Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vad kan man göra för att billigt förbättra en hage så det går att rida där även när det är mer blött ute? Har inga ridvägar ingen...
Svar
15
· Visningar
2 125
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag är precis mitt i att sälja min häst och har hittat en riktigt bra köpare. Eftersom det är en bit att åka så kommer han att skickas...
Svar
8
· Visningar
1 557
Senast: Masse
·
Anläggning På våran gård har vi en gammal lada som vi funderar på att riva. Vi skulle vilja lägga det nya stallet delvis där ladan står idag. Vi...
Svar
2
· Visningar
2 955
Senast: Blomskan
·
Ekonomi & Juridik Hur lång tid brukar det ta att sälja en häst? Jag har sällan sålt hästar tidigare, det var både jättelänge sen och då sålde jag till...
Svar
8
· Visningar
3 396
Senast: kryddelydd
·
Gnägg Varning för rant! Blev medis på en go häst strax efter jul. Allt gick fint, upplevde god kontakt med ägaren, blev ofta tackad för...
Svar
18
· Visningar
2 842
Senast: Lobelia
·
Anläggning Jag har letat vad minsta mått för en rasthage är, för en häst. Men det enda jag hittar är att hästen ska kunna röra sig fritt i alla...
Svar
11
· Visningar
9 442
Senast: Wera
·
Svar
36
· Visningar
3 659
Senast: Ioxia
·
Gnägg Vore kul om ni ville dela med er av era goda tips om allt som har med hästar att göra :)
2
Svar
22
· Visningar
7 000
Senast: Pallen
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på det här med tillstånd och så. Jag har kanske fått möjlighet att hyra/arrendera en plätt mark av en bonde som jag kan ha...
Svar
11
· Visningar
1 606
Anläggning Ett stall har byggts ut och ändrats så pass mycket att förprövning borde ha skett men inte gjordes. Bygglov fanns men någon förprövning...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: elle12
·
Hästmänniskan Hej har ingen aning om den ligger rätt annars får någon gärna flytta på den. En bekant till min mamma har en ponny att hyra ut som...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Linnea_
·
Ekonomi & Juridik Börjar vara sugen på att skambuda på en häst, ett fint KWPN sto, grundutbildad hopp och dressyr. Inget WOW men snäll och fin häst...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 087
Senast: sandrafors
·
Gnägg Varför ska det vara såå svårt att välja stall till pållen? Vi har flyttat och det är nu en bra bit till mitt gamla stall (där jag haft...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hur ser eran drömanläggning ut? Vad skulle ni vara beredd att betala för det en plats på sådan? Vad skulle ni vara beredd att betala...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: rostad
·
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 055
Gnägg Håller på att skriva ett personligt brev till en jobbansökan för ett stall utomlands. Jobbet går till stor del ut på turridning med...
Svar
2
· Visningar
1 714
Senast: Isituss
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller? Har man några rättigheter? Om exempelvis den som köper anläggningen vill flytta ut alla hyresgäster och ställa in sina egna...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Gnägg Eller vad ska jag bli när jag blir stor? Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar! Saken är den att min...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: emma74
·
Hästmänniskan Många är de trådar där stallmiljön inte är på topp av en mängd olika orsaker. Men kan vi inte ha en där man får skriva det man är nöjd...
2
Svar
20
· Visningar
2 518
Ekonomi & Juridik Har ett hobbyföretag i liten skala, där jag säljer hästar för kunds räkning. Har ett upplägg där kunden står för hästens kostnader och...
Svar
4
· Visningar
2 853
Senast: skatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp