Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Snart äntligen dags att flytta till mitt älskade radhus :love:! MEN - jag har ju inga trädgårdsredskap och säljaren lämnar inte kvar...
Svar
12
· Visningar
857
Senast: Paddington
·
Relationer Behöver lite inputs: Hjälp mig att inte hata mitt ex, som har kommit på att han inte älskar mig, och inte är mogen för ett förhållande... 2
Svar
29
· Visningar
5 095
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en... 100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
120 808
Senast: Badger
·
Hemmet Här hemma byggs allt i impregnerat virke. Jag hatar den fula färgen och vill måla räcken osv i vitt. Har gjort det en gång men...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag är inte insatt i tekniska saker så jag kanske använder fel termer men förhoppningsvis förstår ni mig ändå. Jag har fram tills nu... 2
Svar
23
· Visningar
1 878
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Idag har det varit jättevarmt och skönt, och jag har varit ute rätt mycket. Jag brukar vara noga med att använda solskydd när jag ska...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Pancakes
·
Skola & Jobb Jag kikar lite efter jobb och har hittat tjänster jag kan söka, som finns utannonserade både via företaget direkt och via...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: trassel
·
Äldre Spinner vidare på tråden om man måste vara med i A-kassan. Vad "måste" man överlag ha försäkrat enligt er? Min månadskostnad drar iväg... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 058
Senast: Girasol
·
Skola & Jobb Har funderat ett tag nu på om jag verkligen ska vara med i a-kassan. Jag har aldrig varit arbetslös (33 år gammal i år) och lär aldrig... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 396
Senast: kryddelydd
·
Äldre Jag har av några skäl ett "backup" kort med 10 000 i kredit, ett mastercard från en sparbank som jag har konto i sedan typ 2001. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Ramona
·
Hemmet Nu har jag och Bruce bott en vecka i den nya lägenheten och jag har upptäckt att det är mycket lyhört. Inte särskilt när när grannar...
Svar
9
· Visningar
9 401
Äldre Behöver lite input från er som har erfarenhet av när föräldrar åldras och behöver hjälp. Min situation är den att jag är ensambarn... 2
Svar
25
· Visningar
5 298
Senast: trazel
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 435
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Ännu en tråd i ämnet - jag har sökt lite på måfå men inte riktigt hittat något svar på frågan. Om en person har ett erbjudande om ett...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb När vi ändå har en tråd om nödvändigheten i att vara med i A-kassan. Om man vill byta fack/A-kassa, hur gör man då? Jag var ansluten...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Jag kommer några dagar i juli befinna mig i Småland. Mitt sällskap vill åka runt med bil och "kolla på landskapet" dvs de har någon bild... 2
Svar
35
· Visningar
1 887
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Halloj alla, (blev fel i rubriken - refereringsprogram ska det stå) Jag vet att det finns en pluggtråd, men tänkte att alla som pluggat...
Svar
0
· Visningar
358
Hemmet I den yttepyttelilla skrubbtoaletten i mitt sovrum finns ett pyttelitet handfat. Avloppet i handfatet läcker. Det är själva tätningen...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: dobbis
·
Hemmet Jag känner mig extremt okunnig just nu. Jag började fundera på fastighetsskatten och googlade lite och såg att den för 2018 skulle...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Vi har en liten strid här hemma. 17-åringen (18 om 2 månader men det kvittar ju) ska på Valborgsfest med vänner. Alla (samma ålder) har... 29 30 31
Svar
605
· Visningar
39 178
Senast: zoller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31