Bukefalos 28 år!

Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men jag sprang ju på honom på stan typ en timme tidigare, han frågade vad jag skulle göra i helgen och jag skulle åka bort om någon timme och kommer tillbaka på sön (svårt att gå o ta en fika om en timme då ;) )
När vi säger hej då kramar han om mig och säger, hör av dig när du är tillbaka så tar vi en fika. Sedan tar kontakt igen och säger att jag ska höra av mig när jag kommer tillbaka.

Det tycker jag inte är så svävande? Däremot tycker jag att det är bestämt att jag hör av mig när jag kommer hem igen. Vad det sedan blir får vi se.


Vad det gäller "vad menar du", var den en mailkonversation - vanlig mail - och våra meddelanden har aldrig innehållit smileys och aldrig varit speciellt innehållsrika eller flirtiga. När vi setts däremot.. helt annorlunda :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

"Synd att jag inte är i närheten så jag kan nypa dig!". Det blev fart på snubben kan jag berätta...

(Ingen diss till dig Farle)

Det här är så intressant för just sådana här mail fattar jag inte alls O_o vad finns det att svara på något sånt liksom? Ärligt, vad svarar man? För mig faller detta helt in i meningslösa konversationer (dock inte neutrala ;) ) jag förstår poängen/leken och visst, skulle kunna slänga in mig i det men jag tycker mest bara det är rätt oattraktivt. :o på samma sätt som något av det mest avtändande jag vet är en kille som bjuder hem en på "film och vin".

Helt seriöst, måste man linda in det i "film och vin"... DET är tråkigt och förutsägbart!
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det tycker jag inte är så svävande? Däremot tycker jag att det är bestämt att jag hör av mig när jag kommer hem igen. Vad det sedan blir får vi se.

Själva definitionen på svävande...

Är ni båda så strängt upptagna att ni inte kan planera in något redan nu om ni verkligen vill träffas...?

Jag tror att du är en väldigt svår person att flirta med och det är nog därför du får så få reaktioner.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Som flera andra tolkar även jag "vad menar du?" som väldigt hårt och avsnoppande.

Jag hade skrivit: "är det inte? Har du något förslag, menar du? :)" eller liknande som öppnar mer för svar.

Vad gäller konversationer låter jag dem också dö ut om det gått några bollar fram och tillbaka utan att något nytt intressant dykt upp. Jag anser inte att man måste avsluta sånt här bollande med ett hejdå.

Bra poäng. Ska komma ihåg det :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Själva definitionen på svävande...

Är ni båda så strängt upptagna att ni inte kan planera in något redan nu om ni verkligen vill träffas...?

Ja vi båda lever nog våra liv ganska lika på det sätt att det känns helt onaturligt att nu boka in något som skulle hända nästa vecka. Speciellt semestertider och när det är något man kan göra "närsomhelst", dvs inte är en specifik show eller något. Så inte strängt upptagen kanske utan snarare extremt ospecifika tidsplaneringar. Typ hur ska jag kunna boka in en fika om fyra dagar, jag har ju ingen aning om hur den dagen kommer se ut i övrigt - jag skulle kunna vara i ..Berlin? Eller nåt.

Jag tror att du är en väldigt svår person att flirta med och det är nog därför du får så få reaktioner på mail.

Lade till en grej där :D men du har nog ganska rätt. Har gått igenom rätt mycket förändringar på många olika sätt det senaste året och inte riktigt landat i hur jag ska hantera det ännu tror jag. Bl a söker jag mig bort från det JAG faktiskt tycker är meningslöst och inte ger mig något. Möjligtvis har jag hamnat lite väl långt bort nu, men det är ju därför det är så intressant att bolla dessa grejer med folk med helt andra perspektiv.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

För oss två så finns det redan en spänning och attraktion... Så han nappar på en gång. Men visst, man får avväga vad man väljer för ord och ärligt talat - Efter många om och män, så kan de inte köpa min humor och mina rappa svar så har vi nog inte så mycket att dela... :(

Tråden är intressant!
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

(Ingen diss till dig Farle)

Det här är så intressant för just sådana här mail fattar jag inte alls O_o vad finns det att svara på något sånt liksom? Ärligt, vad svarar man? För mig faller detta helt in i meningslösa konversationer (dock inte neutrala ;) ) jag förstår poängen/leken och visst, skulle kunna slänga in mig i det men jag tycker mest bara det är rätt oattraktivt. :o på samma sätt som något av det mest avtändande jag vet är en kille som bjuder hem en på "film och vin".

Helt seriöst, måste man linda in det i "film och vin"... DET är tråkigt och förutsägbart!

Du och jag verkar vara likadant funtade. Och uppenbarligen väldigt tråkiga :p
Hade jag fått ett sms från en kille likt Farle's så hade jag nog.. inte svarat. Tycker inte heller att det är attraktivt. Alls.

Att skriva nätbaserade, långa konversationer utan att typ dö av tristess på kuppen är en konst och inget att föredra. Dock innebär den konsten mycket finess och inkluderar, enligt min mening, varken ljumma svar eller halvfräcka uttalanden.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Delvis kl.

För mig slutar det nästan i 99% av alla "nu-kanske-det-händer-något-mer-intressant-efter-kallprat-konversation" på nätet att jag har sista ordet och blir lite hallå vart tog du vägen :(.

Så läser denna tråd om även jag får nå tips. Tycker inte heller att du skrev nått fel och fattar inte varför de inte svarat. Men är än så länge inte klokare än innan.. Törs väl snart inte konversera med nån längre ;).

Fattar inte heller vad jag gör för fel. Så vi sitter nog litegrann i samma båt.

Edit: uppskattar konkreta frågor och svar. Som ditt "vad menar du?" hade nog skrivit nått liknande själv typ "hur menar du nu?"
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Du och jag verkar vara likadant funtade. Och uppenbarligen väldigt tråkiga :p
Hade jag fått ett sms från en kille likt Farle's så hade jag nog.. inte svarat. Tycker inte heller att det är attraktivt. Alls.

Samma här. Jag hade tänkt "ehhhh, okej" och inte svarat, vad förväntas jag svara på något sådant liksom? Jag hade också greppat att det skulle vara menat flirtigt, men jag hade ändå inte sett poängen eller charmen med det.

Har inget att tillägga till tråden i övrigt, ville bara sålla mig till den tydligen väldigt tråkiga skaran.
wink.gif
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ett sådant svar hade kunnat funka med en kille som man redan träffar, och som man har legat med. Annars springer jag åt andra hållet, FORT!

Till TS, är du säker på att du själv har varit så intresserad av dessa män? Jag kan ibland komma på mig själv med att vara ledsen över att killen inte hör av sig, att kontakten dör ut osv, och sen när jag tänker till så kommer jag fram till att jag ju inte ens var intresserad av honom, på något plan.

Dejten kan ha varit halvtrisst, eventuella ligget ännu tristare, och ändå kan jag känna så. Logiskt? nej inte ett dugg :crazy:
Kan det vara lite samma sak för dig med dessa killar??
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

När vi säger hej då kramar han om mig och säger, hör av dig när du är tillbaka så tar vi en fika. Sedan tar kontakt igen och säger att jag ska höra av mig när jag kommer tillbaka.

Det tycker jag inte är så svävande? Däremot tycker jag att det är bestämt att jag hör av mig när jag kommer hem igen. Vad det sedan blir får vi se.

Jättesvävande. Så säger ju alla alltid!

"Vi hörs nån gång!"
"Vi måste verklien träffas nån gång"
"Vi skulle kunna ta en kaffe nån gång!"

Jag hade aldrig tolkat ovanstående som någon verklig invit, utan artigt kallprat eller halvhjärtade försök. Så säger jag alltid åt gamla bekanta och vill faktiskt träffas, men det rinner ut i sanden eftersom det sist och slutligen aldrig bokats in någon tid.

I stället för
"Vad gör du på söndag? Ska vi träffas?"
"Jag ringer på söndag så bestämmer vi var vi ska dricka kaffe"
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Nja, inte "alla" och "alltid" :) jag har EN person jag har det med och det är min frisör. Nu ska vi iofs ses nästa vecka.

Han förefaller inte som en människa som gärna svänger sig med standardfraser för enkelhetens skull eller slänger ur sig saker bara för att. Men vi får se, jag hör av mig på sön/mån så märker jag det snabbt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja du ja, men du undrade varför männens intresse svalnade och för många andra är dessa fraser du beskriver artighetsfraser precis som em-pirre beskriver. Jag skule inte tolkat dig som intresserad alls och det verkar ju inte männen göra heller? Så vad du egentligen menar går uppenbarligen inte fram.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Nej, jag är inte kär, förälskad eller betuttad. Men det här är för mig attraktiva män som jag känner "något" för och är nyfiken på. Män jag gärna skulle lära känna bättre eller "se vad som händer" med. Jag vill ta reda på hur intresserad jag är ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men det var ju HAN som föreslog en fika när jag kommer tillbaka, inte jag. Det är inte en typ av jargong vi haft tidigare vi setts eller sprungit på varandra. Eller tänkte du på något annat jag skrivit?

Att intresset inte gått fram har jag förstått ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Att skriva nätbaserade, långa konversationer utan att typ dö av tristess på kuppen är en konst och inget att föredra. Dock innebär den konsten mycket finess och inkluderar, enligt min mening, varken ljumma svar eller halvfräcka uttalanden.

Men visst! Jag kan tycka det är otroligt attraktivt med någon som lyckas med det helt naturligt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Har inget att tillföra tråden :D Men sällar mig till "de tråkigas skara" :p

Har försökt nätdejta, ledde inte till något. Träffade min sambo på jobbet, MYCKET lättare konversera IRL!!!
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 111
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 261
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp