90 dagar - 2023

Är inte säker på att jag prioriterat rätt 😅 men såhär ser mina stundande nya/nygamla vanor ut:

1. Läsa böcker 15 minuter om dagen alternativt 105 minuter i veckan

2. Nitiskt föra kassabok över ALLA mina utgifter. Jag tycker att jag gör av med mer pengar än jag borde behöva så vill ändra på det om det går! Sparar hellre så jag har råd med ev. hundkurser och ridläger.

3. Laga riktig mat minst 1 gång i veckan

4. Borsta tänderna på Frej (hunden) minst 80% av dagarna (d.v.s. 25 dagar av 31 i januari).

5. Lägga mobiltelefonen i köket kl. 20.30 söndag-torsdag samt ha mobilfri fritid varje dag

Vanorna kan justeras. Jag får läsa mer. Det gör inget om hunden får tänderna borstade varje dag eller om mobilen läggs undan 19.30 :up:.
 
Jag ska fundera, men spontant vill jag fortsätta med att göra tio armhävningar och situps om dagen.
Sen vill jag komma igång med vv's komma igång och jogga schema. Jag tror det kallas 5 km på 6 veckor eller liknande. Åtminstone 45 dagar är fulla, får se om jag är nöjd med att hålla igång de resterande 45 eller lägga till något.
(Med tanke på att jag hade hoppats komma igång med joggade redan- men jag gick en timme på tårna med ena foten pga skoskav och det slutade med ett ont knä. Så bättre lycka denna gången.. 🤪)
Har redan gjort förändringar i mina mål.

  • Tio armhävningar och situps
  • 30 dagars yoga
  • Köra iväg 4 gånger i veckan och promenera med hundarna.
  • Inget godis från 3/1
  • Jogga f.o.m. februari
 
Dagens lista gjord! :)

Screenshot_20230101_230117_Sheets.jpg


Fick även gjort lite på vecko- och månadslistan, bland annat dammsugning och städning hos hönsen. Gött att vara igång!
 
1/1

✔ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ 2. Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.

➖ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

❌ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.

När vi kom in efter hundarnas (och min) fys som bestod av 3 km snabb promenad med dragsele och midjebälte så tittade jag på köket och tänkte att det här blir första dagen jag struntar i min målsättning 🙈 Och i stället för att stretcha gick jag och satte mig i soffan. Det var ju det här med motivation och att "bara göra" 😂

Ny dag, nya möjligheter, gick upp utan att snoza idag med 💪
 
Åh jag vill hoppa på, även om det blir en dag sent!

1. Rita något varje dag
2. Skriva minst en rad i typ journalform varje dag. Helst en intressant sak med dagen, en sak jag gjort bra, och en sak jag kan göra bättre nästa gång. Men har provat det innan och det är lite överambitiöst, ibland gör jag helt enkelt inget jag kan göra bättre. :D
3. Läsa varje dag, behöver inte vara mycket och ljudbok räknas.

Så jag ska nog ta och lösa dagens nu på en gång. :D
 
Har redan gjort förändringar i mina mål.

  • Tio armhävningar och situps
  • 30 dagars yoga
  • Köra iväg 4 gånger i veckan och promenera med hundarna.
  • Inget godis från 3/1
  • Jogga f.o.m. februari
  • Tio armhävningar och situps
  • Yoga
  • Promenad vid havet

Tror jag kommer hoppa armhävningarna till februari, blir lite mycket för mina handleder att fixa yoga + armhävningar. Vill hellre kunna göra alla positionerna. :)
Regnade på promenaden men var ganska varmt. :wtf: Innebar att jag blev varm och svettig.
 
  • Tio armhävningar och situps
  • Yoga
  • Promenad vid havet

Tror jag kommer hoppa armhävningarna till februari, blir lite mycket för mina handleder att fixa yoga + armhävningar. Vill hellre kunna göra alla positionerna. :)
Regnade på promenaden men var ganska varmt. :wtf: Innebar att jag blev varm och svettig.
Jag gör armhävningar genom att hålla i hantlar, det kanske vore något?

Jag har gått promenad idag på lunchen! Lägger till att jag ska logga vad jag äter 5/7 dagar per vecka också. :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 147
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 277
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 458
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp