Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle En hypotetisk men kul fråga. där jag bor finns en hel del mark som är samfälld. Dvs vid laga skifte så bestämdes att viss mark skulle...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vi har en gammal vattenskada i ett rum. Själva skadan är åtgärdad, men väggen ser bedrövligt ut. Jag tänkte måla över det. Går det... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 858
Senast: Pudlan
·
Samhälle Fler som ska ha köpstopp 2020? Vi kanske kan peppa varandra??😁 9 10 11
Svar
202
· Visningar
16 140
Senast: LillaGubben
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
17 747
Senast: LenaH
·
Mat Diskmaskinen läcker så den går inte att använda. Vi vill alltså snåla i mängden disk vi genererar och då är ju one pot måltider smidigt... 2
Svar
22
· Visningar
1 773
Senast: Petronilla
·
Skola & Jobb Hej! Jag är uppsagd från mitt nuvarande arbete och kommer att bli arbetsbefriad inom någon månad. I dagarna blev jag kallad till... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 754
Senast: lil-sis
·
Hemmet Japp. Idag var Anticimex här och konstaterade det vi befarat i två veckor, vi har vägglöss. :cry::yuck::cry::cry::yuck: Som dessutom... 2
Svar
22
· Visningar
5 853
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Ja, hur ser ni på detta? Är det en del av allmänbildningen att veta varför vi firar, eller i vart fall har tex pingst utmärkt i våra... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 805
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Allt detta handtvättande gör att mina händer börjar bli torra. Vad har ni för handcremesfavoriter? 😊 2 3
Svar
59
· Visningar
2 990
Senast: LillaGubben
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
451
Senast: Jeffery
·
  • Omröstning Omröstning
Kropp & Själ Hur ser covidstatistiken ut för Bukefalos medlemmar gällande covid 19? Hur länge var ni sjuka? Hur blev ni smittade? Smittade ni några... 2
Svar
36
· Visningar
3 156
Senast: ameo
·
Samhälle Lite nyfiken på om det finns fler Blå Stjärnor härinne? Hur länge har ni varit med? Vilka utbildningar och uppdrag har ni varit med på...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Texaz
·
IT & mobiler Jaf fick kallelse till en teams-föreläsning. Fic den til min mail som jag har på mina gamla stationära dator där jag har alla mail... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 040
Senast: em-pirre
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 830
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har problem med min mage. Ofta. Det yttrar sig som så att jag blir jolmig i magen eller i undantagsfall att jag får ont. Efter 2-3...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Någon som är duktig på detta med försäkringar? Jag har en Volvo s80 -01, jag har bara den obligatoriska trafikförsäkringen på den hos... 2
Svar
24
· Visningar
1 231
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte... 16 17 18
Svar
345
· Visningar
25 314
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Min dator startar om istället för att gå i viloläge. Någon som vet varför? Den visar detta meddelandet när den startat om men jag har...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Lyan
·
Kultur Är det någon här som har abonnemang på e-böcker? Är alltså inte ute efter ljudböcker utan e-böcker som man kan ladda ner till läsplatta...
Svar
16
· Visningar
763
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Har ni något roligt eller fint ni har köpt till hemmet? Jag köpte den här fina vattenkokaren :love: när min gamla gav upp som hade hängt...
Svar
18
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka