Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Jag och mannen behöver äta mer fisk men mannen tycker inte om fisk ”som smakar fisk”. Jag kan tycka det är gott med stekt lax, osv men... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
16 953
Senast: mackan
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink... 2
Svar
37
· Visningar
12 885
Mat Plattfiskfiléer, t ex rödspätta, ta stjälkarna från dill o persilja o rulla in dom i filéerna, knyt ihop. Koka. Servera med kokt...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Waikiki
·
Samhälle Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni? Jag har telia och... 2
Svar
23
· Visningar
2 094
Hemmet Som det ser ut just nu kommer jag och sambon att skaffa oss en större hyresrätt, innan vi förr eller senare köper bostadsrätt. Mycket...
Svar
18
· Visningar
16 027
Senast: Voeux
·
Hemmet Nu behöver jag Bukes bästa mattesnillen, ni kommer nämligen märka att jag själv inte är ett sådant. Jag har ett yttepytte sovrum. Eller... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 289
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag är fruktansvärt stel och öm i bröstryggen. Det känns som träningsvärk nästan, musklerna är trötta och jag sjunker ihop framåt... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 560
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Jag började nytt jobb 1/1-19 och bytt huvudman. Har arbetsrelaterade kontakter och möten på nationell nivå, vilket innebär att vi har...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: Kakis
·
Fordon Blir sååååå less! Denna månad kommer jag få in en större summa (för mig) från en skada jag fått för 2 år sen, och detta skulle gå till... 2 3
Svar
55
· Visningar
19 922
Senast: ameo
·
Mat Varför äter folk fortfarande kött? Blir lika förvånad varje gång jag slår på Tv:n och de lagar mat med kött i. Äter i princip aldrig... 47 48 49
Svar
974
· Visningar
56 429
Senast: Milosari
·
Tjatter En tråd där du kan ställa de där frågorna du inte riktigt orkar eller vill fråga de som berörs/vet, men som du heller inte vill starta... 14 15 16
Svar
307
· Visningar
25 776
Senast: Whirlie
·
Samhälle Någon som tagit paus från FB och andra sociala medier? Funderar på att helt sonika logga ut en period, då jag tycker att jag irriterar... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 047
Samhälle Min mobil blev stulen en vardagskväll på byns ridskola. Låg i min jacka med stängd ficka, i min stängda påse med utrustning. En...
Svar
17
· Visningar
3 244
Senast: Korven
·
Skola & Jobb Jag har ett litet tjänsteföretag med en ganska välbesökt hemsida som jag faktiskt lagt ner en hel del arbete på. Idag när jag av...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Någon som testat hårkritor? Funkar de även på hår som är lite glatt? "Blöder" färgen mycket? Eller om någon har andra förslag på färg...
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: Flixon
·
Kläder & Bli fin Jag älskar nagellack, men det sitter inte kvar på mig. Jag har mjuka naglar som jag gissar viker sig en del när jag pysslar och donar... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 908
Senast: lizzie
·
Kultur Jag kommer ihåg en ungdoms(?)bok som jag fann fascinerande då den hade en annorlunda handling - det handlar om en kille (tror jag) som...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Asko
·
Mat Var finns Uppsalas trevligaste konditori med trevlig miljö, gott kaffe och smarriga onyttigheter? Jag vill ha ett riktigt kondis i...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: svea
·
Tjatter En av de få bra sakerna med att pendla med bil till jobbet är att man får sjunga med (läs: vråla) i låtar, som ett sätt att få utlopp... 2
Svar
35
· Visningar
2 195
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka