Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Jag skulle görna vilja veta lite mer om fjord hingsten Solhems Nalle 127. Är det någon som vet något intressant om honom? :confused:
Svar
13
· Visningar
2 258
Senast: Soffeee
·
Avel Welshar har ju ofta höga strumpor, ibland bukfläck och ibland massor av stickelhår. Vad är det för anlag? Sabino? Nått annat? Samma...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Iglatjarn
·
Avel Har ni några åsikter om Favorit ask eller har ni nån avkomma efter honom? Vill gärna veta så mycket som möjligt då jag funderar på att...
Svar
1
· Visningar
1 424
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Undrar precis som rubriken låter! Någon som har avkomma/or efter Lux Z ? Hur är dom att hantera, rida , ja allt sånt man vill...
Svar
10
· Visningar
2 237
Senast: theJohanna
·
Avel Hej! Min nya -09 är efter veneur (indoctro) och morfar är odermus r. Hade vart så kul att höra från er som har en häst som är släkt...
Svar
4
· Visningar
2 525
Avel Hej.. Min elev har köpt en ny ponny med okänd härstamning med två brännmärk ningar. En uppe på halsen där det står 07 och en nere på...
2
Svar
20
· Visningar
2 912
Senast: Louise93
·
Avel Jag är ju nybörjare när det gäller avel, men det ser ju ut som om ASVH kämpar i rejäl motvind? Jag har ju också förstått att det är inte...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: kopparberg
·
Avel Mitt hingstföl är snart 4 veckor och hans mamma räcker inte som stimulans förstås. Jag har två shettisvalacker som de inte går...
Svar
12
· Visningar
2 035
Senast: Tagliabue
·
Avel Vad säger denna stammen er? Intressant? Kan tillföra något i vår avel (rent stamm mässigt nu alltså)? Temprament? Ridbarhet? Kapacitet?
Svar
1
· Visningar
819
Senast: fejko
·
Avel Hur bedömer man om en häst är ädel eller inte?
Svar
0
· Visningar
667
Senast: fejko
·
Avel Varm och kallblodiga travare har sin frysmärkning på halsen (oftast) Men finns det flera raser som man gör så på? I så fall vilka...
Svar
15
· Visningar
4 870
Senast: Halcyon
·
Avel har köpt en avkomma undan detta sto:http://www.blup.se/sv-SE/horses/159527-kayenne-f1-swb efter Magini...
Svar
13
· Visningar
1 842
Senast: Rosett
·
Avel Det finns en bedömningspunkt som heter typ och för all del även en som kallas huvud hals och bål. Skiljer sig dessa punkter mellan hopp...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: cirkus
·
Avel Har precis fått avliva mitt shettissto och har nu alltså ett moderlöst föl på 4 veckor. Min fråga då jag inte har en aning inom...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 095
Senast: KesoNeso
·
Avel Hallå alla! Min första tråd här. Har försökt leta, men hittar inte svaret på min fråga bland tidigare diskussioner. Som jag har...
2
Svar
20
· Visningar
3 110
Senast: poloplayer
·
Avel Hej! Har varit och tittat på lite föl för ev köp. Ett av fölen (tre månader gammalt) hade foderränder på hovarna?? Kan det verkligen...
Svar
5
· Visningar
1 664
Senast: Ruskare
·
Avel Finns det några risker med att vaccinera de närmaste veckorna efter betäckning? (Då menar jag de vanliga vaccinationerna A:2 och stelkramp)
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: bigganl
·
Avel Hej! Nu hoppas jag Bukefalos flyttar detta inlägg om det blir på fel plats. Har ett fullblodssto som fick tvillingar (ultraljudat 3...
Svar
7
· Visningar
2 194
Avel Skulle vilja ha lite info om denna hingst, vad han har lämnat osv. Någon där ute? :)
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Klippan
·
W
Avel Skulle gärna vilja veta lite om denna kille samt hans avkommor! Någon som hört talas om honom? Tack!
2
Svar
24
· Visningar
3 589
Senast: Cosmos_lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp