Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fordon Man har hittat rost på min bil och det är godkänt på garantin av tillverkaren. Så långt allt okej. Men jag blir ju utan bil under tiden...
Svar
11
· Visningar
729
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har aldrig haft en matberedare någonsin, men har längtat efter en i flera år. Känner att det är dags nu. Vad har ni för...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett enskilt företag där jag, naturligtvis, betalar moms, skatt etc på alla mina inkomster. Jag har en revisor som ser allt och...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: manda
·
Fordon Får plats med 3 barn i bilstol, orkar dra ett 1,5 hästssläp och inte kostar skjortan? Bor i Finland, Volvo är INTE billigt här. 2
Svar
35
· Visningar
2 268
Hemmet Torkar våt ved inne i boden om man staplar in den när den är våt? Jag har så svårt att komma till skott och stapla ved själv när det är... 2
Svar
23
· Visningar
2 425
Senast: Stekspaden
·
Mat Kan någon tala om för mig i vilken avdelning man normalt sett hittar färdig pajdeg? Har hittat ett svenskt recept på en paj som verkar... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 670
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9... 2
Svar
20
· Visningar
2 771
Senast: Lightzone
·
IT & mobiler True wireless in-ear av denna sort. Igår försvann ljudet mitt i pågående användning. Det finns batteri. De säger att de är anslutna. Jag...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MiaMia
·
Fritid VI ska ta en helg i Malmö med två 16-åringar. De, och vi vuxna gillar shopping, båtturer (kanske ribbåt), museum som inte är allt för...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Anemone
·
Hemmet Jag tvättade ett eksemtäcke nyss. Missade den lilla detaljen att det var fullt med päls i det. Nu är täcket pälsfritt och rent, men... 2
Svar
30
· Visningar
4 153
Senast: 95johsv
·
Hemmet Jag fick ju en skänk av min goda vän. Den är av modernare snitt, i ett ljust träslag. Ovansidan hade fula märken från en vattenkokare...
Svar
13
· Visningar
677
Senast: tanten
·
Hemmet Ibland svävar jag bort i drömmar och det har jag gjort nu igen. 🤪😂 Och detta lilla projekt skulle möjligen kunna vara något som jag i...
Svar
12
· Visningar
1 581
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Någon som har installerat en gårdspump (som det verkar kallas)? Hur går det till? Vad kan det kosta? Kan man göra det var som helst? 2 3
Svar
49
· Visningar
3 688
Senast: cambodia
·
Juridik & Ekonomi Fick precis mail från Klarna. På grund av ett fel hos Nordea har de dragit vissa fordringar dubbelt. Pengarna återbetalas om 2-3 dagar... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 496
Senast: Dopy
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa... 2
Svar
24
· Visningar
2 444
IT & mobiler Sonen ska flytta till lägenhet som han ska dela med två i samband med att han börjar gymnasiet. I deras lägenhet finns det fiber men vi...
Svar
15
· Visningar
869
Senast: Sharpless
·
Samhälle Jag har funderat över plaster eller polymer. Om jag tittar runt mig så finns det så mycket polymerer som inte är nedbrytbara eller... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 790
Senast: Nahar
·
Fritid Jag har varit runt en del i Sverige, men det finns självklart mycket jag inte sett ännu! Till exempel hade jag velat se mer skärgård...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Amanda_F
·
Fritid Jag är sugen på att åka till Lund, har bara övernattat där när vi varit på Flyinge och det lilla jag sett så verkar det supermysigt där... 2
Svar
32
· Visningar
1 008
Senast: Nahar
·
Samhälle Kan man se om någon ansökt om bygglov? Eller håller på att stycka av tomter?
Svar
6
· Visningar
877
Senast: A_NN_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka