Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Anläggning Jag har ett litet stall med mina hästar och några inakorderade. Jag har skrivna kontrakt, regler och rutiner som gås igenom när man...
2
Svar
20
· Visningar
3 011
Senast: Berin
·
Anläggning Vill ha era erfarenheter av den. Har tänkt byta lampa till min paddock. Har haft en vanlig 500 w stålkastare och det funkar jättebra...
Svar
14
· Visningar
9 169
Senast: Scata
·
Anläggning ja som frågan lyder....vad kostar det att gjuta en Gödselplatta? hur görs den vilka mått skall den ha? och vilka alternativ finns det...
2 3
Svar
40
· Visningar
28 309
Senast: kvandi
·
Anläggning Vi har en som jag vet stjäler en himla massa hösilage och gud vet annat på kvällarna. Jag är väldigt mån om att få slut på detta nu...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: Jeeves
·
T
Anläggning Undrar helt enkelt vad man ska använda för grus till grusbädden i uteboxarna som vi nu ska sätta upp??:)
Svar
18
· Visningar
7 192
Senast: Armani__
·
Anläggning Vi ska bygga en shettisbox till lilleman. Hur höga väggar har ni? Jag vill att han ska kunna stå och titta ut. Nu står han i en vanlig...
2
Svar
23
· Visningar
2 861
Senast: vippan
·
J
Anläggning Svårt o veta vart jag ska lägga den här tråden. Flytta den gärna om det finns bättre ställe att ha den på :) Imorgon ska jag flytta...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: _Jezzie_
·
Anläggning Jag har ett batteridrivet elaggregat av ett känt märke som förra året slutade att fungera och luktade bränt... Hm... har ingen garanti...
Svar
4
· Visningar
2 354
Senast: vippan
·
Anläggning Vi ska bygga nytt stall, med plats för 6 hästar. Pratade idag med det lokala miljökontoret som sa att om vi ska ha spolspilta så måste...
Svar
13
· Visningar
9 471
Senast: NilaD
·
J
Anläggning Hej, Hoppas jag lagt tråden rätt? I mitt stall, så har jag massor av små, smala, mörkbruna MASKAR :eek: och dom är så äckliga (just...
Svar
6
· Visningar
2 773
Senast: jezzibell
·
Anläggning Hur mycket tror ni att det kostar att bygga ett uppvärmt, väl isolerat ridhus? Tänk lagom storlek att ha på egen gård, för att endast...
2
Svar
20
· Visningar
3 887
Senast: Snudd
·
Anläggning Jag ska grusa upp en del i vinterhagen och utanför stallet. För att gruset ska ligga kvar har jag letat efter markduk till bra pris. Nu...
2
Svar
30
· Visningar
26 240
Senast: bigganl
·
Anläggning Jag tycker det verkar som om det blir allt vanligare med nattbelysning i stall. Jag förstår inte varför? Kan någon förklara?
2 3
Svar
50
· Visningar
9 914
Senast: Lazio
·
S
Anläggning Hejsan. Vi har en loge vi ska dela av, halva denna ska användas som ligghall till häst. Vi vet villka mått vi ska ha MEN, jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: Yrja
·
B
Anläggning Vill så gärna kunna duscha av hästen med annat än iskallt vatten utomhus. Vi har ingen golvbrunn i stallet och dessoutom är jag rädd att...
Svar
15
· Visningar
3 459
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu börjar mitt stall bli klart och frågan om målning har blivit aktuell. Stallet är ett litet stall av "utebox-typ" med två isolerade...
Svar
5
· Visningar
6 954
Senast: anni0301
·
Anläggning Nån som vet hur mkt en container till hästgödsel rymmer? Deras mått? och kostnad per tömning? kostar det nåt att ha containern...
Svar
11
· Visningar
19 273
Anläggning *Vad kostar erat ridhuskort? *Privat eller ridskola? *Ridhusscema,finns det gott om tider eller är det få tider man får rida på?
2
Svar
24
· Visningar
2 671
Senast: Jezzie
·
F
Anläggning Har planer på att flytta ut på landet. Jag har två hästar som jag har på lösdrift nu.. Och dom skulle jag vilja ta med mig. Hur mycket...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har i dagsläget ett stall med två boxar på 9 resp 17 kvm, innan jag köpte det var det tre boxar två på 9 och en på 8 kvm, men jag...
Svar
5
· Visningar
1 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp