Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har i ca 2 månaders tid fått skjuts med en kollega till och från jobbet. Han har inte velat ha något betalt, då han "kör ändå". På...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Läser floristik nu och har minst 250 arter att lära mig på både svenska och latin på 2 veckor. Vad är era bästa tips för att lära sig...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: Idas
·
Skola & Jobb Hej älskade Buke! Jag är lite nyfiken på för och nackdelarna med att arbeta i privat sektor vs. att arbeta i offentlig sektor :) Jag...
Svar
10
· Visningar
4 645
Senast: Blueberry
·
Skola & Jobb Jag tror jag måste ha hjälp med att tänka här. Jag ska flytta och söker nu jobb inom yrket jag nu läst till. Jag har än så länge riktat... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 804
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har blivit kallad på intervju! :o Men vad ska jag tänka på? Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag låta bli att gå under av nervositet...
Svar
12
· Visningar
8 101
Senast: Elina8
·
Skola & Jobb Skulle ni kunna tänka er att byta jobb till något roligare och mer stimulerande än det ni har idag och därmed gå ner 10' i lön första... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 386
Senast: mino
·
Skola & Jobb Hur fungerar det på collegenivå? De måste ju betala all mat innan men anpassas den till allergiker, vegetarianer osv.? Vore så otroligt...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag och min sambo går i tankar att försöka få barn och jag vill ha saker och ting klart för mig innan man sätter igång:-) Jag jobbar som...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag ska jobba natt i sommar för första gången. Fick en chock när jag fick schemat och insåg att jag BARA ska jobba nätter heltid. Var... 2 3
Svar
45
· Visningar
13 104
Skola & Jobb Hej alla! Jag har en fråga, som jag hoppas allvetande buke kan svara på =). Jo, jag avslutade mina studier nu häromveckan, men mitt...
Svar
2
· Visningar
693
Skola & Jobb Ja det finns ju så många som läser eller läst på universitet här, och det ligger ju själv framför mig:) Jag har aldrig läst på den nivån... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 765
Skola & Jobb Det måste finnas ett helt gäng! Jag skulle gärna vilja ha lite insyn och få veta att det inte är omöjligt, då detta är något jag...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: lady_vip
·
Skola & Jobb Jag ska börja studera (igen) till hösten och är väldigt intresserad av att klämma in så mycket praktik som möjligt. Jag har kollat gamla...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Singoalla
·
Skola & Jobb Måste skriva av mig, skulle ha opponerat på en uppsats idag, på fil.kand-nivå, på ett annat europeiskt språk. Uppsatsen var mycket bra... 2
Svar
36
· Visningar
3 299
Skola & Jobb Jag har lagt märke till att det finns flertalet användare här som är verksamma inom universitetsvärlden. Med tanke på att jag överlag är...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Vilka matematikböcker har man nuförtiden på gymnasiet i de olika kurserna?
Svar
3
· Visningar
588
Senast: prallan
·
Skola & Jobb Jag har kört helt sjukt fast i min rapport som jag håller på att skriva. Jag har kurslitteratur etc, etc. Men det står helt still i...
Svar
6
· Visningar
1 949
Senast: Septicemia
·
Skola & Jobb I morgon har jag tenta. Eller tja, två tentor för att vara exakt. Läkemedelsberäkning (en tenta) och farmakologi (den andra tentan)... 2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: Modig_Korn
·
Skola & Jobb Om jag säger upp mig 1 juli och har en månads uppsägningstid, blir min sista arbetsdag 31 juli eller 1 aug?
Svar
12
· Visningar
2 335
Skola & Jobb Jag har till hösten sökt socionomutbildningen (hos i princip alla universitet/högskolor med Norrköping som första-val) och jag är till...
Svar
3
· Visningar
2 532
Senast: AgentCarter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur