Brukar ONS äta frukost?

Sv: Brukar ONS äta frukost?

Vad skulle du tolka det som?

Tolka och tolka, ville jag veta skulle jag fråga personen. Jag tror aldrig jag haft ett ons som inte stannat till eftermiddagen dock, oftast är man ju trött och ligger kvar och slöar liksom.

(Tillägg: och ingen av dem har haft intresse av något "mer" vad jag vet. Den enda som jag dejtat efteråt gick hem mitt i natten utan att vi ens haft sex för vi började bråka istället. :D )
 
Senast ändrad:
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Tråkigt för honom men ändrar inte min åsikt. Tjejen ville helt enkelt inte träffa honom igen. vi har ju ingen aning om hur han fick hennes nummer, genom tjat och påtryckningar eller om hon gett det för att hon inte vågat säga nej.
Trist för honom.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Gud vilket cyniskt sätt att se på folk. Visst skulle det kunna vara så att han blockerade ytterdörren och vägrade släppa förbi henne förrän hon gett honom ett nummer. Jag tror ändå inte att det scenariot förekommer särskilt ofta. Och jag hade fortsatt inte tyckt att det vore okej att ge en vilt främmande person en främling på halsen, oavsett om han "bara" tjatat. Vad skulle jag ha gjort om han som kontaktade mig, mot all förmodan nu varit en hotande psykopat som inte trott mig när jag sa att jag inte var den han trodde? Jo, plötsligt hade det varit mitt problem att någon annan inte varit medveten om riskerna i att följa eller ta med en vilt främmande människa hem.

Trist för honom.
Ja, det är väldigt trist för honom att han träffade en tjej som med gott samvete lurade och ljög för honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Brukar ONS äta frukost?

du anar inte vad vissa killar har tjatat om att träffas igen trots att jag sagt nej, då ger jag dom fel nummer istället så ger dom sig. Som att tjat lönar sig..

Jodå, jag har också träffat på obehagliga typer. Fast jag har inte gett dom fel nummer för det. Dessutom formulerade du dig som att du gav dom fel nummer bara för att dom hade bett om numret.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Rätta mig om jag har fel, jag är inte insatt i detta, men. JAg bara tänker mig ungefär hur ett sånt här scenario ser ut.
Säg att jag är på väg att gå, killen frågar "vi kanske kan ses nån mer gång?", jag svarar "nej, tack". Han ber om mitt telefonnummer ändå, då är det väl bara att gå? Ja, om han uppträder hotfullt eller typ vägrar låta mig gå, då skulle jag kunna ge honom fel nummer bara för att komma därifrån (och sedan polisanmält honom), men DET kan väl knappast hända särskilt ofta?
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Dom ber om numret. jag säger nej. dom säger kom igen då, jag vill träffa dig. jag säger återigen nej och dom frågar återigen efter mitt nummer.

Då får dom ta att jag ger dom fel nummer. Jag står inte och tjafsar med någon okänd om det. Nog för att vi haft sex men det betyder inte att jag känner personen.
Också anledningen till varför jag hellre följer honom hem än tar honom till mig - han kan inte komma och knacka på min dörr vid ett senare tillfälle.

Och jag tillägger, har jag trivs bra med någon kille som vill ha mitt nummer så har han fått det.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Rätta mig om jag har fel, jag är inte insatt i detta, men. JAg bara tänker mig ungefär hur ett sånt här scenario ser ut.
Säg att jag är på väg att gå, killen frågar "vi kanske kan ses nån mer gång?", jag svarar "nej, tack". Han ber om mitt telefonnummer ändå, då är det väl bara att gå? Ja, om han uppträder hotfullt eller typ vägrar låta mig gå, då skulle jag kunna ge honom fel nummer bara för att komma därifrån (och sedan polisanmält honom), men DET kan väl knappast hända särskilt ofta?

Du läser mina tankar!

Jag ger aldrig mitt nummer till killar som tjatar. Kan dom tjata om ett nummer så kan dom börja tjata till sig sex. Och vid den åldern jag var i då för hundra år sedan så hade jag ställt upp på det fastän jag inte velat, just för att jag fått göra det tidigare (ja, jag tycker inte jag hade något direkt val då jag blev sexuellt utnyttjad av familjehemspappan som jag hade en beroendeställning till) och har svårt för att säga nej på det planet.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Ni verkar inte fatta grejen riktigt men det är okej, det behöver ni inte.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Jag VILL fatta, men jag kan inte se att du någongång har förklarat varför du inte bara kan gå?
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Men vad hade han förväntat sig. Hon ville ha sex, det ville han med. Det var deras enda överenskommelse. Hon var inte ute efter mer och gav honom fel nummer. Det är faktiskt inte hela världen.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Jag skrev det i mitt förra inlägg, att du läste mina tankar.

