Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har problem med mina nackmuskler och har därför köpt en massageapparat med IR-värme. (stackars pojkvännen kan ju inte alltid massera en...
2
Svar
33
· Visningar
5 462
Senast: Sammet
·
L
Hästvård Snälla hjälp mig!! min arabhings som är 17 år i år har fått ont i sina framkotor...han haltade när jag gjorde böjprov...han har stått i...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Boj
·
J
Hästvård Har just börjat sätta igång min friskförklarade häst, men så får han såklart ont i ryggen. Han är riden med en bomlös och ömmar bara...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: joneya
·
S
Hästvård Vet inte om jag lägger det i rätt forum, men jag testar.. Vad har ni härinne för tankar om att ha radio på när hästarna är inne i...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 621
Senast: Bobo_
·
Hästvård Kanske lite töntig fråga, men när jag mockade i stallet här om dagen kom jag att tänka på att vissa vill ha sitt spån i en hög i mitten...
Svar
17
· Visningar
1 080
Senast: _Tazty_
·
Hästvård Halvblodsstoet som helklipptes i början av december (m a o för 3 månader sedan) har fått början till skav på manken av täcket. Har...
2
Svar
26
· Visningar
1 801
Senast: Natascha
·
Hästvård Har precis bestämt tid för tandkoll på kusen, men så glömde jag naturligtvis att fråga om det var okey för dom att äta innan. Hur är...
Svar
2
· Visningar
4 411
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Nytt avmaskningsmedel som även tar bandmask (+alla maskar som ivomec tar). Behöver bara användas 2 ggr per år. Någon som testat detta...
Svar
8
· Visningar
3 161
Senast: Throlla
·
M
Hästvård Raspade tänderna på min ponny igår, hon var jätte duktig, var ett år seddan hon sist blev raspad nu. Hon hadde hunnit fåt en lite vass...
Svar
16
· Visningar
1 144
Senast: moonlightgarden
·
Y
Hästvård Hjälp, lill-hästen har fått löss! Två frågor: 1. Var får jag tag på ett bra medel som får bort rackarna? 2. Hur ser ag till att stallets...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: gonkan
·
T
Hästvård Mitt ena sto hade fotskabb (som blivit beh. som mugg i evigheter) förra sommaren. Hon blev vet.behandlad på karleden där det satt mot...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Min häst fick för ett par veckor sedan på något mystiskt vis en ordentlig svullnad på ryggen (ungefär vid länden), en skada orsakad av...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: Tingeling85
·
L
Hästvård Vilket linement använder ni? Har ni olika vid olika tillfällen, i såfall vilka? Den här blue lotion är den kylande eller värmande..jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 611
Senast: RunningMoonlight
·
Hästvård Är det någon av er som har problem med att hästen/ponnyn har för tjock svans? Jag har ett shettissto med vit svans, och både hon och jag...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Jamtland
·
Hästvård Åringen har ju 1200 EPG av lilla blodmasken, konstaterat med träckprov i februari. Jag vill ju avmaska både henne och valacken så fort...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Bör man raspa tänder? Vad anser ni och hur ofta gör ni det? Vad brukar det gå på? Som nybliven hästägare vill jag gärna veta mer vad ni...
Svar
13
· Visningar
996
Senast: Axelle
·
Hästvård Måste få avreagera mig lite, vilka jävla idioter det finns. Valacken står ju på strikt boxvila (med 20 min lugns kritt vid hand/dag)...
2
Svar
37
· Visningar
2 227
Senast: Solvira
·
M
Hästvård Har en liten undran... om man är förkyld, feber eller dyligt är det då risk att man smittar hästarna som man är i närheten av??? Jag har...
Svar
2
· Visningar
4 059
Senast: Boll
·
A
Hästvård Hej ! Finns det någon här som kan hjälpa mig att klura ut om min häst är oren eller bara svag/stel i sitt högra (?) bakben ??? Min...
Svar
13
· Visningar
2 562
Senast: aker
·
S
Hästvård Hade svårt att sova i natt så jag låg och grubblade en hel del. Framför allt på det här med hästens hovar och vatten. Jag fick tidigt...
2
Svar
29
· Visningar
2 808
Senast: bibban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp