Brukar ONS äta frukost?

Sv: Brukar ONS äta frukost?

I det här fallet kändes ingenting varken konstigt eller krystat - det vara bara behaglig samvaro på varsin soffa dagen efter.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Känns inte det hela krystat/stelt/pinsamt när det är över, när kåtheten är avlägsnad?

Inte så länge jag/han drar och inte dröjer sig kvar.

Har jag bortamatch brukar jag bara tvätta av mig/duscha och sedan dra efter att ha utbytt samma artighetsfraser som jag gör i alla sammanhang, dvs. ha det bra, vi hörs, möjligen en kram eller kyss om han följt med till dörren. Vice versa hos mig. Inte krystat alls.

Någon har dock sagt att han ska ringa och gjort det, och därtill varit uppenbart intresserad av mer än sex, det var däremot krystat och pinsamt.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Jag som aldrig haft något ons är nyfiken på hur artighetsfraserna låter när man lämnar varandra?

Låtsas man sova väldigt tungt?
Pussas, kramas och säger "tack och hej"?
Drar klyschan "Vi hörs/jag ringer" fast man tänker motsatsen?

Känns inte det hela krystat/stelt/pinsamt när det är över, när kåtheten är avlägsnad?


Om jag hade haft ons skulle jag troligen gått hem till honom/tagit in på hotell, och jag hade smugit iväg när han somnat.

Det har aldrig blivit ett ONS för mig även om det kanske var det första natten. :o

Jag hade nog varit öppen och suttit på sängkanten och sagt något i stil med; "nu då?" "vad gör vi nu?" - "det här var inte planerat och jag vet inte om jag vill..." eller "hum, kan vi ses igen och se hur det känns under mer platoniska former? Jag tycker det gick lite fort men vi kanske kan backa bandet något?"

Om det var en kille som jag bara kände avsmak för så hade jag smugit ut bakvägen typ... Men då hade jag troligen inte följt med hem heller.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Om det var en kille som jag bara kände avsmak för så hade jag smugit ut bakvägen typ... Men då hade jag troligen inte följt med hem heller.



Man vill ju gärna tro så iaf :D
Jag har emellertid hört otaliga berätta om att de vaknat upp dagen efter och fått ångest när de träffat sitt ons så det verkar som att folk fattar lite knasiga beslut emellanåt ;)
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Någon har dock sagt att han ska ringa och gjort det, och därtill varit uppenbart intresserad av mer än sex, det var däremot krystat och pinsamt.


Jag har varit med om att de haft svårt att fatta att de ska gå och några har kommit tillbaka och velat träffas mer

eller om han inte hade vett att sticka så frågade jag om han ville ha frukost innan han gick. :p

Nån sa att han skulle ringa och jag brukade svara "visst". En snokade reda på mitt telnr och ringde verkligen men han blev rätt sur när jag inte ville ses mer. :o


Jag får ångestkänning bara av att läsa om det :D




I det här fallet kändes ingenting varken konstigt eller krystat - det vara bara behaglig samvaro på varsin soffa dagen efter.


Det kanske blir en utveckling då :)
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Man vill ju gärna tro så iaf :D
Jag har emellertid hört otaliga berätta om att de vaknat upp dagen efter och fått ångest när de träffat sitt ons så det verkar som att folk fattar lite knasiga beslut emellanåt ;)
Då kommer dom på att man är gravid :D
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Mina vanliga fraser var "ha det bra nu, hej då" eller "jag drar nu".

Vad det gäller killar som tror jag vill träffa dom igen och bett om mitt nummer, dom har jag helt enkelt gett fel nummer och vips så slipper man dom :)
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Vad det gäller killar som tror jag vill träffa dom igen och bett om mitt nummer, dom har jag helt enkelt gett fel nummer och vips så slipper man dom :)

Är det inte schystare att säga det då? Istället för att de ska tro att du av misstag lämnar fel nummer och kanske försöker ta reda på rätt.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Är det inte schystare att säga det då? Istället för att de ska tro att du av misstag lämnar fel nummer och kanske försöker ta reda på rätt.
Jag fick ganska nyligen ett SMS av en kille som undrade om det möjligen var jag som var den fina tjejen han hade träffat för någon helg sedan och haft en sådan fantastisk kväll och natt med; Det var inte jag, och besvikelsen han uttryckte över att hon medvetet gett honom fel nummer var inte liten. Tyckte uppriktigt synd om honom. Där hade han gått och väntat och samlat mod i en vecka bara för att inse att han blivit dissad och lurad.

Summa summarum, jag håller med, varför inte säga som det är där och då och inte lura in folk i någon falsk förhoppning?
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Känns inte det hela krystat/stelt/pinsamt när det är över, när kåtheten är avlägsnad?

Det där förstår jag faktiskt inte, varför skulle det kännas krystat, eller t.o.m pinsamt?? Om man är bekväm med personen kvällen innan/när man är kåt, bör man väl vara det efteråt också? Om man känner sig obekväm med personen förstår jag inte riktigt varför man skulle vilja ligga med henom... Eller visst, om man är så aspackad att man verkligen inte vet vad man släpat hem kan det väl hända att man undrar hur fan man tänkte, men krystat/stelt/pinsamt förstår jag ändå inte varför det skulle bli. Om man av någon anledning inte vill ligga kvar och mysa/sova/äta frukost/prata/whatever är det väl bara att säga "ok, jag tror det är dags för dig/mig att gå nu".

För att svara på det TS undrar så är det klart att ett ONS kan utvecklas till något annat, men jag skulle verkligen inte tolka att någon stannar till eftermiddagen som ett tecken på det.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

För att många väljer sitt ons efter kön och utsida, det ska vara knullbart och personen/personligheten skiter man i princip i.
Den där skumma känslan som hos vissa dyker upp efteråt kan nog mycket väl bero på att man haft sex med en, ibland okänd, person man faktiskt inte vet om man gillar?
När kåtheten släpper så inser man att man ligger i en okänd persons säng - jag har inga problem med att förstå att det kan dyka upp flyktkänslor efteråt :D
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

För att svara på det TS undrar så är det klart att ett ONS kan utvecklas till något annat, men jag skulle verkligen inte tolka att någon stannar till eftermiddagen som ett tecken på det.

Vad skulle du tolka det som?
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

För att många väljer sitt ons efter kön och utsida, det ska vara knullbart och personen/personligheten skiter man i princip i.
Den där skumma känslan som hos vissa dyker upp efteråt kan nog mycket väl bero på att man haft sex med en, ibland okänd, person man faktiskt inte vet om man gillar?
När kåtheten släpper så inser man att man ligger i en okänd persons säng - jag har inga problem med att förstå att det kan dyka upp flyktkänslor efteråt :D

Mitt "case" och jag hade bara snackat lite innan, någon gång på krogen, men jag kände honom absolut inte. Hade aldrig snackat med honom nykter t.ex. Visste inte annat än att han var hot - men han kunde ha varit korkad. Det visade sig dock att han inte bara är hot... :d
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

För att många väljer sitt ons efter kön och utsida, det ska vara knullbart och personen/personligheten skiter man i princip i.
Den där skumma känslan som hos vissa dyker upp efteråt kan nog mycket väl bero på att man haft sex med en, ibland okänd, person man faktiskt inte vet om man gillar?
När kåtheten släpper så inser man att man ligger i en okänd persons säng - jag har inga problem med att förstå att det kan dyka upp flyktkänslor efteråt :D

För min del är det absolut 100% ytligt, han får vara vilket as eller gråsten som helst rent personlighetsmässigt, eftersom det ändå inte är något jag kommer behöva uppleva; Vi ska inte diskutera världsekonomin, vi ska ligga och sedan gå åt skilda håll. Fast jag tycker som sagt ändå inte att det känns skumt efteråt. Så länge han vet att han fyllt sin funktion (och ger fan i min tandborste) så förblir det liksom avslappnat och planenligt från båda håll och all is good.

Den där "morgonen efter"-skammen man hör vissa prata om tycker jag alltid verkar vara relaterad till fylla/utseende, "vad fan, han var ju snygg igår?!", och sällan/aldrig att det skulle vara krystat just för att man faktiskt inte känner personen. Eller, jag har i alla fall aldrig stött på det i mina väldigt sexuellt aktiva kretsar. :p
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Den där "morgonen efter"-skammen man hör vissa prata om tycker jag alltid verkar vara relaterad till fylla/utseende, "vad fan, han var ju snygg igår?!", och sällan/aldrig att det skulle vara krystat just för att man faktiskt inte känner personen. Eller, jag har i alla fall aldrig stött på det i mina väldigt sexuellt aktiva kretsar. :p


Absolut, att tveksamt utseende dyker upp iom nykterhet har jag också hört talas om och det verkar vara vanligast men även hur folk reflekterat över hur det ser ut i liggets hem eller hur en lättare diskussion, efter ligget, gett dem kalla kårar.

Jag har en vän, då jobbandes på migrationsverket och väldigt röd, som på 90-talet följde med en man hem för att ligga.
På morgonen efter lite småprat visade det sig att mannen var frontperson för en välkänd grupp högerextrema. Vännen krisar fortfarande :D
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Åh, gud, det sistnämnda kan jag förstå!
Själv har jag nog vid typ extremt ful lägenhet, konstiga åsikter eller dylikt bara blivit lättad, "jaja, tur att det bara var ett ONS då".
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

För att många väljer sitt ons efter kön och utsida, det ska vara knullbart och personen/personligheten skiter man i princip i.
Den där skumma känslan som hos vissa dyker upp efteråt kan nog mycket väl bero på att man haft sex med en, ibland okänd, person man faktiskt inte vet om man gillar?
När kåtheten släpper så inser man att man ligger i en okänd persons säng - jag har inga problem med att förstå att det kan dyka upp flyktkänslor efteråt :D

Men måste man gilla en person för att det inte ska vara krystat eller pinsamt att vara i dess närhet?? Jag fattar inte. :p Och dyker sådana känslor upp tar det ju max 5 sekunder att dra på sig kläderna och gå, så kort tid att jag inte ens skulle räkna det som "usch vad krystat/stelt/pinsamt det var".
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

du anar inte vad vissa killar har tjatat om att träffas igen trots att jag sagt nej, då ger jag dom fel nummer istället så ger dom sig. Som att tjat lönar sig..
 

Liknande trådar

Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 899
Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
482
Senast: bettysmatte
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 978
Senast: Sel
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 055
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp