Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Dottern, 21, har precis gjort slut med sin pojkvän efter 2,5 år. Förhållandet var tryggt men meningslöst och de hade inget gemensamt... 2
Svar
21
· Visningar
4 434
Kultur Köpte en gammal hårtrimmer på loppis igår och den är märkt med E Svalling Eskilstuna. Jag har googlat en del men hittar mest sablar :p...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Jag ska börja renovera lite smått och tänkte börja med köket. Det jag tänker göra är att måla tak och snickerier samt måla om en tapet...
Svar
17
· Visningar
1 507
Senast: sthu
·
IT & mobiler Så att eh.. sett reklam på insta ganska länge nu för en nätbutik med smycken. Lång historia kort, la min order, gjorde klart för...
Svar
17
· Visningar
1 806
Hemmet Jag har precis sålt en gammal stereo på nätauktion för ett antal tusenlappar. Är glad att jag tog tag i saken för den har stått i vår...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Utan att dra någon bakgrundshistorik - här är frågan: Finns det någon BH-modell utan byglar som ger åtminstone lite delad byst och inte... 2
Svar
34
· Visningar
2 507
Senast: yamyam
·
Kultur Det finns en video som cirkulerat på sociala medier länge. I videon ser man en katt som välter den lååånga raden med läppbalsam, ett...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Sorry för rörigt inlägg 😔 Har extremt mycket att göra på jobb vilket har varit fallet under hela pandemin, inte så att vi inte haft... 2
Svar
27
· Visningar
2 982
Senast: TeamLundVer
·
Fritid Vi tänkte först vandra några dagar med hund i Jämtland-Härjedalen och bo på fjällstationer, tittade på Jämtlandstriangeln som såvitt jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 577
Senast: Snubbelfot
·
Mat Är det någon som sitter på ett bra recept på tacosås utan paprika? Alltså, inte ens krydda som kan innehålla paprika pga allergi. Tips?
Svar
11
· Visningar
1 578
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Skulle behöva tips och förslag på maträtter och mellanmål som anses vara snälla mot gallan/eventuellt pågående gallsten. Fantasin börjar...
Svar
15
· Visningar
4 000
Senast: Nevermind
·
Juridik & Ekonomi Jag är inte så bra på Google som utbränd så jag vänder mig till er eftersom jag vet att Buke är som Google 2.0 fast bättre 😊 Mitt barn...
Svar
9
· Visningar
1 710
Senast: EZMK
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven i några år och det är ärligt talat osäkert om jag kommer kunna arbeta igen. Jag har gjort en runda med... 2
Svar
29
· Visningar
5 218
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag vet att det är flera här som äter antidepressiva mediciner. Jag har ätit Brintelix i ca ett halvår, jag började med en låg dos för...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Hej! Är en tjej på snart 16 år som för exakt 3 veckor sedan ramlade av hästen vid hoppning och bröt fotleden. Fotledsfrakturen såg fin... 2
Svar
20
· Visningar
3 074
Senast: LinaAlchab
·
Mat Söker tips på mat som tacksam göra mycket av, samt värma upp. Kommer behövas framöver när jag och sambon jobbar olika tider b.la Kravet... 2
Svar
23
· Visningar
2 222
Senast: Sporthorse
·
Tjatter Det fanns en tid när man kunde handla i riktiga affärer. Jag skojar inte - det fanns massor med affärer i centrum där man kunde köpa... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 563
Senast: Stefffie
·
Hemmet En stor ullmatta som inte luktar sommaräng, finns det något som hjälper? Allt som innebär vatten och efterföljande torktider känner jag... 2
Svar
20
· Visningar
4 334
Kropp & Själ Det första jag tänker på när jag vaknar är min andning då den känns snabb och jobbig tex, när jag är ute och går så måste jag gäspa och... 2
Svar
37
· Visningar
2 203
Senast: Dorinda
·
Hemmet Jag är på jakt efter en liten stol i stil med den på bilden. Någon som vet om de finns att köpa i fysisk butik i Lund/Malmö...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025