Alla som tjatar = obehagliga.

Därför får dom fel nummer.

Kanske är jag extra känslig pga min bakgrund. Men jag gillar inte killar som ligger på för mycket. Det ger mig olustkänslor.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

En killkompis sa en gång att:

- alla killar vet att man aldrig ska lita på en tjej, de ger en fel namn, fel telefonnummer, fel adress och kommer man längre än så - så upptäcker man att de använt underkläder som ger dem fastare och större bröst/rumpa/kropp och vill det sig riktigt illa inser man på morgonen att personen blev någon annan utan smink.


Är fel telefonnummer hela världen? Hade ni blivit väldigt sårade och mått dåligt om ni hade fått fel telefonnummer av ett ONS?
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Okej, det FÖRSTÅR jag (jag har också vissa psykiska saker som gör att jag inte klarar av att "bete mig" ibland). Men jag tycker fortfarande inte det är ett bra beteende. Kanske ännu mindre gillar jag att du inte verkar se något fel med det.

Jag tänker lite såhär: Ingen är perfekt. Jag har också saker som jag gör/inte gör som jag borde/inte borde. Men jag vet att det är fel, jag vill försöka att i framtiden ändra mitt beteende. Folk gör fel. Men det stör mig när folk rättfärdigar sitt dåliga beteende.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

En killkompis sa en gång att:

- alla killar vet att man aldrig ska lita på en tjej, de ger en fel namn, fel telefonnummer, fel adress och kommer man längre än så - så upptäcker man att de använt underkläder som ger dem fastare och större bröst/rumpa/kropp och vill det sig riktigt illa inser man på morgonen att personen blev någon annan utan smink.


Är fel telefonnummer hela världen? Hade ni blivit väldigt sårade och mått dåligt om ni hade fått fel telefonnummer av ett ONS?

Det fetade är ju illa nog. Att den föreställningen finns är ju sinnessjukt, men det betyder ju inte att det är okej att bete sig så. Det är ju som att det skulle vara okej för killar att behandla tjejer som objekt bara för att det finns en idé om att "alla killar gör det".

Tja, om jag frågade någon jag gillade lite om hens telefonnummer och fick det, så skulle jag nog bli lite sårad om det visade sig vara fel. (Jag skulle dock aldrig tjata.) Och är killen en psykopat (typ) och det är därför man inte vågar säga nej så skickar man ju en psykopat efter någon annan.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Jag hade inte mått dåligt av det. Vill han inte ses så vill han inte.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Det är mitt val och det ser jag inget fel med. Jag gör som jag vill, och vet du, jag har gett fel namn också men det kanske jag inte ens borde nämna.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

En killkompis sa en gång att:

- alla killar vet att man aldrig ska lita på en tjej, de ger en fel namn, fel telefonnummer, fel adress och kommer man längre än så - så upptäcker man att de använt underkläder som ger dem fastare och större bröst/rumpa/kropp och vill det sig riktigt illa inser man på morgonen att personen blev någon annan utan smink.

Haha! Får mig osökt att tänka på ett (sämre) kompisgäng jag en gång hängde med. På festkvällen var de supersnygga, morgonen efter låg det löshår, lösögonfransar, tuttinlägg á la kycklingfileer och stödunderkläder överallt. Kom det en kille och ringde på före lunch var det panik att ikläda sig alla attiraljer.

Falsk marknadsföring har jag hört killkompisar kalla det.
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

Är fel telefonnummer hela världen? Hade ni blivit väldigt sårade och mått dåligt om ni hade fått fel telefonnummer av ett ONS?

Jag skulle nog aldrig komma på tanken att någon skulle ha gett mig fel nummer med flit, om det visade sig vara fel skulle jag anta att det var ett misstag, vilket iofs skulle göra mig lite ledsen om det var någon jag ville ha kontakt med. Skulle jag fatta att någon medvetet gav mig fel nummer skulle jag tro att det var ett dåligt skämt eller att personen var helt dum i huvudet. :p Jag förstår nog inte riktigt hur man vågar (eller varför man vill) gå hem med eller ha sex med någon som man inte vågar ge sitt namn eller nummer till...
 
Sv: Brukar ONS äta frukost?

När man är full gör man inte alltid dom smartaste valen ;)

Jag har då gjort massvis med saker på fyllan jag aldrig någonsin skulle göra i nyktert tillstånd. Jag blir väldigt omdömeslös när jag är full, så jag dricker inte längre. Sist jag gjorde det höll livet på att gå i kras och sån var jag i ungdomen då jag hade ONS. Dåliga val.
 

Liknande trådar

Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 899
Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
482
Senast: bettysmatte
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 977
Senast: Sel
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 055
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp