Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning I hästhagarna bildas det lägg stigar längs staketen som gör att smältvattnet inte rinner ner i dikena utanför. Hur sköter ni diken...
Svar
0
· Visningar
516
Senast: Asa_S
·
Hästmänniskan Blir då och då förundrad över hur låg hästkunskaperna är häromkring. Kanske saker som för tjugo år sedan var 'sanning' men som för...
2
Svar
23
· Visningar
3 192
Senast: lulski
·
Hästmänniskan Hej alla! Har ett tag gått och planerat för att köpa häst igen efter flera år utan. Rider i dagsläget tre gånger i veckan på...
Svar
12
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Hästmänniskan Hejsan. Jag behöver lätta mitt hjärta lite angående en av mina hästar. Varmblodsvalack, 13 år i år. Har tidigare haft problem med...
Svar
16
· Visningar
2 027
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr ut stallplatser och driver ett litet företag. I vårat kontrakt står det att uppsägningen är 1 månad (från den 1:a i månaden...
2
Svar
34
· Visningar
3 306
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Läget är så att vi har en medryttare till vår ena ponny. Barnets familj har absolut ingen hästerfarenhet. Nu vill pappan i familjen köpa...
2
Svar
24
· Visningar
4 217
Senast: em-pirre
·
Gnägg Då jag sökt nytt arbete kommer jag eventuellt behöva mer service och tillgång till skrittmaskin. Detta har jag inte i stallet där jag...
Svar
6
· Visningar
3 747
Senast: Buck
·
Anläggning Vi har stall med 18 boxar som nu drivs kollektivt. Tidigare när jag arbetade hemma så erbjöd vi mer tjänster som in och uttag etc. Nu...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 362
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 810
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag är inte en av de mest kända här på forumet, men vill verkligen, verkligen inte att någon ska ta illa upp om jag skriver det här...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Liten
·
Gnägg Liten, A-B, möjligtvis C! Gärna ganska grov & hårfager. Skall "finköras" av vuxna i första hand. Stabil och trygg i humöret, dock...
2
Svar
32
· Visningar
5 274
Senast: Springsteen
·
Ekonomi & Juridik Åhh jag har sån ångest över min ekonomi... Har haft häst sen jag var 15, vill verkligen inte sälja min nuvarande men börjar bli så trött...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 225
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Så... diskuterade det här med försäkring igår och lärde mig att det är en bra sak. Frågan är bara, vilken försäkring lämpar sig bäst för...
Svar
8
· Visningar
3 057
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Om ni hade dessa två stall att välja på vilket skulle ni välja och varför? Stall 1 16 km till stallet, genom stan. Kollektivstall...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: Linnea_
·
Anläggning Har bete över så det räcker till 4-5 hästar och funderar på att ställa iordning det till ett litet hingstbete, mest för att det inte...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: KungTulle
·
Gnägg I vintras (ca november) hitta jag en häst med stort H som va till försäljning. Pratade med säljaren å de lät så bra. Efter lite...
Svar
9
· Visningar
1 691
Senast: Reykur
·
Hästmänniskan Efter helgens fruktansvärda händelse i HBG där en person blev ihjälslagen vid en fotbollsmatch, kan jag inte låta bli att reflektera...
2
Svar
35
· Visningar
3 404
Senast: Billy
·
Anläggning Ska försöka fördela om mitt stall och få plats med en stallgång, idag är det två stora boxar och jag vill göra boxarna lite mindre och...
Svar
7
· Visningar
2 524
Senast: chilling
·
Hästmänniskan Nu står jag i valet och kvalet mellan två stall. De är ganska likvärdiga vad det gäller uppstallningskostnad, förvaringsmöjligheter och...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Horsemarket
·
Hästmänniskan Jag är så helt otroligt jävla trött på alla som svarar på min annons på min häst som ska säljas. Hur hanterar ni alla korkade...
2
Svar
24
· Visningar
3 888
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp