Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har läst många inlägg här och blivit så förvånad över att man har så lite fakta och kunskap i bagaget när man ger råd. Över lag...
2
Svar
29
· Visningar
3 496
Senast: Vala
·
Träning här om dagen höll min SHETTIS :confused:(!) på att frysa ihjäl! Jag släppte ut min welsh/arab & min shettis i onsdags efter ridturen då...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Ju mer jag umgås med hästar, desto mer inser jag att detta gör mig till en bättre människa. Jag tror nämligen att personligheten hos...
Svar
15
· Visningar
1 948
Träning har skrivit denna tråd på hästhantering innan, men lägger den här också, så får vi se om jag kanske kan få några bra råd och idéer...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning Vet egentligen inte var jag ska lägga dett inlägg... Men jag testar här... Jag har ett nyköpt fullblodskorsning (fbl/hbl), ett sto som...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: _xanth_star_
·
D
Träning Jag vet inte vart denna tråd ska vara men jag lägger den här iaf . . igår var jag istallet . hade precis ridit färdigt och sadlat av...
2
Svar
33
· Visningar
3 893
Senast: Xeline
·
E
Träning Jag har en fråga... är det någon här som använder kedja ovanpå nosryggen?:confused: Jag själv använder aldrig det...men har tänkt på en...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 446
Senast: skreien
·
H
Träning Viva la NH! Tänkte följa Dreamers exempel och se om jag kan skapa lite intressanta diskutioner. Finns ett problem som jag har lite...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: Pelle_P
·
Träning Hoppas detta hamnar rätt. Jag har en varmblodsvalack sen snart 1½ år tillbaka. Enligt säljaren var han lättlastad, vilket jag tror på då...
Svar
5
· Visningar
1 684
Senast: Yrja
·
S
Träning Har som sagt bara haft min häst i tre veckor, och vi håller som bäst på att lära känna varandra. Jag har ridit honom några gånger...
2
Svar
32
· Visningar
3 563
Senast: Sidney
·
B
Träning Hur fasen skall man ha tömmarna? Jag trär dom genom ringarna på gjorden och knäpper sen fast dom i bettet. Men vissa drar igenom bettet...
Svar
6
· Visningar
3 306
Senast: Pyrusan
·
P
Träning Ska börja ta in mina hästar nattetid i början med idag. Någon mer som ska börja stalla sin hästar nattetid idag?
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: little_blondie
·
M
Träning Jag har ett sto som alltid varit en sann glädje att hantera. Lätt att leda, lugn att rida, inga problem med hanteringen, aldrig...
Svar
6
· Visningar
2 151
Senast: Maccadam
·
S
Träning Har så småningom tänkt att börja träna med Frasse i corallen. Har fått lite tips och ideer från NNHA. Vad jag däremot undrar över är...
Svar
3
· Visningar
1 852
Senast: Pelle_P
·
T
Träning Hur beter ni er när ni vänjer era unghästar att vid att ha sadel/jord? Jag gjorde som så nu att jag satte på jorden försiktigt, tog av...
Svar
5
· Visningar
1 846
Senast: tretjak
·
B
Träning Han har en ful ovana och det är att börja backa varje gång han blir otålig eller osäker. Det spelar ingen roll om man sitter på hästen...
Svar
11
· Visningar
2 516
Senast: caballus
·
K
Träning Jag undrar bara går era på bete än eller har ni stallat in? Mina är ute än men det är nog "ingång" efter nästa helg.
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: ProffeLoff
·
R
Träning "Feel * Timing * Balance * Knowledge * Understanding * Savvy - These are the things great horsemen take for granted and most horse...
2
Svar
20
· Visningar
3 661
Senast: Kokopelli
·
Träning Hästen vågar inte springa genom skymda kurvor eller där hon inte har fri sikt framåt. Ett par meter innan det skymda stället saktar hon...
Svar
15
· Visningar
2 226
Senast: Pelle_P
·
L
Träning Rycker eller klipper ni manen? Hur rycker ni den?
Svar
19
· Visningar
3 835
Senast: Mjuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp