Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2020

Jag är nöjd med min Lindt-kalender med lite olika varianter av Lindor. Liiiite mer variation hade inte skadat (det finns ju ändå några stycken..), men jag gillar ju den chokladen överlag. Den enda som jag kanske inte tycker lika mycket om är den med ett skal av mörk (60%) choklad. Den fick jag idag, så sparar nog den till särbon :) .
 
Vansinnigt god pralin idag, salt karamell/havssalt. Den kan jag tänka mig att köpa fler gånger också. Typ den och gräddkola. ;) Marmeladen är sådär, men alla ska ju komma två gånger, så det är bara att äta upp.
8AB87A55-44F1-4275-A3DA-9A060B731422.jpeg
 
Dagens ost var en Röd Leicester, helt okej.
Tyvärr är kalendern inte helt optimalt gjord så nu på slutet är det lätt att se kommande ostar "genom de andra luckorna" av misstag.

Råkade se vilken som var på julafton.. Eftersom de kommer 2-3 ggr så var den lite för avslöjande i färgen..
Så jag har faktiskt öppnat luckorna och lagt de kvarvarande ostarna på hög i kylen idag.
Kommer spara en annan än den på bilden till julafton.
Ost med salvia är inte riktigt min grej tror jag. Basilika hade jag nog gillat mer..
Får se om jag kommer på något jag tror det passar bra till.. Äta rakt av eller på macka känner jag njä, det behövs nåt som jämnar ut smaken.
Undrar om macka med den och salami kan funka bättre...

16084892299991762310263937922206.jpg
 
Hänger lite efter på saker sen sjukdom så även med min kalender, hann inte öppna något idag så har två luckor imorgon ^^ här är de senaste dagarna, tycker det verkar vara bra saker och ser fram till att pröva 🤗 den lila är en hård tvål, det använder jag väl egentligen inte, men när jag får nån, vilket händer ibland, så lägger dom i garderoben så luktar den gott iaf ☺️

IMG_20201220_215946868.jpg
 
Dagens lucka innehöll en minimascara från Anastasia Beverly Hills, aldrig blivit så att jag testat något från det märket, konstigt nog. Lite tråkigt att det var en mascara och inte en brynprodukt just därför, plus att jag har ganska specifika krav på en mascara (jag har spikraka fransar som har SVÅRT att hålla böjen när jag böjt) och brukar föredra vattenfasta. Men ska bli kul att testa ändå, och det fungerar kanske bättre om man tar en vattenfast under i ett lager.

Jag vill nog minnas att det stod water resistant på den när man läste bakpå :)
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 132
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
941
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 683
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp