Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2023

Jag gör armhävningar genom att hålla i hantlar, det kanske vore något?

Jag har gått promenad idag på lunchen! Lägger till att jag ska logga vad jag äter 5/7 dagar per vecka också. :)
Jag funderade på något liknar just för att jag vet att du sagt det tidigare. Nu har jag inga hantlar dock, jag vet inte om det finns något annat man har hemma som kan ge samma effekt?
 
Hakar på här med att jag ska utföra någon form av stärkande/stretchande övning för min kropp varje dag (utöver mina promenader). Har fått så ont i ryggen, axlarna osv. efter graviditeten, känner mig stel, har dålig hållning och det knakar och knäpper i hela mig. Kommer att vara olika övningar, dels för att det är bra för kroppen att variera men framförallt för att jag tröttnar på ett och samma träningsprogram sååå fort. Hellre att det blir lite blandat och veligt mellan olika övningar än att jag bara lägger av så som jag brukar.

Har startat idag med att göra övningar från tre filmer på youtube-kanalen som det länkades till tidigare här i tråden (tack för tipset!). Kändes jättebra och väldigt välbehövligt!

Jag lägger till att jag 3 dagar/vecka ska ägna en stund åt att skapa en kurs som jag länge velat skapa men aldrig kommit igång med eller tagit mig tid till. "En stund" kan vara allt från några minuter till flera timmar.

Samt att jag 3 dagar/vecka ska göra någon form av städning av huset / göra fint i huset.
 
2/1

✔ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

✔ 2. Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.

✔ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

✔ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Är så nöjd med mig själv 👍😄😄

Ändrade ordningen så jag fick inte gå ut på kvällens långa runda med hundarna innan jag fixat diskbänken och köksbordet. Tog dock mer än en kvart att få det okej... men går förhoppningsvis snabbare idag! Unghunden var med och peppade så jag inte skulle tappa fokus 😄

Var ingen fys för hundarna idag, men jag blev tillräckligt varm av promenaden för att stretcha lite ändå 👍
 
  • Tio armhävningar och situps
  • Yoga
  • Promenad vid havet

Tror jag kommer hoppa armhävningarna till februari, blir lite mycket för mina handleder att fixa yoga + armhävningar. Vill hellre kunna göra alla positionerna. :)
Regnade på promenaden men var ganska varmt. :wtf: Innebar att jag blev varm och svettig.
Har redan gjort förändringar i mina mål.

  • Tio armhävningar och situps
  • 30 dagars yoga
  • Köra iväg 4 gånger i veckan och promenera med hundarna.
  • Inget godis från 3/1
  • Jogga f.o.m. februari

  • Yoga
  • Promenad vid sjön och genom kohage
  • Inget godis (än så länge)
Vi hann gå i både solsken och regn idag. Yoga vid lunch och sen åkte vi iväg för att promenera, är precis sådär lagom trött i kroppen nu. 1,5 h timmes promenad vilket är ganska lagom.
 
Bra yogapass idag, men blev vansinnigt sömnig efteråt 😁 Kör ofta Yoga with Kassandra på YouTube, tycker att hon har en bra mix av lite djupare stretch/flex och vinyasa. Gillar att hon håller i varje pose en stund, utan att det blir yin-länge för det blir jag för rastlös av.

Detta körde jag idag:

 
Jag hade tänkt haka på och var sjukt pepp I mellandagarna men motivationen störtdök pga influensa 😖 Hur som, jag tänker att en försenad start är bättre än ingen start?

Jag har skaffat material till att göra massa kul DIY på gammal jacka. Allt ifrån broderigarn och tyg till pins, märken, nitar mm och planen är att jackan ska vara funktionsduglig inför sommarens festivaler. Men... Sedan slutet av oktober har det här projektet bara flyttats runt i lägenheten och jag behöver något som sporrar mig att dra igång.

Att sy något varje dag är nog lite väl ambitiöst rent tidsmässigt men kanske varannan dag?
 
Yoga utförd idag.

Har även läst några sidor ur en bok.

Jag vill f.ö. lägga till:
- Göra en viktig grej varje dag. Vad exakt kan variera, men t.ex. rensa garderoben/förrådet, ta disken, städa allmänt, ta hand om mina växter. Grejer jag behöver ta tag i helt enkelt.

- Regelbunden hår-/hudvård. Bl.a. daglig mjukgörande lotion i ansikte och på händer, ansiktsmask ca 3 dagar i veckan, hårinpackning/mjukgörande olja varannan vecka, osv.
 
Ritandet fungerar inte alls

Och mina opinionssiffror är så låga att jag inte skulle bli matte om det var val idag ( hunden vet inte att lägenheten inte är en demokrati)
 
Förra året körde jag 90 dagar med skidor - och vid snöbrist skierg. Lyckades trots två omgångar med sjukdom få in 78 pass (74 på snö! ) vilket jag var mäkta nöjd med. Eventuellt blir det en repris, men samtidigt vill jag nog inte bara skida i år - och skierg är inte ett alternativ pga att gymmet har bytt till handtag utan remmar vilket jag får nackproblem av. Jag klurar vidare på detta!

I år ska jag bli bättre på att producera artiklar och avser öppna aktuellt dokument med text åtminstone en gång om dagen i minst 20 minuter även om jag så bara stirrar på texten. Får se hur jag löser det den 1-2 januari när jag är bortrest och inte har datorn med mig.

Jag började idag pga semestern och kör fram till och med 1 april. Visst är det väl skottår i år?

Jag satt med två olika texter idag, 30 minuter respektive 20 minuter. Jag har även gjort ett fint excelark som summerar arbetad tid med varje text och arbetad tid med texterna totalt.

Tänker att jag även slänger in en utmaning i form av inget godis på 90 dagar. Förr åt jag aldrig godis, men de senaste åren har jag börjat köpa godis när jag kör hem från jobbet för att hålla mig vaken i bilen. Det ska jag sluta med.

Dag 1 ✔️ ✔️
 
Jag började idag pga semestern och kör fram till och med 1 april. Visst är det väl skottår i år?

Jag satt med två olika texter idag, 30 minuter respektive 20 minuter. Jag har även gjort ett fint excelark som summerar arbetad tid med varje text och arbetad tid med texterna totalt.

Tänker att jag även slänger in en utmaning i form av inget godis på 90 dagar. Förr åt jag aldrig godis, men de senaste åren har jag börjat köpa godis när jag kör hem från jobbet för att hålla mig vaken i bilen. Det ska jag sluta med.

Dag 1 ✔️ ✔️
Skottår är det först nästa år 😊
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 280
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 444
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 680
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp