Beach 2015, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har rastat hojen i 3h idag! :D Så jäkla härliga vägar!

Har motionerat pålle också idag som fick lovord av min gamla hopptränare, vilket är väldigt kul! :)
Snart krascha i säng, jobba 12h imorn och sen 1,5h fotboll på kvällen :up: Ska testa foten, hoppas det funkar annars blir det ett besök hos doktorn.. :crazy:
 
Ash, jag hade en så bra plan att sticka och gymma innan jobbet i morse, men halvvägs genom morgonritualen inser jag att tunnelbanan inte går så tidigt på morgonen på söndagar så det fanns inget vettigt sätt för mig att transportera mig till gymmet på... :banghead: Jösses vad bitter jag var där ett slag, men jag lyckades vända det och använde tiden till att ta en power walk till jobbet i stället för att åka tåg. 6 km i gott tempo, så fick jag någon slags motion gjord i alla fall. Det var en helt fantastiskt solig, krispig septembermorgon också - helt underbar uppladdning för ett jobbpass!

Imorgon blir det gym, så det så! Andra gången gillt antar jag...
 
@zassoo "Min kropp är värd bättre mat", vilket fint sätt att tänka på. Det ska jag försöka ta till mig!

Jaa, jag försöker tänka så! Om jag ska kräva av min kropp att den ska orka med allt jag pysslar med om dagarna och dessutom träna tuffa pass så nog sjutton behöver den vettigt bränsle! Sen fallerar det ju ibland (som sagt :meh::p) men det är bara att hoppa upp på hästen igen.

Typiskt med tunnelbanan, men himla bra att du lyckades vända det till något bra! :) Helt rätt :up:
 
Mitt liv snurrar på i full fart, så jag läser mest och blir peppad och hejar på er. :banana:

Kan meddela att jag nog kommer ha ont de närmaste dagarna. Körde ett kettlebell-pass idag, riktigt roligt och galet jobbigt. Det kommer nog som sagt att kännas på fler ställen utöver blåsorna i händerna.

Har mycket resor med jobbet de närmaste veckorna, så vet inte riktigt hur det kommer att bli med träning, men får försöka klämma in det där det går och hoppas att arbetsgivaren bokar in mig på hotell där det finns bra gym. :D
 
Och nu har jag ont i halsen igen:arghh: alltså fuck!
Du och jag Emtherlia, du och jag.
Sitter här och hostar för fullt, fryser och snorar. Att cykla till skolan finns inte på kartan. Tänker inte ens ta bussen dit för att gå på förmiddagsföreläsningen. Ska stanna hemma, plugga, bruka halstabletter och laga mat, för jag har varken matlåda eller lust att gå och betala dyra lunchpengar för något jag ändå inte kommer känna smaken på.
Och för att ytterligare sabba min kroppsform äter jag just nu godis... Bra där. Nåväl, jag ska ta nya tag framöver. Just nu tycker jag bara synd om mig själv :p
 
Sitter och mumsar på min proteinpannkaks-frukost och funderar på träningsschema. :d Innan har jag trivts bra med varannan dag överkropp och varannan ben, men det kommer jag att ändra lite nu

Förra veckan blev det;

Mån: Ben
Tis: Överkropp
Ons: Ben
Tors: Överkropp - marklyft
Fre: Överkropp
Lör: Vila
Sön: Ben - knäböj
 
Men jösses vad trist för alla sjuklingar! :( :down::turd: Det hjälper ju föga, men jag lider med er i alla fall och försöker sända lite friskhet från mitt håll. Kram! :heart
 
Gym gym gym står på schemat idag och jag längtar faktiskt dit! Tänkte köra rygg, biceps och axlar idag, har planerat följande övningar:

500 m rodd som uppvärmning
Axelpress med skivstång
Shrugs
Shoulder flys
Back pulls
Vanliga pulldowns
Narrow grip (chin) pulldowns
Bicep curls
Plankan

Känns som ett bra upplägg, det blir kul det här! :)
 
Har promenerat med barnvagnen varje dag förra veckan samt två styrkepass. Körde bröst och armar igår. Kändes att lyfta 4kg bebis efteråt :p vi ska ha dop i slutet av oktober så vore ju kul om man kom i en klänning utan att behöva köpa nytt i större stl..
 
Ash, jag hade en så bra plan att sticka och gymma innan jobbet i morse, men halvvägs genom morgonritualen inser jag att tunnelbanan inte går så tidigt på morgonen på söndagar så det fanns inget vettigt sätt för mig att transportera mig till gymmet på... :banghead: Jösses vad bitter jag var där ett slag, men jag lyckades vända det och använde tiden till att ta en power walk till jobbet i stället för att åka tåg. 6 km i gott tempo, så fick jag någon slags motion gjord i alla fall. Det var en helt fantastiskt solig, krispig septembermorgon också - helt underbar uppladdning för ett jobbpass!

Imorgon blir det gym, så det så! Andra gången gillt antar jag...

Det är SÅ härligt med mornarna nu i september! :love: Blev förvånad över hur kallt det var idag men bara man är förberedd på kylan så är just dessa krispiga höstdagar bland det bästa jag vet. Nästan inga insekter, många gånger soligt, lite frost kanske, och naturen liksom ligger helt stilla. Borde tassa ut någon morgon och lyssna på kronhjortarnas uppvaktning och brölande nu, det stör förvisso friden men är ju ett fantastiskt skådespel!
 
Måste säga att det lönar sig att äta mindre sötsaker och mer sallad. :) Mina fältbyxor satt lite lösare (dvs snart passar de som de ska :p) och klänningen jag köpte för 2 veckor sedan satt nu i helgen också lösare och riktigt fint! Jag har inte kunnat väga mig pga inte varit på gymmet och det är ju ganska orelevant vad siffran visar. Just nu känner jag mig genuint mer hälsosam och funderar mer över de val jag gör. Är ibland svårt i fält men som förra veckan var det bara snabbmat som fanns två gånger och jag valde att äta sallad båda gångerna. Normalt sett hade jag lätt ätit en pizza "för man förbränner ju ändå så mycket när man jobbar i fält". Faktum är att jag blev väldigt mätt på den där salladen och blir jag hungrig har jag alltid med frukt, kvarg, smoothie eller annat bra att äta som mellanmål. Förutom en ren kaloriminskning med sallad jämfört med pizza är ju det bästa att jag slipper matkoma, upprörd mage och det känns mer rätt att stoppa i sig saker som är gröna, röda, orange och allmänt färgglada.

Det som hela tiden får stryka på foten är träningen... Får ju lite motion genom jobbet nu men det är stötvis mycket och sen ingenting ett tag, det är ju inte varje dag. Min plan är att rida mer under hösten och satsar på 3 dagar varje vecka. Denna vecka blir det iaf 1 dag fältjobb och ridning 2 dagar och sen åker jag på semester till Serbien. :love: Ska försöka hålla ställningarna även där nere men det är helt klart lite av en matresa då maten är så himla god!
 
Så himla härligt att läsa @Chili! :)

@Emtherlia @cili & @Sleepan - nu får ni se till att bli friska ni också! :heart



Jag gick och funderade över min mystiska träningsvärk i rygg + vänster sida, tills jag började dra omkring på pallarna igen :D Drar ju med vänster för att avlasta den trasiga axeln, det känns nu! Dessutom så blir det en massa vändor till nedre lagret idag och jag går istället för att ta trucken fram och tillbaka. Det är iaf 400m enkel väg och jag har gått den 5 ggr hittills, det kommer bli 3 ggr till troligen :) Bra gratisträning!
 
Jag håller också på att bli förkyld :( Som vanligt när det snart är dags för Lidingöloppet..
Höll i alla fall pass 1/3 idag på lunchen, 45 min skivstång men jag körde med ganska låg vikt pga den stundande förkylningen :mad:
 
Oj, vad många det är som är sjuka :down: Det är ju nästan värst, när man verkligen vill träna men inte kan. Krya på er allihop!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
96 97 98
Svar
1 947
· Visningar
62 154
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Krumben
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 309
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 611
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp