Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har satt mig i en knepig situation jobbmässigt. Jag har jobbat en hel del på ett ställe, vi kan kalla det A, de senaste åren och är...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Ackela
·
Skola & Jobb Jag har aldrig skrivit högskoleprovet, men funderar på att göra det nu vid 37 års ålder. :D Ni som gjort det nyligen, berätta! Vad ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: DeadSerious
·
Skola & Jobb Om 37 dagar slutar jag på denna skolan efter 10 år. Jag kommer att splittras från de vänner jag känt i lika många år. Jag vill inte gå...
Svar
9
· Visningar
1 719
Senast: _Charlotte_
·
Skola & Jobb Nu är det snart dags för sommarlov och jag slutar på skolan efter dessa tre åren vilket känns lite tråkigt. Mina lärare jag haft har...
Svar
3
· Visningar
2 579
Senast: Blueberry
·
Skola & Jobb Sitter arla morgonstund med bokföringen från förra året (hög tid nu...) I juni 2012 köpte jag en dator+skrivare, vilket är bokat som en...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Elinoor
·
Skola & Jobb Till hösten börjar jag andra året på ett ridgymnasium. När utbildningen är klar är jag utbildad hästskötare. Jag håller på och funderar...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: gunhild
·
Skola & Jobb Måndagen den 3/3 2014 började jag jobba heltid igen och jobbade min sista 7 timmarsdag den 28/2. Jag trodde jag skulle få heltidslön...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: touche
·
Skola & Jobb Har ni öppet utarbetade regler för hur man ska bete sig i ert kontorslandskap? Är det en återkommande fråga på dagordningen, är det en...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 938
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Jag har en fråga angående CSN. Det är så att förra terminen läste jag två 15-poängs kurser och en 7.5a. Den första 15hp-kursen klarade...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: doleron
·
Skola & Jobb Jag har fått för mig att det skulle kunna vara ett jobb för mig. Men jag vet egentligen inte. Webbredaktör/journalist som just nu vikar...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Jag har sänkt min tjänst från 40% till 33.8%. Nu när jag fick min första lön med nya procenten så står det att jag har 20 semesterdagar...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Ni som har kontorsjobb, hur många av er står upp och arbetar? :) Hela dagen eller någon timme då och då? Känner/upplever ni någon...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 808
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Ni som läst på högskola på distans, hur tycker ni det fungerade? Skulle ni göra det igen? Jobbade ni samtidigt? Hur mycket i så fall...
2
Svar
24
· Visningar
4 677
Senast: glittra
·
Skola & Jobb Jag är sen i november anställd som transportledare på ett åkeri, men känner att jag inte är rätt för detta jobbet. Jag känner mig ofta...
Svar
8
· Visningar
1 362
Senast: Lill76
·
Skola & Jobb Hjälp mig se den här situationen ur lite nya synvinklar. A arbetar på ett ställe med flera trevliga kollegor och roliga...
Svar
13
· Visningar
1 951
Senast: Elinoor
·
Skola & Jobb Är det någon som har erfarenhet av att jobba som personlig assistent åt en släkting/familjemedlem? Fördelar? Nackdelar? Jag har...
2
Svar
22
· Visningar
2 849
Skola & Jobb Jag har kommit till ett vägskäl och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jobbar inom vården på ett stödboende, men gick i väggen av olika...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Elinoor
·
Skola & Jobb Har en fundering jag skulle behöva lufta lite. Blir lite långt och rörigt men hoppas några orkar läsa. Jag är i den där åldern när man...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hur ska man göra i följande situation: Din lärare ger dig vattenprover från 3 olika sjöar och alla visar på att de är sura. Din uppgift...
Svar
4
· Visningar
1 836
Senast: proximus
·
Skola & Jobb Vet att det har funnits liknande trådar tidigare, och eftersom jag själv är fullt uppe i att planera mig framtid så blev jag nyfiken på...
2
Svar
36
· Visningar
3 588
Senast: beauspirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp