Bukefalos 28 år!

Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

*kl* Jag ser inte det vansinnigt tråkiga i tjenixens repliker som ni andra gör.

Jag skulle (för att också lära mig) gärna se att någon av er som ser alla felen hon gjort, skriver hur ni skulle svara.
Kan inte någon vara snäll och kopiera tjenixens text, men ersätta hennes repliker med hur ni hade skrivit.

Det går ju inte.
Däremot tycker jag inte att det är så underligt att de beskrivna konversationerna tog slut.

Det jag tyckte var underligt, var att fråga "vad menar du" som svar på att det inte är för sent att träffas.

För övrigt i mina ögon normala facebookdialoger som tar slut efter ett par replikbyten.
I min facebookvärld är det mest i grupperna som det kan bli ganska levande och lite längre diskussioner vilket i sig kan vara berikande.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Den kan fortsätta hur länge som helst (vad jag "vill" är ju helt olika beroende på vem jag pratar med). Orkar man inte skriva mer är det ju bara att avrunda, typ "nu ska jag gå och lägga mig" eller vad som nu passar. "Nu börjar filmen, vi hörs".


Eller varför inte "nu ska jag jobba med XXX och innan dess göra xxxx" som du beskriver att du avrundat situation 3?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det handlade inte om "nu", det skrev du dit själv. det handlade om att jag skulle hinna med två resor innan en deadline som skulle infalla 2 veckor senare.

Jag tycker inte dina inlägg är så konstruktiva så du får gärna utveckla lite mer vad du menar - förutsatt att det är något annat än att peka på ord, vilket är så jag uppfattar det just nu.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är ju inte mannen som är besviken över att konversationen tagit slut.

Det var en ärlig fråga, jag skulle vara intresserad av vart han tänkte sig att den neutrala konversationen skulle ta vägen. Varför starta en "meningslös" konversation om man inte är intresserad av att hålla den?

För min egen del tänkte jag inte mer än konversation och generell nyfikenhet över om han var på väg någon vart med den konversationen. Inte så besviken över att den tog slut, mer fundersam.

Nåväl, nu inledde han en ny efter att vi sprungit på varandra idag, som avslutades med: hör av dig när du är tillbaka. Jag: jag är tillbaka på söndag, jag hör av mig!

Inget konstigt med det som avslut. Det är ju inte något som jag går och undrar över direkt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ah.
Jag uppfattade att dina jobb-planer var omedelbara, så som du citerade dem.
Det var alltså lätt för mig att tolka ditt inlägg som en avrundning av konversationen. Kanske mannen tolkade det lika som jag gjorde?

Jo men ord är ju väldigt viktiga. Och det faktum att människor lägger in helt olika mening i samma ordval, har stor betydelse för svårigheten att uttrycka sig otvetydigt i skrift och därmed för de missförstånd som uppstår.

Jag försöker peka på saker i det du beskriver att du skrivit, som kanske gör att uteblivna svar inte är så överraskande.

Om du nu vill träffa en person, varför inte föreslå det rakt ut?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Just eftersom man lägger så olika vikt vid ord, väljer jag att lägga största fokus vid vad folk gör. Det är ju svårt om man inte känner varandra sedan tidigare, men nu gör vi ju som tur var det :)

Jag uppskattar att du pekar ut saker som kan göra att svar uteblir, samtidigt undrar jag vad som egentligen finns att göra för att förbättra min kommunikation? Om jag ska försöka skriva som jag gissar att den andra personen kanske tolkar det, är jag ju inne på (enligt mina mått) helt fel bana. Jag kan inte gå och försöka gissa mig till vad andra människor kanske läser in i mina texter, utan hoppas och tro på att de frågar om något är oklart.
Sedan hoppas jag ju på att de som tycker om mig förlåter mig mina brister. Jag vill ha människor runtomkring mig som tänker det bästa om mig och fyller i där jag trampar snett - på samma sätt som jag gör för dem. Jag måste tro på att folk gillar mig även när jag bara pladdrar på osållat och oigenomtänkt ;)

Lovisaeleonora ha kommit med en bra iakttagelse hittills - att jag inte ger något tillbaka i text, eller åtminstone inte mycket (jag anser ju att ett svar är att ge något tillbaka, men jag förstår ju självklart att VAD man säger också spelar in ;) ). Det är något jag ska hålla i åtanke.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Använder du smileys alls när du skriver i Facebook-chatten?

Jag menar, det är ju jättestor skillnad på:

-Vad menar du? ;) :p :sneaky: :love:

-Vad menar du? :( :meh: :wtf:

-Vad menar du? :rage: :eek: :arghh:

Sen tycker jag att du är lite mesig med killen som bor i närheten. ;) Varför inte pusha det lite grann. "Hör av mig på söndag".....tssssss, why wait?

Istället:
-"Du, jag orkar inte vänta tills på söndag kväll att höra av mig och sen kanske ses i veckan. Ska vi ta en kaffe på stan om en timme?" (alternativt, "jag har precis slängt in en blåbärspaj i ugnen, vill du äta den med mig på balkongen?" ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

"jag har precis slängt in en blåbärspaj i ugnen, vill du äta den med mig på balkongen?" ;)

"-Du, snälla. Jag behöver hjälp!
-Varå'rå..?
-Jag har precis slängt in en blåbärspaj i ugnen. Men nu när jag tittar på den inser jag att den är lite för stor för att käka upp själv. Det är sol på min balkong. När kan du vara här?"
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag förväntar mig inte att folk avrundar på FB det är inget Irlsamtal, folk chattar när de står i kö, när de åker buss och när de sitter på toa.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Nåväl, nu inledde han en ny efter att vi sprungit på varandra idag, som avslutades med: hör av dig när du är tillbaka. Jag: jag är tillbaka på söndag, jag hör av mig!

Alltså, att bestämma att man ska höra av sig när man är tillbaka och bara är borta i två dagar skulle jag inte tolka som inbjudande alls..? Är man verkligen intresserad så bokar man väl in nåt, inte bokar att boka nåt någon gång? Det där låter som artigt kallprat i stil med "vi hörs" eller "ring nån gång", dvs leder ingenstans.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Exakt. Så svävande är jag när jag inte avser att följa upp det. Alls. Det är helt enkelt en artighetsfras bland andra.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Eller:

"Min säng låter så konstigt när jag vänder mig... Skulle du kunna kolla på det? :)"

Jag läste tråden. Skickade ett sms till en som jag flirtat med. Istället för att skriva "Hej hur mår du" så skrev jag att "Synd att jag inte är i närheten så jag kan nypa dig!". Det blev fart på snubben kan jag berätta...
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag läste tråden. Skickade ett sms till en som jag flirtat med. Istället för att skriva "Hej hur mår du" så skrev jag att "Synd att jag inte är i närheten så jag kan nypa dig!". Det blev fart på snubben kan jag berätta...

Den taktiken brukade jag också ha när jag var singel och flirtade, funkade ofta väldigt bra..! :p Raka rör med lite humor och flugan är snart fångad i honungsburken!

Hrm....
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag läste tråden. Skickade ett sms till en som jag flirtat med. Istället för att skriva "Hej hur mår du" så skrev jag att "Synd att jag inte är i närheten så jag kan nypa dig!". Det blev fart på snubben kan jag berätta...
Heja dig!
:bump::bump::banana::banana::bump::bump:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Precis så. Något roligt, överraskande, sant och talande. Oväntat. DÅ blir det roligt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Som flera andra tolkar även jag "vad menar du?" som väldigt hårt och avsnoppande.

Jag hade skrivit: "är det inte? Har du något förslag, menar du? :)" eller liknande som öppnar mer för svar.

Vad gäller konversationer låter jag dem också dö ut om det gått några bollar fram och tillbaka utan att något nytt intressant dykt upp. Jag anser inte att man måste avsluta sånt här bollande med ett hejdå.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 124
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 261
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp