Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vi ska köpa en 4årig valack, då han blev inriden nu i vintras har han inte blivit riden på sommaren någon gång och är lite osäker och...
Svar
6
· Visningar
1 325
Hästhantering Hur vanligt är det att valacker/hingstar är besatta av allt som kan uppfattas som "bebisdjur"? Jag har en (väldigt hingstig...)...
2
Svar
20
· Visningar
3 030
Senast: mackan
·
Träning Har ett litet problem med min häst. När jag rider i ridhuset så försöker hon attackera sig själv i speglarna. Speglarna är längs hela...
Svar
14
· Visningar
2 977
Senast: zanque
·
Ridning Hej, jag ska få en egen häst snart men jag vet inte vilken häst som passar mig. Jag är 1,58 meter lång och väger ca 70 kg :o Vilken...
Svar
8
· Visningar
3 196
Senast: hier
·
Träning Min gotlandsruss medryttarponny blir lätt väldigt lång i halsen när jag rider honom. Har riktigt svårt att få honom att gå på tygeln men...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: skuggi
·
Ridning Mitt 13-åriga ridtravarsto är en lite osäker tjej på många sätt. Mycket har vi kommit långt med men har fortfarande problem med trafik...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: acj
·
Träning Jag har frågat förr om detta men har fortfarande inte riktigt löst gåtan.Alltså för att få hästen i form på volten; ställa hästen inåt...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Spinner vidare på Jennies tråd om lösdrift :) Såg att det är några som liksom jag som tycker att kombinationen lösdrift och egen box är...
2
Svar
39
· Visningar
4 442
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har fått problem med att fatta vänster galopp på min femåring och det känns som att jag gör fel, jag vet bara inte vad. Hästen gås...
2
Svar
38
· Visningar
3 970
Senast: dreampower
·
Ridning Hej, nu behöver jag råd och tips. Har ganska länge varit skitnojig över att rida hästen för hårt, så nu skrittar vi bara. Har lite...
Svar
8
· Visningar
1 934
Senast: Centaur
·
Träning Hej! varje dag rider jag men jag skulle både vilja ha bättre balans och sits. Har fått hjälp av min tränare men jag undrar hur man kan...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Alva789
·
Träning En person lägger ofta upp bilder på sig och sin häst. Jag har aldrig sett en ridbild där hästen inte har grahmantygel, oftast också...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 091
Senast: Elektron
·
Ridning Hej! Ska på ridläger i sommar och tänkte ta med mig min egna häst! Åter till saken, jag undrar vad jag ska och bör ta med mig! har ni...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Alva789
·
Träning Hej! Jag har en 4 åring som blir så stark i ridningen. Han blir inte stark på det sättet att han vill springa snabbare, utan ökar...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har gått och blivt fjollig när det gäller ihopsläpp av hästar. Förut var det inte någon tvekan, min häst släpptes med alla andra...
Svar
12
· Visningar
5 402
Ridning Hörsnäcka för träning - erfarenheter? - Som sagt - någon som har erfarenheter? Jag tänkte köpa en så att jag kan höra mina tränare...
Svar
15
· Visningar
6 731
Senast: sassiball
·
Hästhantering Som rubriken lyder, behöver hjälp med min häst. Han har alla kriterier för att passa in i LBI rutan. Han är snäll och go på alla sätt...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 465
Senast: Petruska
·
  • Låst
Ridning Vilken storlek på häst bör man ha om man väger 90kg och är 174?
Svar
17
· Visningar
2 414
Senast: IngelaH
·
Träning som det ofta står i annonser. Vad är att föredra? Jag förstår ju att 2 ranghöga i samma grupp kan bli "too much" men 2 ranglåga ihop då...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 957
Hästhantering Pga insyn och brist på skugga/vindskydd till hästarna i rasthagarna funderar vi nu på att sätta en rad träd vid hagarnas utkant. Ett...
Svar
4
· Visningar
3 123
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp