Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning När man skolar och när man rider ut. Hur gör ni? På sista kursen för Katrin såg vi att när jag skulle fatta trav på Aminette så...
Svar
14
· Visningar
1 684
Senast: Spider84
·
P
Ridning Varför bygga upp en triangelmärkt häst säger ngn??? Tja vi hade hört så mkt om Akademisk att vi beslöt att testa och sedan slå två...
Svar
5
· Visningar
1 803
Senast: prinzen
·
C
Ridning Min dotter har en fyra-årig Connemara ponny. Denna häst är en mycket cool kille. Vi har tagit hjälp med utbildningen av en mycket duktig...
Svar
15
· Visningar
2 554
Senast: lil-sis
·
A
Ridning Någon som såg sändningarna på SVT 24? Jag lyckades hitta kanalen (visste inte ens att vi hade den innan)! Igår var det en fransman på en...
2
Svar
37
· Visningar
3 597
Senast: Fifflan
·
M
Ridning varför ska man ställa hästen så överdrivet inåt och samtidigt få den då att flytta ut bogen? Jag har suttit och kollat på en...
Svar
12
· Visningar
3 054
Senast: Alvargarden_MZ
·
Q
Ridning Har just haft en diskussion med god kamrat, hm..fd god, om skillnad mellan över- och undertramp. Jag tycker att övertramp är "att sätta...
2
Svar
20
· Visningar
2 789
Senast: Spider84
·
M
Ridning Yes, nu har jag varit i Annexet och totalruinerat mig på böcker :). Förutom "Dressage for the 21st century" och "Dressage principles...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Darby
·
Ridning Kan vi kanske komma fram till något vi alla är överens om? Jag gör ett försök. När hästen är samlad och rakriktad har den...
2
Svar
22
· Visningar
3 053
Senast: NobleArt
·
A
Ridning Den eviga frågan, vilken sadel är bäst? Kriteriena är viktiga. På vilket stadie är hästen? Är det första ridturerna? Då är en w-sadel...
2
Svar
21
· Visningar
5 185
Senast: Annas
·
K
Ridning Försöker att stärka min häst i samlingen och har arbetat med halvstegen både uppsuttet och vid hand. Hon trampar bättre och bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: true_blue
·
P
Ridning Jag har ett litet ( läs STORT) problem med att min häst hänger på inner tygel i det svagare varvet. I det starka varvet går han fint och...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: puckis
·
G
Ridning Jag älskar att jobba min häst från marken, tycker det är så vansinnigt roligt. Och jag skulle så gärna vilja ha erfarenheter...
2
Svar
33
· Visningar
3 325
Senast: Spider84
·
Ridning Häromdagen såg jag för första gången ryggen på en duktig barockryttares häst. Den var markant dåligt musklad. Jag blev - ja kanske...
2
Svar
38
· Visningar
3 809
Senast: true_blue
·
Z
Ridning Hejsan! Jag har ett problem som jag inte vet vad jag skall ta mig till med :crazy: Det är så att jag inte kan slappna av och rida på...
2
Svar
25
· Visningar
2 687
Senast: Ewa
·
J
Ridning Hej! Jag undrar varför man har spöet pekande uppåt när man rider Akademisk Ridkonst? tacksam för svar! /Frida :banana:
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: KungTulle
·
I
Ridning Är väldigt ny på detta område, och skulle behöva lite hjälp. När jag köpte min häst var han fruktansvärt ojämn i sidorna. Men med...
Svar
13
· Visningar
1 621
Senast: Spider84
·
Ridning (Ursäkta om detta redan varit uppe) Har nån läst både den gamla och den nya Centrerad Ridning (Sally Swift)? Finns det anledning att...
Svar
10
· Visningar
1 765
Senast: Millz
·
M
Ridning Om jag nu ska köpa ny sadel, har en hoppsadel och tycker inte de e så bra :o) Är det då lämpligast att köpa en vanlig engelsk...
2
Svar
34
· Visningar
5 756
Senast: **BORTTAGEN**
·
Ridning Nu har jag funderat och funderat... Och bara blivit jätteförvirrad! Skulle vilja ha svar på några "enkla" frågor. Vill INTE ha några...
Svar
12
· Visningar
4 954
Senast: Spider84
·
V
Ridning Min ridlärare har fått för sig att det är en jättebra övning så nu har vi gjort det tre lektioner i rad. För min del slutar det med...
Svar
5
· Visningar
1 991
Senast: valborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp