Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Är det någon som vet om det går att söka information om vem/vilka som har detta tillstånd? Eller är det helt upp till verksamheten...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Nu har jag äntligen fixat så vi har uppvärmt vatten i hagarna! :banana: Det är de bästa som jag har investerat i på länge. Hur dum har...
2
Svar
36
· Visningar
12 377
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag kör upp på fredag, men vi har ett dilemma! Vad ska man lasta i släpet för att det ska bli godkänt? Förstår att det måste vara säkrat...
Svar
8
· Visningar
7 466
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hur många av er stretchar efter ett ridpass? När stretchar ni, i ridhuset, i stallet? Jag har aldrig sett någon ryttare stretcha, men...
Svar
12
· Visningar
1 324
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Ägaren har frågat mig flera gånger om jag skulle vilja rida hens häst någon dag i veckan, då ägaren skulle vilja ha lite avlastning. Jag...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
24 105
Senast: Lobelia
·
Anläggning Gården jag är i ligger på berg. Hur dränerar man då hagarna? Gissar att spränga är enda sättet?
Svar
10
· Visningar
1 372
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag och min sambo har pratat om hästgård. Dock är det inte så aktuellt för tillfället men det kan ju vara bra att ha ett mål och göra...
Svar
17
· Visningar
7 215
Senast: rostad
·
Anläggning Verkar råda lite delade mening om detta. Vilket är det bästa underlaget att anlägga i en skrittmaskin (m tak).
Svar
9
· Visningar
4 182
Senast: Karoliten
·
Ekonomi & Juridik Köpte ny häst för några månader sedan som är försäkrad i "dina". Jag vill hellre ha IF. Är det dumt att byta? Hon är sex år, inga...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: WBanna
·
Anläggning Funderar på att kombinera mitt stall med ligghall och djupströbädd men med tanke på att gödselstacken fryser varje vinter undrar jag om...
Svar
15
· Visningar
2 478
Hästmänniskan Behöver är hjälp att hitta en tråd,försökt att söka men vet inge vad jag ska söka på :confused: trodde att jag skulle hitta tråden bland...
Svar
15
· Visningar
1 499
Senast: Equilina
·
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
2 914
Senast: tesora
·
Anläggning Planerar att bygga ligghall i vår/sommar och funderar på hur den ska utformas. Mina tre hästar på 147, 160 och 167 cm i mankhöjd ska...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: elle12
·
Anläggning Står i planerna att bygga ett avelsstall där jag hade tänkt mig att ha 4 avelsston samt fyra boxar till unghästar. Men är osäker på om...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: labb
·
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att skaffa häst innan jag fyller trettio, vilket är om två år (:o:crazy:). Nu funderar jag på hur jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 699
Senast: Lavinia
·
Gnägg Nu har de lagt ut ännu en hästserie på öppet arkiv :D Hästar, hästar, hästar heter den, ngn som hunnit titta? Var väldigt roligt att se...
2
Svar
30
· Visningar
3 108
Senast: Immer
·
Hästmänniskan Skriver ni dagbok om vad ni gör i stallet/ridningen? Vi skriver dagbok i stallet. Om hästarnas temperament, om hur passet gått...
2
Svar
22
· Visningar
2 544
Senast: Linnea_
·
Anläggning Vad kan man göra för att billigt förbättra en hage så det går att rida där även när det är mer blött ute? Har inga ridvägar ingen...
Svar
15
· Visningar
2 121
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag är precis mitt i att sälja min häst och har hittat en riktigt bra köpare. Eftersom det är en bit att åka så kommer han att skickas...
Svar
8
· Visningar
1 557
Senast: Masse
·
Anläggning På våran gård har vi en gammal lada som vi funderar på att riva. Vi skulle vilja lägga det nya stallet delvis där ladan står idag. Vi...
Svar
2
· Visningar
2 948
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp