Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Söker lite tips å idéer! Har en pålle som krånglar lite vid körning. Tror han tror att det är han som driver trailern framåt genom...
2
Svar
22
· Visningar
2 587
Senast: axel
·
Hästhantering Nu är det så här att min häst har klivit till sig ett rejält balltramp och står i sjukhage med bandage och är så otroligt rastlös. Nu...
Svar
14
· Visningar
4 987
Senast: Chilodeur
·
Träning Efter en jobbig vinter och vår är heppan äntligen igång som vanligt. Vi har börjat vara tillbaka både kondition och muskelmässigt där vi...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: vinkelina
·
Ridning Hej! till sommaren får jag hem en Islandshäst.. Jag har tidigare (många år sedan) ridit på en ridskola med enbart isisar, men det var...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Smufl
·
Ridning Man lär sig massa nytt genom buke - jag suger åt mig som en svamp och tror på (nästan) allt jag läser här. Är det någon som enbart...
Svar
13
· Visningar
3 884
Senast: zalleg
·
Träning Jag har lite frågor ang en häst som jag har haft i 4 mån snart. Hon har en rejäl underhals. Vart väldigt felriden när jag fick henne...
Svar
14
· Visningar
1 765
Senast: malinsky
·
Ridning Jag kan tycka det är svårt att komma på vad jag ska göra när jag rider så finns det nånstans där man kan hitta olika ridövningar och få...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: lisa412
·
Hästhantering Hejsan! Måste få lite hjälp. Jag har sökt och sökt och sökt efter någon form av regel eller lag om hur många hästar det får vistas i...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 588
Senast: Snubbelfot
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan flyttade jag mitt äldre varmblodssto till ett nytt mindre stall. Stallet är bättre skött, bättre rutiner och...
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: Snowball
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 814
Ridning Som rubriken lyder... vad gör man åt det? Jag skrittar min häst på lång tygel i terräng nästan varje uteritt (3 dagar i veckan eller...
Svar
11
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·
Hästhantering kolla in denna :-) https://www.facebook.com/photo.php?v=155167587991100
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: iNHALE
·
Träning Ja, som rubiken lyder. Kom med era bästa övningar för bättre balans och sits :) (både till häst och utan häst) Tycker själv att jag...
2
Svar
20
· Visningar
6 488
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Vi har ett STORT släpåsmå islandshästarå min pålle krånglar med bommen hoppar över eller kryper under.. Tilmin fråga. Om jag backar...
2
Svar
34
· Visningar
4 992
Senast: Gullan86
·
Träning Hej! Var längesedan som jag var inne på denna sidan men tänkte att den kunde komma väl till pass nu när jag har stött på ett problem...
2
Svar
20
· Visningar
4 667
Senast: Chilodeur
·
Träning Hej! Jag har en medryttar ponny, ett gotlandsruss, som jag har problem att få ner i form. Han går oftast med väldigt sänkt huvud och...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: hermulen
·
Träning Jag har ett sto efter De la gardie som är ganska skarp. Har jobbat henne mycket från marken med t.ex. tömkörning för att i första hand...
Svar
5
· Visningar
1 533
Senast: Zolt
·
Träning Började för ett par år sen rida med lösare nosgrimma då jag läste en artikel om att det var bättre, då tryckskador minskade i munnen.Man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 201
Senast: Rouise
·
  • Låst
Träning Det måste finnas fler än jag här ute som börjat hantera sina 09 : or?! Jag har en Arab på snart 2 1/2 år. Vi promenerar varje helg...
56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
109 827
Senast: IngelaH
·
A
Träning Lära hästen \"cirkuskonster\" tex. buga, stegra (utan ryttare) och annat... Någon som vet hur? Förslag på andra grejor oxå... :bow...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp