Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag, som har vissa inlärda sitsfel som ger min tränare gråa hår, brukar tjata om att jag önskar att det gick att sitsträna utan häst...
Svar
11
· Visningar
7 188
Senast: Fenestra
·
Hästhantering Hej! Jag har ingen aning om tråden ligger rätt, men jag hoppas det;) Jag har några frågor till er som har köpt häst. Vad ska man tänka...
Svar
2
· Visningar
1 228
Senast: skuggi
·
Ridning Hej allihop! Jag vill bara rekommendera er alla med ridtravare att prova på distansritt! Det är en helt fantastisk tävlingsform som...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: Josei
·
Hästhantering Nu inatt när jag åkte hem från mitt nattskift från jobbet så står det en blinkande bil på vägen och en kvinna står o lyser med en...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: jein
·
Ridning Hej jag har en 9 årig ridtravar vallack på 173 i mkh som är väldigt studsig i traven jag studsar som en studsboll ja tycker det brukar...
Svar
7
· Visningar
1 701
Senast: lady_mike
·
Ridning Hejsan. Tänkte höra om ngn har nå tips och råd ang min häst. När jag köpte honom hade han både Pessoabett och tussar i öronen(han är...
Svar
11
· Visningar
1 652
Senast: Piraja
·
Ridning I förrgår när jag red på ridskolan fick jag en sån "hopplös" känsla. Jag har haft den flera veckor nu. Det känns inte roligt att rida...
2
Svar
23
· Visningar
3 611
Senast: kvandi
·
Hästhantering Hej!Jag har ett halvblods sto nu strax 8 år gammal, hon har kommit lite åt sidan i sin utbildning pga familjelivet... Hon var som ung...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 595
Senast: Bus
·
Träning Nu blir detta ganska långt. Jag har en unghäst som under vilan i vintras lyckades sträcka sitt ena bakben. Efter detta har hon svårt...
Svar
11
· Visningar
2 939
Senast: Balahé
·
Hästhantering Jag håller på att rida in en ponny på 10 år som inte gjort så mycket annat i sitt liv än gått som sällskap och detta har lett till en...
2
Svar
25
· Visningar
4 183
Senast: Amha
·
Träning Hjälp! Rider en varmblodsvalack, jättetrevlig sak, men han ska testa mig lite fram och tillbaka. Brukar vanligtvis "vänta ut" honom...
2
Svar
26
· Visningar
8 421
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Jo det är såhär att vi flyttar till en mindre gård om två månader och kommer givetvis ta med våran islänning. Hon behöver ju självklart...
Svar
19
· Visningar
2 241
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Har en valack på 9 år som är mycket ranglåg och enligt förra ägaren har han alltid varit det. I min ägo har han inte haft några somhelst...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 787
Senast: Yrja
·
Träning Är påväg att köpa mig en häst, ska provrida några nu i veckan. Platsen där jag kommer ha min häst på finns det redan 2 valacker och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 933
Senast: Listan
·
Ridning Har lite problem med mitt sto. När hon brunstar är hon i princip omöjlig att arbeta med. Hon ställer sig och kissar, blinkar och...
2
Svar
20
· Visningar
12 630
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag känner att jag behöver få bättre balans. Finns det några bra övningar man kan göra på häst och även på mark? :)
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Cill
·
Ridning Hallå Buke! Har haft uppehåll från ridningen på ca 1,5 år eftersom jag sålde min häst pga tidsbrist (skola och andra intressen). Nu har...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Dorinda
·
Ridning Vill så gärna ha tips på hur jag kan hjälpa mig hopplösa underskänkel i min hoppsits, ska kvala Mountain Horse och känner att jag...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Sunspired
·
Träning Hur ska man hantera en häst som bockar och stannar och försöker dra iväg när han ska "testa" en. Hur länge på ett ungefär kommer det...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Lager
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder, när använder ni det och har ni det över mulen eller under?
5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 251
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp