt, tills att vi stod på akutrummet på barnakuten med en massa folk runt oss. Tack o lov för sjukvården säger jag bara 🙏
 
Jo tack, vi är hemma på permission ❤ Hon har fortsatt sond och får utpumpad mat I den några gånger per dygn, men hon orkar amma mer för varje dag känns det som 🙏 Så nu tar vi en stund i taget men hoppas det fortsätter gå åt rätt. Fy så hjälplös jag känt mig! Och det läskigaste var att det gick så fort, 4 timmar från att jag satt hemma i soffan och ammade och allt var som vanligt, tills att vi stod på akutrummet på barnakuten med en massa folk runt oss. Tack o lov för sjukvården säger jag bara 🙏
Usch va läskigt! Skönt att hon är på bättringsvägen. 🙌:heart
 
Jo tack, vi är hemma på permission ❤ Hon har fortsatt sond och får utpumpad mat I den några gånger per dygn, men hon orkar amma mer för varje dag känns det som 🙏 Så nu tar vi en stund i taget men hoppas det fortsätter gå åt rätt. Fy så hjälplös jag känt mig! Och det läskigaste var att det gick så fort, 4 timmar från att jag satt hemma i soffan och ammade och allt var som vanligt, tills att vi stod på akutrummet på barnakuten med en massa folk runt oss. Tack o lov för sjukvården säger jag bara 🙏
Fy vad otäckt. Skönt att ni agerade snabbt och att det verkar gå åt rätt håll!
 
Tack för alla fina gratulationer :heart Hemgång här och alla kläder är för stora 🥰

4F0FF8AF-7F6E-4F19-AB28-9AAC3D5D497B.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 079
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 605
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 265
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 109
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp