Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hej! Ska ev bli medrytttare till en häst som har eksem. Det finns ingen ridhus där hästen står så man måste rida i skogen. Jag provred...
Svar
5
· Visningar
2 028
Senast: hier
·
Träning Vad tusan menas med förvänd volt??? Snubblade över uttrycket just, aldrig hört...
Svar
11
· Visningar
2 478
Senast: kryddelydd
·
Träning Nu kommer 2 konstiga frågor kanske. Jag har funderat hur man riktigt bär sig åt om hästen rullat fast i boxen ? Eller om den går över...
Svar
19
· Visningar
2 658
Senast: Shudde
·
J
Hästhantering Hej! Har skrivit tidigare om att jag planerar att skaffa två nordsvenskar nästa år eller året därpå. Idag pratade jag med en bekant som...
2
Svar
30
· Visningar
5 483
Senast: lil-sis
·
Ridning Min häst gillar inte att ridas ut själv. Han är tittig och rädd för allt hela tiden. Det händer att han reser sig (och då lyckades han...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Pillis___
·
Ridning Nu är vi på samma bana igen som förra året i maj när värmen och insekterna kom, i samma veva som att jag blev gravid och hästen skadade...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 203
Hästhantering Igår la sig min 3-åring för nära stängslet när hon skulle rulla och när ho rullade över åt andra hållet fick hon ena bakbenet över...
2
Svar
27
· Visningar
3 354
Senast: gylle
·
Ridning Hur många är det som rider (eller vill rida för den delen) i damsadel? :bump: Hur ser din drömritt i damsadel ut? Vad är det roligaste...
2
Svar
38
· Visningar
4 176
Träning hej, tänkte höra om om någon här rider aktiv tävlingstravare, och i så fall, galopperar ni med dem eller inte under vanlig dressyr?
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: Bowman
·
Träning Hej, Jag har dykt på ett stort problem med min unghäst som är 4 år i år. Varken jag eller min tränare (som är en känd...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 038
Senast: StallB
·
Ridning Var iväg med en häst på kliniken häromdagen. Veterinären sa då att när hon ska sättas igång så skulle man skritta först i typ två...
Svar
12
· Visningar
2 038
Senast: pinky
·
Hästhantering Hej! jag har precis köpt häst, och ska hämta honom v25,men jag ska på ett ridläger v.29 som jag så gärna skulle vilja ha med honom...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: Grazing
·
Träning Jag har alltid strävat efter att vara "snäll" i min ridning, att be hästen göra det jag vill och försöka få den att vilja göra som jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 812
Senast: malinsky
·
Ridning Hejsan! Tänkte höra om någon har tips till mig som är en liten ostabil ryttare om man nu vill kalla det så :angel: Vid ridning av...
Svar
15
· Visningar
2 050
Senast: Kaki
·
Hästhantering jag sitter och funderar på om jag ska låta hästarna var ute inatt, har sjuk träningsvärk och orkar inte ens laga kvällsmat:banghead...
2
Svar
31
· Visningar
4 423
Senast: Buck
·
Träning Jag började rida en ny medryttarhäst för ca 1 mån sen. En 15-årig valack, halvblod, lugn och snäll i de flesta avseenden, inte rädd för...
2
Svar
31
· Visningar
4 758
Senast: anciplanki
·
Ridning Jag håller på att provrida hästar för köp och har hittat många fina exemplar. Igår hittade jag ett ungsto på 5 år som jag provred, var...
Svar
13
· Visningar
4 401
Hästhantering Jag kommer förhoppningsvis att få köpa min medryttarhäst 1/6. Jag har fått en tillfällig boxplats på ridskolan där jag rider och känner...
Svar
8
· Visningar
1 786
Senast: Centaur
·
Ridning Hej! Nästa vecka kommer min nya häst. För ca 8 veckor sedan fick han en hovböld, som läkte fint. Men sedan dess har han i princip...
Svar
2
· Visningar
966
Hästhantering Jag har två ston. Den ena är en rikig bitch som har sparkat sönder sin box och den andra är snäll. De går i samma hage men den snälla...
2
Svar
23
· Visningar
4 644
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp