Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel hur stora är era hbl tvååringar? Vad är det för stam på dom? Min e: QE är bara 156cm :crazy:
Svar
18
· Visningar
1 428
Senast: Sixsten
·
Avel en kompis till mig ska ev. låna ett fullblodssto nästa år och betäcka henne med en halvblods hingst. Stoet ifråga är ca 155 cm hög, är...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Ninnie
·
Avel man kan gå in och titta efter hur många betäckningar halvblodshingstarna har haft i sommar?
Svar
6
· Visningar
902
Senast: athena
·
N
Avel Har tittat efter unghäst/ föl född -02-03 och har nu hittat en jag gillar. Han är efter Sambesi (skäck) ue:Falleur 762 -Anart 583-Roman...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: crazy
·
Avel Hur länge kan stoföl och hingstföl gå ihop utan risk för oönskade avkommor? Jag och min kompis har båda fått föl i år. Hon ett stoföl...
Svar
12
· Visningar
3 026
Senast: Nafayette
·
P
Avel Finns det någon mer än jag som har en häst där ett sto förekommer mer än en gång i stamtavlan? Är detta vanligt? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Solskensdis
·
L
Avel Jag har ett sto, som är korsning mellan connemara och engelskt fullblod. (hon är ca 160 hög) Har ganska fin stam, Ashfields Bobby...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Little_Chance
·
B
Avel Är det någon som vet om nåt stuteri som har Exmoorponnysar? Jag har nämligen "blivit" kär i rasen efter att sett dom 1 gång. Tyckte att...
Svar
6
· Visningar
1 625
Senast: Madde_Madda
·
Avel 1. Vad har ni för erfarenheter av hans avkommor!? Färger, psyke, fördelar, nackdelar? 2. Jag har hans stamtavla ned till 3:e led (bl.a...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: puckovovve
·
H
Avel Hejsan!!! Är det någon här som kan mycket om ardennrar?? Jag söker en häst som finns avbildad på en gammal stol hos mig. Den heter...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: hege
·
L
Avel Är det någon som har en avkomma efter honom eller träffat någon? Skulle ni vilja berätta hur dem är i temprament,storlek osv?
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Pauling
·
Avel Har köpt en fem-åring efter Oldtimer, stor och ganska maffig. Jättefint temperament. Är det någon som har avkommor efter han? Hur är...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Centaur
·
Avel Är det någon som har/känner till en halvblodsskäck med godkänd stam dvs. ej endast avelsvärderade hingstar? :confused: Nyfiken...
Svar
15
· Visningar
1 502
Senast: yodi
·
R
Avel Skulle vilja veta lite om fullblodshingsten Columbus xx samt vad hans avkommor har gjort? Blir det lite svårare hästar? Hoppkapacitet...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Görel
·
Avel Jag vill premiera mitt halvblodssto (5 år),men har inte den blekaste aning om hur jag ska göra och vart jag ska vända mig! HJÄLP...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: lil-sis
·
Avel Är det någon som vet hur det har gått? Har inte hiitat någon länk med resultat.... Och är sååå nyfiken! mvh
2
Svar
24
· Visningar
2 047
Senast: Moses
·
Avel Hur är dom i temperament, ger dom bra avkommor? Har en kompis som har en häst efter Hemmingway och morfarn är Nimmerdor. Någon hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Little_Chance
·
Avel black, dun, red dun, grullo, gray o blue roan nån som har en bild på en häst med nån av dessa färger? jag vill jättegärna se hur dom...
Svar
8
· Visningar
2 670
Senast: Indiana_Jones
·
O
Avel Skall skaffa en unghäst född -03. Jag är ute efter en hopphäst med bra gångarter då jag även vill tävla dressyr o fälttävlan. Ser gärna...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: selmaH
·
Y
Avel jag är lite sugen på att använda qalle nästa år, är det någon som vet om det finns någon bild på honom där han är upstäld och var man...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Mulen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp