Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning (Vet inte om tråden ligger rätt men men, bara för Moderator att flytta annars:)) Hejsan, jo det är såhär att vi ska skaffa två ponnysar...
2
Svar
27
· Visningar
5 137
Senast: lady_vip
·
Gnägg För alla er som inte hittat och skrattat till dessa hästmänniskor så Varsegoa :P
Svar
11
· Visningar
1 645
Senast: emlem
·
Gnägg Jag håller på och ska sälja en sadel och det är nu en tjej som vill ha den. Vi har bara haft mailkontakt och från början var det väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Jag ska provrida flera hästar i helgen och har aldrig gjort det tidigare. Jag skulle vilja ha era do:es and dont:s. Vad förväntar sig...
2
Svar
24
· Visningar
3 223
Senast: Mimsan_
·
Ekonomi & Juridik Flytta gärna tråden om den ligger tokigt...;) Kommer hem och ser elstolpar, alltså de stora, tiometers stolparna som elledningarna går...
2
Svar
34
· Visningar
4 334
Senast: tara
·
Hästmänniskan vi har en liten förening i vår by och det finns en ridbana, som en av de som bor i byn har servitut på. Hittills har vi haft en...
Svar
16
· Visningar
1 336
Gnägg Har ni några tips på bra böcker där författaren beskriver grunderna på ett bra sätt? Är en vuxen "nybörjare" som vill läsa så piaff är...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Tussinussen
·
Gnägg Vad kunde / visste ni inte då ni köpte första hästen ? Jag tänker kunskapsmässigt? Vad har ni fått lära er hårda vägen ? På egen hand...
2
Svar
35
· Visningar
3 582
Senast: avslutat medlemskap
·
Ekonomi & Juridik Har lite frågor angående vad som gäller om man hyr in sin häst i ett stall. Är det alltid jag som hästägare som är ansvarig om min häst...
Svar
17
· Visningar
3 633
Senast: Grazing
·
Anläggning Är med i en klubb som har en egen ridanläggning ( ej ridskola). I vår planeras fem tävlingar fördelat över en period på sex veckor. Nu...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 253
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Håller på att göra en prislista och vill veta vad som är rimligt? Lindor av? Kostnad per gång? Benskydd på innan utgång och av vid...
Svar
19
· Visningar
3 441
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Hej! Nu kommer en märklig fråga. Har ridit på ridskola i 8 år som barn/tonåring. Nu som vuxen i 2 år. Har varit medryttare till en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 479
Senast: Lavinia
·
Anläggning Efter tråden om olyckan i ridhuset så har jag märkt att det tydligen är stora skillnader på hur man ser på säkerheten kring hästar...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 012
Senast: HaloMills
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla...
2
Svar
38
· Visningar
4 100
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej Jag är lite sugen på att åka på ett ridläger till sommaren, och jag är 23 år, räknas därför som vuxen. Jag är dock lite osäker på...
2
Svar
29
· Visningar
4 044
Senast: pascalle
·
Hästmänniskan Hejsan, jag skulle behove lite hjälp med att tolka följande mening: " Vid betalningstillfället gällande mervärdessktt tillkommer"...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Finns hundra trådar om försäkringar, har dock inte riktigt funnit vad jag funderar över... Mitt sto är dräktigt, försäkrad i Agria...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Ville bara skriva av mig lite och tänkte att det här kanske kan vara som en pepptråd. Just nu är jag så trött på ridning. Det känns...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik En kompis tonårsdotter älskar hästar och vill ha tips på jobb med hästar. Jag kom på följande: fyll gärna på. Veterinär Hovslagare...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: tuaphua
·
Gnägg Ursäktar om en sån här tråd har varit här förr, men har inte sett någon under den korta tid jag varit här och eftersom jag tycker att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp