Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Kan någon berätta hur ni har gjort när ni har två hästar och ska iväg med en av dem över en dag och den andre blir helt tokig. har ni...
Svar
6
· Visningar
1 860
Senast: Ramona
·
Träning NH & ni som tror ni vet hur hästar tänker! Hjälp hitåt! Min foderpålle har börjat med något mkt konstogt när han ska tas in. Tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 854
Senast: Lenis
·
Träning Har precis fått hem min foderhäst och vi har ett litet problem! Om jag går inne i hagen så går hon ett par steg bakom mig hela tiden...
2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: KungTulle
·
Träning Fick se en sak idag som jag inte tyckte var speciellt trevlig, vi hade löshoppning och när en av tjejerna skulle gå runt ett varv med...
2
Svar
36
· Visningar
3 263
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning Ni som har hästar som stampar och lever rövar i tranporten..hur tränar ni för att få bort det ? Har en häst som är bra att lasta går i...
Svar
11
· Visningar
1 700
Senast: Gunther
·
Träning Det är alltid kul att hitta nya roliga och nyttiga länkar, så jag tänkte att vi kanske skulle utbyta lite favvosidor mellan varandra :)
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning Spöregn...Spöregn...dagar i ända..Har ingen lust att rida, men pollen blir ju lite lätt rastlös..Hagarna börjar bli leriga och dom vill...
2
Svar
26
· Visningar
3 108
P
Träning Jag har en fjordvalack som jag har ägt i några månader. Tyvärr har han de senaste åren varit rätt ohanterad och jag upplever inte det...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning jag skulle vilja ha ett litet utlåtande. Jag har precis köpt min häst (haft henne i 5 dagar) och har blivit erbjuden en plats på en...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning Har för mig att det redan finns en tråd om detta :confused: men men... Jag vill helst inte ta in min kuse än men det är ju svinkallt...
Svar
16
· Visningar
2 810
I
Träning Ska försöka förklara situationen kort. Jag har min häst i ett kolletivt stall med 6 hästar. Vi har utsläpp varsin dag i veckan + var...
Svar
16
· Visningar
2 005
Senast: danilo
·
N
Träning Det började med att hästen köptes till barnen närdom var små. Barnen växte upp och hästen stod i hagen. Inget intresse fanns alls. Till...
2
Svar
22
· Visningar
3 786
Senast: LillTihra
·
Träning Min häst beter sig konstigt, det är nästan som om han har genomgått en förvandling... :confused: Jag ska försöka förklara! Han har...
Svar
6
· Visningar
1 527
Senast: Nina83
·
S
Träning Ni som använder spån och har bädd, vet ni på ett ungefär hur mycket ni använder? Jag ska flytta till ett nytt stall imorgon och jag har...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Blev sparkad igår, under ett besök i ett stall som jag hjälper till i lite till och från. hon som äger hästen säger senare att han...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: strumpan
·
Träning Jag håller på o lära min häst lite saker, så som vacker tass. Det funkar bra och nu vill jag lära henne ännu mer! Men jag vet inte...
Svar
11
· Visningar
2 004
S
Träning Hur väl känner du din kropp och vad den gör när du "inte tittar på"? Jag fick uppslaget till denna tråd när jag läste en tråd på gnägg...
2
Svar
20
· Visningar
4 522
Senast: Carmenzita
·
Träning Vad gör ni om en häst anfaller och hotar när du longerar? Min häst håller alltid på så och jag vet faktiskt inte hur jag ska bete mej...
2
Svar
21
· Visningar
4 807
Senast: linzan
·
S
Träning Vad tycker ni andra om dåligt väder ? Dum fråga kanske, men jag menar om ni rider då ? Skall man kräva av hästen att den skall vara...
Svar
17
· Visningar
1 815
Senast: eldhroka
·
M
Träning Provar på detta forum istället. Jag la denna tråd på NH men fick inga svar (jo, ett iofs) Har ni några bra tips hur man skall förfara...
2
Svar
28
· Visningar
3 978
Senast: josse_horses16
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp