Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
114 730
Senast: ponnybarn
·
  • Låst
Ridning Ja, vad säger ni som sitter här? Hur är det med ytterskänkelns varande, vad har ni fått lära er om den och hur använder ni den? Jag...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
24 351
Senast: Immer
·
Ridning går de alls att göra detta. och hur skall man i så fall göra de, hingsten först eller?
Svar
5
· Visningar
2 315
Senast: __Stilett__
·
G
Ridning Nu när hösten kommer så kommer även regn och rusk. Marken blir extremt våt och minsta trav/galopp på gräs får hela gräsmattan bli en...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: Gullregn
·
A
Ridning Har den senaste tiden ridit en hel del utan sadel mest för att jag kände att jag behövde "stretcha" lite och för att jag haft väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 112
Senast: LLaika
·
E
Ridning Hej! Är sedan tre månader lycklig ägare till en varmblodsvalack på 6 år. Han är mycket charmig, nyfiken och lättlärd. Det är en smäcker...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: SandraM
·
Ridning Brukar väldigt sällan skriva i häst-delen av det här forumet, men nu känner jag att jag skulle behöva lite tankar från andra. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Fossing
·
A
Ridning Hejsan, jag äger en d-ponny på 11 år som är van vid att tränas mycket. Jag köpte henne 30 april 2009 och där jag har henne nu finns det...
Svar
7
· Visningar
1 668
Senast: Lydia
·
Ridning Bakgrund Har äntligen börjat rida så smått igen efter ett långt uppehåll (för första gången på 100 år rider jag dessutom i grupp)...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: Kattsak
·
A
Ridning Hejsan, jag hoppas att ni vill ge lite input kring hur man hittar en bra ridskola? Jag har sökt bland tradarna med de jag hittat...
Svar
7
· Visningar
1 530
Senast: Annelein
·
V
Ridning Jag har tagit hem en ridtravare på foder ganska nyss. Han har gått på travet men har inte så många starter. Han är hel mysig och så...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: TheKings
·
Ridning Min pålle har blivit stel i rumpan :( Hade hovis/massören ute nu i kväll för jag trodde han hade stengallor igen men inga sådana...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: timme
·
Ridning Hur riskabelt/farligt är det egentligen att rida ut i skog och på åker kanter i mörker, slask å halka? Är så rädd att hästen ska fläka...
Svar
3
· Visningar
2 532
Senast: stjarnfrugt
·
Ridning Jag undrar hur man kan träna upp bogmuskulaturen och övriga muskler i frampartiet? Jag har en islänning, en nätt liten tös med smala...
Svar
3
· Visningar
2 378
Senast: axel
·
Ridning vilka avstånd skall de vara mellan skrittbommar travbommar galoppbommar
Svar
2
· Visningar
1 912
Senast: Aliche
·
  • Låst
Ridning det verkade som ett par av oss var eniga om att vi var oeniga :D i tråden om att rida på en hand och ytterligare en stångdiskussion...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
13 837
Senast: Immer
·
L
Ridning sitter ni på några bra övningar som hjälper att få ner hälarna? är mitt problemområde. det känns som att jag trycker ner dem, men det...
Svar
12
· Visningar
1 710
Senast: Cizma
·
N
Ridning Jag håller nu på att leta sadel till min unghäst. Problemet är det att det är en islandshäst som är lika bred över ryggen som en större...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: fjordtokan
·
P
  • Låst
Ridning Jag hyr en B-ponny på lördagar. Han är 127 cm hög och jag är 154 cm lång och väger 40-41 kilo. När blir jag för stor? Är jag redan för...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: tomten
·
K
Ridning Såg ingen tråd där man kan visa sin ridbilder (alla typer av ridbilder) så här har vi en. Själv har jag några från en skogstur igår ;)
Svar
1
· Visningar
737
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp