Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning Hej alla. Behöver lite tips och trix för att få detta att funka. Tänkte lite på att starta hästverksamhet. Jag har en hästgård med...
Svar
4
· Visningar
4 174
Senast: Adenick
·
P
Anläggning Undrar om någon vet om man kan salta ridhusbotten när allt utom yttersta ytlagret på några centimeter är fruset. Översta lagret är...
Svar
5
· Visningar
5 204
Senast: Witzippa
·
Anläggning Har blivit erbjuden sommarbete, men det är taggtrådsstängsel som finns uppsatt. Arrendatorn till marken har ej för avsikt att byta ut...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 518
Senast: racing111
·
Anläggning Jag har en lösdrift för sex hästar, och har fri tillgång på hösilage. Eftersom en egen lastmaskin är lite dyrt:angel: kör min höbonde in...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 338
Senast: Stopek
·
Anläggning :DNu har vi bestämt oss för att mura upp stallet istället för byggstats. Inga mått men jag däremot vad jag vill att stallet ska...
Svar
16
· Visningar
5 638
Senast: Haxa
·
B
Anläggning Jag står i ett litet stall med färre än 10 hästar. Han som äger gården har stall för att han tycker det är trevligt med hästar på gården...
2
Svar
31
· Visningar
3 372
Senast: ball
·
T
Anläggning Som rubriken säger, hur går det med rutinerna kring era hästar när det är helg? Är det samma tider för ut- och insläpp som på...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: startpompe
·
Anläggning Är det någon här som har erfarenhet av kraftfoderautomater? Behöver installera det i vårt stall men jag vet inte vilket märke man ska...
Svar
2
· Visningar
1 884
Senast: Piffpuffen
·
C
Anläggning Jag/vi har planer på att bygga om ett fd. kostall på mammas sambos gård. Just nu står stallet tomt, här har tidigare bott cirka 20 kor...
Svar
4
· Visningar
4 032
Senast: Car
·
Anläggning Vi ska bygga nytt stall till våren (murat) och jag funderar på att sätta in en sådan där grovtvättmaskin, skulle verkligen underlätta...
Svar
7
· Visningar
2 430
Senast: Texaz
·
A
Anläggning Min häst står uppstallad i ett privatstall tillhörande en ridskola. I det stallet är vattenledningarna och rören väldigt tunna så...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
17 942
V
Anläggning Har några frågor. Vi har tänkt inreda en nuvarande byggnad på vår gård till stall. Två 3*3 boxar kommer det bli på totalt 40 kvm. Alltså...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Yrrol69
·
A
Anläggning Ögnade igenom pappas ATL och såg att nu efter nyår kommer det nya regler för gödselhantering. Har inte läst igenom det så noga men man...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: aabbccdd
·
Anläggning Jag skulle behöva isolera mitt getstall för när det blir riktigt kallt fryser mina afrikanska dvärggetter. Ena väggen består nästan bara...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: fejko
·
Anläggning ThermoBar är ju en dröm, men det finns definitivt inte utrymme för det i plånboken just nu. Har sökt på forumet och läst att någon har...
2
Svar
25
· Visningar
4 011
V
Anläggning Säg att jag tittar på hus på landet med tillhörande stall som ska rymma tre hästar (två stora och en ponny), hur många ha mark bör jag...
Svar
16
· Visningar
1 734
Senast: ptr
·
Anläggning Vet inte om jag har lagt den här rätt hoppas det. Vi har i vårat stall haft mycket olika uppfattningar om stallet och var vida dörrar...
2
Svar
20
· Visningar
2 641
Senast: Rie
·
Anläggning läste en tidigare tråd om gummikabelflis eller vad de kallas, har själv upplevt det. De jag tänker på då är att de känns väldigt djupt...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: MiaMaria
·
Anläggning Ni som har gummiflis/kabelrens på era ridbanor, vad tycker ni om underlaget? vad behövs för underarbete? är det samma som en vanlig...
Svar
16
· Visningar
14 209
Senast: Martina_m
·
Anläggning Jag är inne på att arrendera mark för framtida bete. Det är platt åkermark som idag odlas. Förra året sattes potatis, idag är det något...
Svar
12
· Visningar
4 697
Senast: Elisabethh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp