Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

R
Skola & Jobb Vet inte ens om det går att svara generellt på detta, eller om jag är jättedum som inte förstår det själv, men here it goes: Om man... 2
Svar
30
· Visningar
4 040
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Jag försöker komma på vad jag kan plugga till för att få ett riktigt jobb i framtiden. . Just nu jobbar jag för ett ställe som jag...
Svar
10
· Visningar
976
Senast: Cinora
·
Skola & Jobb Jag använder ett anonymt nick för att jag inte vågar fråga frågan ens utan att riskera bli av med min ersättning.. Jag har av viss...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Kan man "be" om en inspektion från arbetsmiljöverket? Vi är ett ganska litet företag med ganska dåliga kontorslokaler...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Bowman
·
Skola & Jobb Jag har lite problem med att bestämma mig. Är ju anställd bussförare men har just nu andra arbetsuppgifter. Ag vill att jag fortsätter...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb diskussionen kom upp i ryttareliten tråden, och min egen erfarenhet är också att det är rätt utbrett. Såg just den här annonsen och blev... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 217
Senast: Bowman
·
Skola & Jobb I juli kommer min arbetsplats att vara på en annan ort. Det tar 2,5 -3 timmar att åka dit. Jag kommer åka till orten och sova på arbetet...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: Dessy
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
3 035
Senast: Zaria
·
Skola & Jobb Londonresan tog hårt på plånboken... Kommer jag behöva leva på gatan resten av sommaren, eller kommer det komma studiebidrag på måndag...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Caoimhe
·
Skola & Jobb Vilka regler gäller för timanställd (ej fast anställning) om vederbörande bli uppsagd? Dvs kan anställningen upphöra direkt eller finns...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: Girasol
·
Skola & Jobb Jag befinner mig i ett mellanår i mina studier och skulle gärna använda det här året till att skaffa mig lite arbetslivserfarenhet. Vad...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Jag är timanställd och har fått ett schema över sommaren. Chefen hörde nu av sig och frågade om jag kan jobba andra tider en dag mot...
Svar
12
· Visningar
9 073
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Jag måste bara höra om bukefalisterna hört talas om något liknande . Ett stort bolag( med miljardomsättning) anställer en ny VD. Efter...
Svar
9
· Visningar
1 478
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Ska i höst börja pendla och kommer en körsträcka på ca 12mil varje dag. Och jag skulle behöva en nyare billigare bil rent...
Svar
3
· Visningar
520
Senast: G-uldlock
·
Skola & Jobb Ska söka min första betalda semester (:bump:) och funderar lite på hur många semesterdagar som går åt och om man kan falla i någon...
Svar
7
· Visningar
2 469
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Finns det några kunniga som har koll på regler, praxis och annat kring ämnet? Av vilka anledningar får/kan det införas? Gäller...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: tigerflicka
·
Skola & Jobb är det lönt? har studerat en fortsättningskurs nu på vårterminen och kört in i väggen totalt, har knappt inte ens börjat på min b... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 694
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Mitt jobb stänger v 29 och 30 och begär att alla ska ta sin semester runt dessa datum. Jag var utomlands 2 semestetveckor i april och... 2 3
Svar
47
· Visningar
10 091
Senast: Kivina
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 424
Senast: touche
·
Skola & Jobb Hej! Jag tänkte försöka ansöka till några kurser om det är möjligt via antagning.se och undrar hur det fungerar när man läser enstaka...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka