Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundträning Vad är era bästa tips för ensamträning av en vuxen hund? Han kan gå iväg och lägga sig i annat rum för att sova och har inte problem med...
Svar
7
· Visningar
2 141
Senast: Tiffany
·
Hundavel & Ras Hej. Behöver lite hjälp. Min tik som var 7 dagar in i löpet var ute i trädgården. Efter Max tio minuter kommer jag ut och ser henne...
Svar
8
· Visningar
1 762
Hundhälsa Något är fel. Ingen fattar vad. Det enda symptomet är att hon dricker och pissar extrema mängder. Det är något som kommit och gått... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 635
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Har ni några tips om lämplig gps att fästa i halsbandet på hund som går lös på gård och stall. Vill kunna spåra ”live” om hunden kommer...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: lisbetha
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 533
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa hej! Min hund åt precis ca 2 st Alvedon... Hade extrem mens- och huvudvärk och tog ut 2 st Alvedon (500mg). Lämnade det på bordet för...
Svar
16
· Visningar
3 869
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Mammas hund har opererat en lös benbit ur armbågsleden för länge sen, hon är fortfarande lite halt till och från (röntgen ser fin ut)...
Svar
4
· Visningar
1 945
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej, har en fråga. Min labbe är 11 månader och jag har börjat cykla med honom. Han älskar att springa bredvid cykeln på gräset intill...
Svar
4
· Visningar
837
Hundavel & Ras hej! vi funderar kring jakthundar. vi vill köpa en då maken är jägare men lite svårt att komma överens. en hund vi tänker på är beagle... 2
Svar
31
· Visningar
3 886
Hundavel & Ras Ja, som rubriken lyder undrar jag om det funkar att ha en BC i stallmiljö? Tänker om dem försöker valla hästarna eller så. Har inte sett... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 098
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte... 2
Svar
29
· Visningar
6 401
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag vet inte om det egentligen är tillräckligt för en egen trådstart, men jag är nyfiken. :) Min tant kailzie har ungefär halva sitt...
Svar
4
· Visningar
633
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Även det blir jag fundersam/nyfiken på när inskickning till SKK av valpröntgen kom på tal :) . Jag vet ju om folk som förröntgat hundar... 2
Svar
34
· Visningar
1 894
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min ena (jakt)golden gillar inte sina täcken. Jag ska klippa bort "triangeln" bak på BoT-täckena så de inte klämmer ner svansen, men jag...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: Lena_B
·
Hundhälsa Bruce är 6 år och kastrerad sen han var 1 år (var kryptokid), dvärgpinscher. För ett par månader sen tyckte jag att hans snopp såg...
Svar
9
· Visningar
3 747
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 809
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Hej! Har en staffetik som är opererad för fcp i höger armbågsled, hon är nu strax över året. Hon opererades i början av december förra...
Svar
0
· Visningar
606
Svar
17
· Visningar
2 940
Övr. Hund Har läst tidigare inlägg, men undrar vilken hundlucka ni har och hur man vet vilken storlek man behöver ha? Hur svår öppnade är de...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur