Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Sitter och läser en hel del och kom att tänka på Norsk Lundehund. Det är en hund som jag tittat lite smått på redan från det jag skulle...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Eda
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra om och se bilder på era rottisar eller Dobermanns, även eventuella korsningar. Jag och min sambo funderar på en...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
23 232
Övr. Hund Jag har tagit mig an en hund som är mer kunnig än vad jag är inom ämnet och som älskar att söka, bära och hämta saker..i princip enda...
Svar
13
· Visningar
966
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Ja, som frågan lyder. Om man köper en valp och redan har andra hundar - hur långa stunder kan man redan från början lämna valpen hemma...
Svar
13
· Visningar
9 537
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag och min familj överlägger att skaffa en valp, det lutar isåfall mot dalmatiner men vi är inte helt säkra. Det som gör att vi tvekar...
Svar
15
· Visningar
1 979
Hundavel & Ras Någon med erfarenhet av raserna, är det svårt att få tag i MH beskrivna och skottfasta hundar? Efter snart 1,5 år utan schäfern måste...
2
Svar
39
· Visningar
4 979
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Slänger ut en fråga åt en vän. Hennes tik åker iväg för parning och har hägning med hanen på dygn 12, 13, 14, 15 och sen inget intresse...
Svar
13
· Visningar
1 901
Senast: Kivina
·
Hundhälsa Min hund har en liten knöl på ögonlocket som inte ser kul ut. Hon är inte direkt besvärad, men det rinner om ögat och knölen kan ju bli...
Svar
9
· Visningar
6 403
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Hej! Behöver man vara orolig vid sövning av 8 åring? Hittade en knöl på honom för 2 veckor sen i ljumsken och finnål togs och det är...
2
Svar
20
· Visningar
1 867
Senast: Friiiiiida
·
  • Låst
Hundhälsa Har en tid idag för röntgen men jag får panik min hund vill inte ens sätta ner benet. Känns förfärligt! Det ena efter det andra hela...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Friiiiiida
·
Övr. Hund Som frågan lyder ovanför, vad tycker ni? - När är det skäl till att använda citronhalsband på sin hund? - Mår hunden dåligt av att ha...
2
Svar
38
· Visningar
12 273
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Tänkte bara ägna mig åt lite förströelse och berätta hur envis min schnauzertik kan vara. Hon påminner ganska ofta om en gammal get som...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Hundhälsa Jag kollapsar av oro snart! Hans fettknöl och vad det nu är och ena frambenet som han haltat på nu till o från i tre veckor. Veterinären...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Friiiiiida
·
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 844
Senast: eldhroka
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: BobberiBoo
·
Hundhälsa Efter att ha haft långa diskussioner angående kuperade hundar i ett dobermannforum så valde några att mejla jordbruksverket om vad som...
2
Svar
36
· Visningar
5 808
Senast: Laa
·
Hundhälsa Jag är så orolig för min älskade hund. Dessa fettknölar eller vad det nu är gör mig galen. Senaste nu som ska opereras bort för att de...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: Friiiiiida
·
Övr. Hund Avlivade min hund i torsdags och är för första gången sen maj 1998 utan hund. Sörjer hennes bortgång, men det var dags för henne att...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Tycker det kanns oklart vad som egentligen galler for tavling av kuperad hund. Enligt skk's hemsida: "Vid prov, tävling eller...
Svar
9
· Visningar
2 103
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har en hund sedan innan, trygg, lugn, stabil och med en bra lydnad (vi är aktiva inom två grenar) som jag skulle säga passar utmärkt...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp