Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hej, Får hem stängselmaterial i slutet på veckan. Har tänkt sätta staket bestående av vanliga tryckimpregnerade trästolp 8 cm i...
Svar
2
· Visningar
1 341
Ekonomi & Juridik Hade tänkt att försöka få ihop lite extra pengar i sommar och tänkte då ta in 1-2 fånghästar. Har skogshage helt utan bete och en hage... 2
Svar
25
· Visningar
3 407
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Det var några år sedan jag hade häst och nu sitter jag och jämför försäkringar, det har hänt en del, framförallt gällande det finstilta...
Svar
14
· Visningar
2 269
Senast: No1
·
S
Hästmänniskan Hej tänkte fråga en sak som jag är lite oklar över. Om jag köper en häst från ett annat eu-land som har godkänt eupass , så måste...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: __Stilett__
·
Hästmänniskan Jag vaknade i morse och började fundra på en sak. Det är om dessa män, karlar, pojkar, killar, ja kärt barn har många namn... Väljer... 2
Svar
20
· Visningar
2 419
Senast: Mysaan
·
Anläggning Ja, till och med jag fattar att det inte kan heta det. :D Ni vet en sån jättelik damsugare som man kan suga hästskit med i hagen. Jag...
Svar
7
· Visningar
2 249
Senast: Hæst
·
P
Ekonomi & Juridik Visst frågan är inte så hästrelaterad egentligen, men företagsrelaterad! Jag är på gång att trycka mina visitkort snart, och jag har...
Svar
15
· Visningar
1 865
Senast: Masse
·
A
Ekonomi & Juridik Nu har min värsta tid på året börjat. Timotejen har börjat gå i ax, regnet bara forsar ner och ser ut att fortsätta så i några veckor...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: skwaller
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: Buck
·
K
Hästmänniskan Jag har nu fått en stallplats i ett kanon fint stall och jag är så otroligt glad över det :banana: Men som alltid finns det ett litet...
Svar
5
· Visningar
1 382
V
Hästmänniskan Av någon anledning försvann min tråd. Så ni som följer den vet att jag inte tog bort den. Pratade nyss med en Bukefalist i telefon som... 2 3
Svar
54
· Visningar
9 317
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Kikade på annonser om stallplats sökes/finnes, vilket fick mig att fundera vidare... Jag är nu nyfiken på vad ni letar efter, när ni... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 264
S
Hästmänniskan (hoppas jag la den rätt) Ska provrida en häst för andra gången och jag vill tävla och träna hoppning med den. Vad är det jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: Zoya
·
S
Hästmänniskan Jag vet inte exakt vad jag vill ha hjälp med, bara få ha er som bollplank tror jag. SKa jag sluta på rdiskolan eller inte??? När fick du...
Svar
13
· Visningar
2 585
Senast: Casacha
·
Anläggning Om man ska ha lite "skjuts" på gräset i vinterhagen - vad är då bäst att gödsla med? Brukar slänga ut kalksalpeter så snart hästarna har...
Svar
2
· Visningar
1 709
Senast: Targa
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte om den här tråden hamnar rätt, men jag känner att jag måste skriva av mig lite. Igår hände det som inte fick...
Svar
13
· Visningar
2 162
Senast: gicageli
·
Anläggning Dispens? Min uppfattning är att det är krav på ligghall om man har hästar ute dygnet runt från okt-april, stämmer det? Kan en vet... 2
Svar
23
· Visningar
4 468
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Är det någon som gjort det? Alltså sålt sin egen häst och slutat själv med ridning för att barnen ska kunna rida och utvecklas? Det... 2
Svar
29
· Visningar
3 180
Senast: Nasseman
·
M
Ekonomi & Juridik Har nyligen köpt en sällskapsponny (minishettis) som ej varit försäkrad. vad är vettigast att göra? Teckna en ny försäkring eller sätta...
Svar
13
· Visningar
1 786
Senast: Mie
·
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Dalakhay
·