Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Provla en nyare begagnad Wellington Elite (17,5" och bom nr 4) på min hästs rygg igår, och den låg förvånansvärt bra. Ska provrida den... 2
Svar
22
· Visningar
16 175
T
Utrustning Många jag pratar med vill att hästen ska tugga på bettet när man rider. Okej, säkert delad mening. MEN... Sen spänner man åt en... 2
Svar
25
· Visningar
1 669
L
Utrustning Jag har tänkt köpa nya senskydd åt min häst, att ha vid uteridning och hoppningen. Såg ett par fina i börjes katalogen, i läder med...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Love_Maya
·
D
Utrustning Är det någon som hjälpa mej, ska beställa ny sadel till min ridtravare men har en fråga om längd på sadelgjord. En häst som har en 120...
Svar
9
· Visningar
1 343
Senast: Koppen
·
C
Utrustning Jag har ett stort problem att hitta ridbyxor som sitter bra. Dom jag hittils har provat går ändå upp till naveln. Finns det något...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: attsy
·
F
Utrustning Någon som kan berätta mer om dessa stigbyglar? Hur pass böjliga är dom jämfört med Sprengers ledade? Pris? Märke? (flera olika?)...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: The_grinch
·
Utrustning Vartifrån kan man beställa nya dekaler till ett trane släp?! :confused:
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Han_naH
·
V
Utrustning Såg att de sålde sådana på Börjes och undrar hur i hela friden de ska sitta? >Hur fungerar dem? Som ett hackamore? Är det inte svårt att...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Question
·
T
Utrustning Har förstått på tidigare trådar här att den passar bäst på raka breda hästryggar. Men vad passar den till för ryttare? Långa/korta...
Svar
7
· Visningar
4 034
Senast: MoQ
·
C
Utrustning Visst var Peter Eriksoon sponsrad med Zaldi,som K**quists representerar? Men nu när jag tittade i deras nya katalog så finns det inga...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Elshacera
·
B
Utrustning vet inte om det här faller under "reklambrottslighet" men jag undrar var i Stockholmstrakten jag kan köpa Graninge outdoor till ett...
Svar
13
· Visningar
5 336
Utrustning Vill ha tips på snygga, hållbara och sköna dressyrstövlar. Helst inte över 2.000 :p De ska finnas i sthlmsområdet (bor i södertälje).
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Cantilda
·
Utrustning Nu har ju fuxarna varit i överlag. Det gäller lindor och shabrak. Hästen har en svart hoppsadel och en brun dressyrsadel...
Svar
14
· Visningar
3 795
Senast: Tiggertjejen
·
Utrustning Vilka tyglar har ni och hur upplever ni att dom fungerar? *gärna bild* :D :bow: 2
Svar
28
· Visningar
1 866
Utrustning Hum.. Sitter och funderar på det där med sadelstroppar... Håller på att leta ny drassyr sadel och har två hemma på prov... Den ena med...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: popeye
·
G
Utrustning Min lillasyster har svårt att hitta ridbyxor, hon har väldigt smala ben och midja. Om hon tar på sig strl 140 sitter dom rätt bra i...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: glimmie
·
Utrustning Vad är skillnaden? Mer än att travhästskor väl är lättare? Finns det nån mer skillnad? *nyfiken*
Svar
10
· Visningar
2 581
Senast: Sonic76
·
Utrustning Finns det? Helst syntet med mässingringar... Jag har aldrig sett det men skulle ville ha ett sånt. Alternativt ledat bett som inte är så...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: thessie
·
L
Utrustning Hej och hå nu är vintern absolut över och broddarna ska bort,, kan jag göra det själv eller måste jag vänta på hovslagaren??? Påverkar...
Svar
17
· Visningar
4 654
Senast: nemesis
·
Utrustning prestige dressyr venus eller leonardo d? Båda e sköna o rida i o båda passar hästen? Någon som har erfarenhet av dessa sadlar o...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka