Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Halloj :) Är ny här samt väldigt grön gällande avel. Men nu har jag funderat tillräckligt länge utan att hitta något svar så nu hoppas...
Svar
5
· Visningar
1 854
Senast: Sabalas
·
H
Avel Har nyss köpt ett holländsk häst och börjat leta lite i hennes stam. Är det nån som vet vad följande förkortningar står för...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: hanne88
·
Avel hej! någon som vet ungefär hur lång tid dräktighetshormoner kan finnas kvar i kroppen och ge utslag på blodprov om hästen på något sätt...
Svar
8
· Visningar
3 214
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla bukare! Jag har en fråga... Det är så att jag har lånat ut mitt sto för avel. Nu säger hon som har min häst att hon vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 391
Senast: Karre
·
Avel Kanske finns svaret i någon av trådarna här, men för mycket att leta igenom...Mitt sto är (förhoppningvis) dräktig på snart 90 dygn. Ska...
Svar
5
· Visningar
2 992
Senast: Tussemaja
·
Avel Är det samma som för stora hästar? veterinär,mäta,visa för hand,ridas och löshoppas?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 015
Senast: Evergreen
·
Avel Av nyfikenhet och intresse skapar jag denna tråd! (Har sökt efter en sådan tråd men ej funnit) Presentera era avelsston :)...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 910
Senast: Jealle
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 644
Avel Det finns ju hur många som helst, SWB, Holsteiner, Hannoveranare osv... När jag i min ungdom samlade på stamtavlor så var just...
Svar
10
· Visningar
3 028
Senast: valvis
·
Avel Jag har ett jättefint halvblodssto med bra stam som jag har tänkt låna ut till avel, då jag själv inte har råd att avla på henne, men nu...
Svar
17
· Visningar
2 493
Senast: Piraja
·
Avel Funderar över detta med mödernet och hur man definierar det hela, stofamiljer tror jag att jag har fått koll på med linjer som man kan...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Görel
·
B
Avel Hej, nu är de såhär att jag har tänkt att betäcka mitt criollo sto, kanske inte nu till våren men nästa och vill då ha tag i en Criollo...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: åke
·
Avel Har börjat fundera över att betäcka mitt sto till våren, och sitter och kollar lite på hingstar nu. Söker efter en stark hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 360
  • Låst
Avel Passar bra att starta ny tråd när Annie ska byta liv snart :D Vi får väl se om hon går på släpet imorgon :p
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
145 427
Senast: Görel
·
Avel Någon som har erfarenhet av detta ? Jag funderar på att låna ut mitt fullt friska sto till någon avelsmänniska som kan/vill ta ett föl...
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: Masse
·
Avel (jag vet inte vart jag skulle lägga denna tråd) Jag läser på ASVHs sida men jag vet inte var projeketet helhetsgrepp unghäst tagit...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: ranunkel
·
Avel Om Novan fortfarande är dräktig så undrar jag hur jag ska tänka vad gäller vaccination mot abortvirus. Hästen står inhyrd och det finns...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: Shaggy
·
Avel Frågan är som tråden heter. När är det för sent? Vad tycker ni?
Svar
6
· Visningar
1 078
Avel När bildas en stofamilj? Görs det fortfarande? Vem avgör detta? Hur får de familjenummer? Jag har ett sto som tillhör stofamilj 36...
Svar
14
· Visningar
2 974
Senast: ranunkel
·
Avel Är lite sugen på att använda honnom till mitt ponnysto nästa år. Vad har ni för erfarenheter från avkommor till honom? Lämnar han stort...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Calvaro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp