Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Min man och jag har sedan 5 års tid bott ihop på en hästgård, när vi köpte den så hade den tidigare varit lösdrift men hade även 10...
2
Svar
27
· Visningar
2 822
Senast: ameo
·
Gnägg Åh vad svårt det är. Jag har alltid sagt att "jag skulle aldrig vilja ha medryttare! ingen annan får rida mina hästar" jättelöjligt, jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 299
Senast: Lazio
·
Gnägg Har insett hur bortskämd jag är när det gäller stall och dess faciliteter. Har flyttat från en liten stad till det så kallade...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 861
Hästmänniskan Min häst är som en del vet, till salu. Efter som att han står och kostar både pengar och tar tid hos utbildaren (är 17.2 mil enkel resa)...
Svar
10
· Visningar
1 854
Senast: Monifa
·
Gnägg Vår tråd om alla fina skimmlar stängdes pga många sidor, så jag tänkte att vi kunde fortsätta här! Plutten:
21 22 23
Svar
447
· Visningar
50 714
Senast: mily
·
Anläggning Vi ska byta stall inom några veckor och har en sådan överenskommelse att vi flyttar genast när manegen är färdigbyggd. Nästa vecka ska...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: Harbor
·
Gnägg Vilken slags natur tror ni turister som kommer till Sverige för att rida vill ha? Jag tänker nu kanske främst tyskar och nederländare...
Svar
4
· Visningar
563
Senast: Ninjakatten
·
Hästmänniskan I sommar ska jag åka till Irland på ridläger/språkresa med inriktning hoppning och terrängritt. Tänkte höra om någon annan har gjort...
Svar
6
· Visningar
2 262
Anläggning (Vet inte om tråden ligger rätt men men, bara för Moderator att flytta annars:)) Hejsan, jo det är såhär att vi ska skaffa två ponnysar...
2
Svar
27
· Visningar
5 101
Senast: lady_vip
·
Gnägg För alla er som inte hittat och skrattat till dessa hästmänniskor så Varsegoa :P
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: emlem
·
Gnägg Jag håller på och ska sälja en sadel och det är nu en tjej som vill ha den. Vi har bara haft mailkontakt och från början var det väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 750
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Jag ska provrida flera hästar i helgen och har aldrig gjort det tidigare. Jag skulle vilja ha era do:es and dont:s. Vad förväntar sig...
2
Svar
24
· Visningar
3 220
Senast: Mimsan_
·
Ekonomi & Juridik Flytta gärna tråden om den ligger tokigt...;) Kommer hem och ser elstolpar, alltså de stora, tiometers stolparna som elledningarna går...
2
Svar
34
· Visningar
4 329
Senast: tara
·
Hästmänniskan vi har en liten förening i vår by och det finns en ridbana, som en av de som bor i byn har servitut på. Hittills har vi haft en...
Svar
16
· Visningar
1 321
Gnägg Har ni några tips på bra böcker där författaren beskriver grunderna på ett bra sätt? Är en vuxen "nybörjare" som vill läsa så piaff är...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Tussinussen
·
Gnägg Vad kunde / visste ni inte då ni köpte första hästen ? Jag tänker kunskapsmässigt? Vad har ni fått lära er hårda vägen ? På egen hand...
2
Svar
35
· Visningar
3 568
Senast: avslutat medlemskap
·
Ekonomi & Juridik Har lite frågor angående vad som gäller om man hyr in sin häst i ett stall. Är det alltid jag som hästägare som är ansvarig om min häst...
Svar
17
· Visningar
3 614
Senast: Grazing
·
Anläggning Är med i en klubb som har en egen ridanläggning ( ej ridskola). I vår planeras fem tävlingar fördelat över en period på sex veckor. Nu...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 188
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Håller på att göra en prislista och vill veta vad som är rimligt? Lindor av? Kostnad per gång? Benskydd på innan utgång och av vid...
Svar
19
· Visningar
3 434
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Hej! Nu kommer en märklig fråga. Har ridit på ridskola i 8 år som barn/tonåring. Nu som vuxen i 2 år. Har varit medryttare till en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp