Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Usch jag känner mig så otroligt dålig just nu, inget går bra. Känns som om min sits blir nästan värre och värre för varje dag, även om...
Svar
10
· Visningar
2 133
Senast: annaklara
·
C
Ridning hej jag jag har precis börjat rida en travare som har varit skadad i ryggen och inte blivit riden på drygt ett år. nu är han frisk och...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: AusboCaligula99
·
L
Ridning Har alltid trott att zebror är för vilda och argsinta för att de ska kunna ridas in. http://www.youtube.com/watch?v=nwWqC88IOK8...
Svar
2
· Visningar
4 858
Senast: Lackly
·
Z
Ridning Hej, jag undrar om det går att lämna in en Ultraflex Ecuyer till en vanlig sadelmakare för att få den omsydd? Sadeln i fråga är...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: fjordtokan
·
Ridning hej. Jag fick för tre veckor sedan hem min nya häst. Det är ett sto på 11 år med mycket egen vilja. Hon beter sig mycket annorlunda...
2
Svar
22
· Visningar
2 708
L
Ridning VAD är skillnaden mellan akademisk ridkonst och engelsk ridning? Inte förstått de helt, är det bara historia eller rider man på helt...
Svar
13
· Visningar
4 480
Senast: bigganl
·
Ridning hej! jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet. även...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Folshult
·
S
Ridning min c-ponny har en tendens att slänga ut sina bakben i galoppfattningen. jag har aldrig fallit av när detta sker men det ser inte så...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag har ett problem med min häst. När jag rider ut blir han alltid väldigt pigg på hemvägen. Han skrittar inte normalt utan trippar...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: Vicksan
·
Ridning Jag har lite problem med en häst som jag har ridit i ca ett halvår. Den senaste tiden har hon börjat vägra gå fram när jag rider ut. Det...
2
Svar
21
· Visningar
2 940
Senast: dramatik
·
  • Låst
Ridning Hur ser en stång ut som har en liten tendens att putta fram nosen. Blir snurrig när jag försöker reda ut det i huvudet. Om man tex tar...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
22 964
Senast: Immer
·
Ridning Jag måste börja bygga muskler på mitt vbl. Vi har en ridplan och kanonmycket ridvägar i krokarna. Tömkörning tänkte jag börja med...
Svar
4
· Visningar
1 291
Ridning Hej!! Nu provar jag igen och lägger tråden här. Får se om det finns någon som har något bra tips för att få bukt med detta!! :)...
Svar
1
· Visningar
735
Ridning Skritten är bra, traven är bra men hon rusar vid galoppen, känns som hon blir stressad när vi ska galoppera. Försöker sakta ner henne så...
2
Svar
21
· Visningar
2 077
Senast: AusboCaligula99
·
E
Ridning Hej! är det någon som vet hur lång man får vara och hur mycket man får väga innan det är dags att byta från ponny till häst? tack på...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: M-oaa
·
Ridning Hur är det nu, får man rida utan tillstånd av markägare på stubbåkrar? Jag har för mig att man får det, men känner mig ändå lite...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 021
Senast: HannaPP
·
M
Ridning hejsan. jag har en söt trevlig d ponny som är genom go.. förutom en sak!! hon lägger tungan över bettet o kastar upp huvudet så hon...
2
Svar
35
· Visningar
7 228
Senast: älgen
·
A
Ridning Classical equitation är det samma sak som klassisk ridkonst/barock ridning?
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Kookaburra
·
Ridning Nu har jag länge suttit och förundrats över hur vanligt det verkar vara att inte ha någon tränare till hjälp med att lösa diverse...
2
Svar
39
· Visningar
2 158
Senast: Lavinia
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp