Bukefalos 28 år!

Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag kollade på labbs användare. Han är reggad sen 2010 och har tusentals inlägg. Vadå dyka upp och pipa iväg? Jag har ingen aning om vem han är så varför folk antar att han är en lögnare vete sjutton.

Jag pratar om tråden, inte Labb. Klagomålen och anklagelserna i hela tråden, inte bara i trådstarten.
 
Jag tänker väl mer att det aldrig är fel med en tråd om nätklimat, speciellt inte när många tycker samma sak.

Jag hävdar inte att man hör till mobbarna om man inte märkt nåt, däremot kanske man bör öppna ögonen lite, eller i alla fall ta de som känner sig utsatta på allvar och inte förringa deras känslor.

Att du mår dåligt över denna tråden (också) när du inte känner dig utpekad förstår jag inte riktigt varför, men det är ju din upplevelse, liksom de som känner sig mobbade, hånade eller förlöjligade.

Vilket ju gör det hela rätt så meningslöst?

Att jag bör öppna ögonen är ju ännu ett sånt där hjälpsamt "tips" - att jag inte ser detsamma som du beror på att du ser saker klart och jag blundar?
 
Vilket ju gör det hela rätt så meningslöst?

Att jag bör öppna ögonen är ju ännu ett sånt där hjälpsamt "tips" - att jag inte ser detsamma som du beror på att du ser saker klart och jag blundar?

Nä, var har jag påstått det?

Det handlar nog mer om att när man väl lagt märke till en sak så ser man det lättare nästa gång det händer.

Vi är många som ser det, inklusive Gunnar, och varför ni andra inte sett det kan jag faktiskt varken svara på eller ta något ansvar för.
 
Och jag tycker Lek & Tjatter kunde få byta plats med prefixet Hem & Hobby, så kan ni få humorera hur mycket ni vill på egen forumdel så slipper vi dessa lektrådar och söndertramsade seriösa trådar inne på vuxen. Och någonstans i mitt bakhuvud säger mig i skrivande stund att vi haft den diskussionen tidigare - att tramsgänget förstörde mer än tillförde? Charlie & Co var det då som var tramsgänget...någon som minns bättre än mig? Var det då prefixet kom till för att skilja tramset från andra delar eller hur var det?

Tramsgänget och tramstrådarna har jag helt förträngt men minns att tramsgänget befann sig stort sett i alla trådar! Minns inte ens vem som var med? @Gammeln har jag ett minne av iallafall? Pooh, Ia, Märtha, Humlibumlan och Nafayette oxå Rätt Gammeln? Fast det var ju typ 04? Försökte hitta något på sökfunktionen men hittade ett 9 år gammalt inlägg på ämnet och inser att Ni har letat på helt fel ställe... för innegänget och bukemaffian finns i ridtravartråden :D
Sv: halvt om halvt hästrelaterat...

Vem vet... det kanske är ni i ridtravargänget som ÄR INNEGÄNGET på buke som alla pratar om... överallt refereras det ju till att man måste vara med i innegänget för att få några svar i sina trådar och era trådar växer ju som ogräs.

Haha nu vet jag vilka det är som utgör bukemaffian :idea::rofl::p

Iallafall så talades det om i den tråden att det skulle startas på Lek och Tjatter iallafall! Men det var ju 2007 , Du kanske inte menar så långt tillbaka @honung ?
 
Kommer absolut inte ihåg hela storyn men att jag upplevde att labb fick skit så det skrek om det för att han ville diskutera sin egen vinkel.
Varför skulle han hitta på att han fått pm? Jag har fått märkliga pm från folk under min tid på buke där andra fått pm med genomskinliga lögner om mig. Finns så mycket konstigt folk.
Jag bygger mina antaganden utifrån vad som skrivits öppet på forumet, dels i tråden om den rabiata manshatande bloggerskan o dels i inlägg/trådar som snabbt försvann.
 
Ni ville ju se exempel på drevet. Såhär ser det ut i mina ögon. En person frågar en sak. Några svar kommer in med olika vinklar. Ganska snabbt inser jag och några fler att TS är en skör person.
Å sen sätter det igång. Nu är TS en presumtiv "mördare" som inte håller sina löften. Att TS försöker förklara utan att lägga ut hela sin person på nätet skiter folk i fullständigt.
Drevet är inte en grupp som tillhör något specifikt gäng. Drevet är när flera - oberoende av varandra - går på med storstövlar utan att ta någon som helst hänsyn till hur det blir när det staplas arga inlägg på hög.
http://www.bukefalos.com/threads/att-aka-med-sommardack-for-att-vara-hundvakt.1424979/
 
Ni ville ju se exempel på drevet. Såhär ser det ut i mina ögon. En person frågar en sak. Några svar kommer in med olika vinklar. Ganska snabbt inser jag och några fler att TS är en skör person.
Å sen sätter det igång. Nu är TS en presumtiv "mördare" som inte håller sina löften. Att TS försöker förklara utan att lägga ut hela sin person på nätet skiter folk i fullständigt.
Drevet är inte en grupp som tillhör något specifikt gäng. Drevet är när flera - oberoende av varandra - går på med storstövlar utan att ta någon som helst hänsyn till hur det blir när det staplas arga inlägg på hög.
http://www.bukefalos.com/threads/att-aka-med-sommardack-for-att-vara-hundvakt.1424979/
Nu har jag bara läst 1a och sista sidan i den tråden,men varför lägger man in en tråd om man inte vill ha svar,både bra o dåliga?
 
Ni ville ju se exempel på drevet. Såhär ser det ut i mina ögon. En person frågar en sak. Några svar kommer in med olika vinklar. Ganska snabbt inser jag och några fler att TS är en skör person.
Å sen sätter det igång. Nu är TS en presumtiv "mördare" som inte håller sina löften. Att TS försöker förklara utan att lägga ut hela sin person på nätet skiter folk i fullständigt.
Drevet är inte en grupp som tillhör något specifikt gäng. Drevet är när flera - oberoende av varandra - går på med storstövlar utan att ta någon som helst hänsyn till hur det blir när det staplas arga inlägg på hög.
http://www.bukefalos.com/threads/att-aka-med-sommardack-for-att-vara-hundvakt.1424979/
Jag tycker också det är en otrevlig ton.
Däremot är sakfrågan rätt- man bör inte åka med sommardäck om det är vinterväglag. Då det kan innebära större risk att orsaka olyckor.
 
Ni ville ju se exempel på drevet. Såhär ser det ut i mina ögon. En person frågar en sak. Några svar kommer in med olika vinklar. Ganska snabbt inser jag och några fler att TS är en skör person.
Å sen sätter det igång. Nu är TS en presumtiv "mördare" som inte håller sina löften. Att TS försöker förklara utan att lägga ut hela sin person på nätet skiter folk i fullständigt.
Drevet är inte en grupp som tillhör något specifikt gäng. Drevet är när flera - oberoende av varandra - går på med storstövlar utan att ta någon som helst hänsyn till hur det blir när det staplas arga inlägg på hög.
http://www.bukefalos.com/threads/att-aka-med-sommardack-for-att-vara-hundvakt.1424979/
Några går onödigt hårt på, helt korrekt. Andar ger tips men tröttnar på att inget duger och återigen andra diskuterar frågan om körning med sommardäck, dvs inte helt OT men inget som egentligen hör till tråden. Ska vi be moderatorerna låsa tråden och banna alla som inte svarar TS?
 
Några går onödigt hårt på, helt korrekt. Andar ger tips men tröttnar på att inget duger och återigen andra diskuterar frågan om körning med sommardäck, dvs inte helt OT men inget som egentligen hör till tråden. Ska vi be moderatorerna låsa tråden och banna alla som inte svarar TS?

Tråden är ju ett extremt tydligt tecken på att folk saknar fingertoppskänsla.
 
Ni ville ju se exempel på drevet. Såhär ser det ut i mina ögon. En person frågar en sak. Några svar kommer in med olika vinklar. Ganska snabbt inser jag och några fler att TS är en skör person.
Å sen sätter det igång. Nu är TS en presumtiv "mördare" som inte håller sina löften. Att TS försöker förklara utan att lägga ut hela sin person på nätet skiter folk i fullständigt.
Drevet är inte en grupp som tillhör något specifikt gäng. Drevet är när flera - oberoende av varandra - går på med storstövlar utan att ta någon som helst hänsyn till hur det blir när det staplas arga inlägg på hög.
http://www.bukefalos.com/threads/att-aka-med-sommardack-for-att-vara-hundvakt.1424979/
Det är ett drev ja, jag gissar att många läser första inlägget och reagerar.

Jag tror det är typ omöjligt att undvika något sådant i situationen när många suttit timmar i bilköer och blotta tanken på att någon tänker ge sig ut med sommardäck eldar upp dem. Jag såg nog ut så här :eek: (efter 2,5 h för att köra 17 km), när jag såg frågan.

Sedan tycker jag du även ska se på motreaktionerna i tråden. Många går i försvar också.Lite tycker jag det är personens ansvar att om denna tar illa vid sig lämnar just den diskussionen och låter folk rasa av sig utan dennes inblandning. Detta är knappast ett Buke problem utan snarare ett forum problem i största allmänhet (åtminstone för stora forum utan förhandsmoderering). Det enda som går att göra är att stänga diskussionen.
 
Men förisjuttsingen.
Ni ville ha exempel på vad som menas med drevet. Jag gav exempel.
Ni vill att man ska säga till direkt i tråden. Jag gjorde det.
Nä, jag anmälde inte något i tråden. Det fanns ingen anledning.
Kan ni @vallhund, @Mia_R och säkert någon mer bara sluta gnälla och acceptera att ni inte kommer att förstå?
Ni vill kunna vara er själva. Var det då.
Men jag och fler kommer att säga ifrån när det slås in redan öppna fönster.
 
Men förisjuttsingen.
Ni ville ha exempel på vad som menas med drevet. Jag gav exempel.
Ni vill att man ska säga till direkt i tråden. Jag gjorde det.
Nä, jag anmälde inte något i tråden. Det fanns ingen anledning.
Kan ni @vallhund, @Mia_R och säkert någon mer bara sluta gnälla och acceptera att ni inte kommer att förstå?
Ni vill kunna vara er själva. Var det då.
Men jag och fler kommer att säga ifrån när det slås in redan öppna fönster.
Håll dig till saken istället, jag har inte bett dig om några exempel och jag har heller inte hackat på någon i den nyss nämnda tråden! Om man nu anser att det är mobbing på buke så anser jag att man anmäler när man ser att det förekommer, men det är väldigt många som sitter och gnäller utan att göra något åt saken. Det är så otroligt lätt att sitta och tycka på ett forum eller IRL, att verkligen göra någon som helst förändring som att hjälpa en person är bra mycket svårare.

Gnälla och peka finger verkar vara den nya bukemodellen, det finns användare som dyker upp med ojämna mellanrum efter mer eller mindre långa uppehåll som kommer och dumförklarar användare, men jag ser inte någonstans att de själva erbjuder andra hjälp med problem utan de gör vad de anklagar andra för att göra, gnäller! :banghead:
 
Men förisjuttsingen.
Ni ville ha exempel på vad som menas med drevet. Jag gav exempel.
Ni vill att man ska säga till direkt i tråden. Jag gjorde det.
Nä, jag anmälde inte något i tråden. Det fanns ingen anledning.
Kan ni @vallhund, @Mia_R och säkert någon mer bara sluta gnälla och acceptera att ni inte kommer att förstå?
Ni vill kunna vara er själva. Var det då.
Men jag och fler kommer att säga ifrån när det slås in redan öppna fönster.
Det var samma med mig. Vissa förstod inte varför jag inte ville bli kallad rasist
 
Men förisjuttsingen.
Ni ville ha exempel på vad som menas med drevet. Jag gav exempel.
Ni vill att man ska säga till direkt i tråden. Jag gjorde det.
Nä, jag anmälde inte något i tråden. Det fanns ingen anledning.
Kan ni @vallhund, @Mia_R och säkert någon mer bara sluta gnälla och acceptera att ni inte kommer att förstå?
Ni vill kunna vara er själva. Var det då.
Men jag och fler kommer att säga ifrån när det slås in redan öppna fönster.
Varför taggar du mig? Jag hade inte skrivit i tråden innan du länkade till den här. Jag yttrade mig i den här tråden eftersom jag regerade på din attityd att ta tillfället i akt o peka med hela handen o skrika mobbing.
 
Håll dig till saken istället, jag har inte bett dig om några exempel och jag har heller inte hackat på någon i den nyss nämnda tråden! Om man nu anser att det är mobbing på buke så anser jag att man anmäler när man ser att det förekommer, men det är väldigt många som sitter och gnäller utan att göra något åt saken. Det är så otroligt lätt att sitta och tycka på ett forum eller IRL, att verkligen göra någon som helst förändring som att hjälpa en person är bra mycket svårare.

Gnälla och peka finger verkar vara den nya bukemodellen, det finns användare som dyker upp med ojämna mellanrum efter mer eller mindre långa uppehåll som kommer och dumförklarar användare, men jag ser inte någonstans att de själva erbjuder andra hjälp med problem utan de gör vad de anklagar andra för att göra, gnäller! :banghead:
Men du har väl ingen aning om vad jag gör till vardags, om jag hjälper folk. Nu sveper du. Jag tar bara ansvar för vad jag tycker och gör.
Och du skrev detta;
"Och då är den självklara frågan, @Luff använder tråden som avskräckande exempel, har hon anmält tråden eller bara använder den för att gnälla här?"
Tror du jag har dig på ignonera? Du tilltalar mig men vill inte ha svar?
 
Varför taggar du mig? Jag hade inte skrivit i tråden innan du länkade till den här. Jag yttrade mig i den här tråden eftersom jag regerade på din attityd att ta tillfället i akt o peka med hela handen o skrika mobbing.
Jag har inte skrikit mobbing. Du blandar ihop mig med någon annan. Jag har skrivit om negativ särbehandling som förklaring till att någon kan känna sig mobbad.
Då flera har sagt att dom inte begriper hur det ser ut gav jag nu ett exempel. Ett mycket tydligt sådant.
 
Så du ser ett vad du anser är drev efter en specifik användare, men tycker inte att det finns anledning att anmäla?

Ytterligare något vi är olika på då, för ser jag något som i mina ögon inte är okej så rapporterar jag det..
Nä, jag beskrev vad som uppfattas som ett drev där någon kan känna sig utsatt för mobbing.
Uppfattas som ett drev. Inte är. Därför anmälde jag inte. Jag och några andra hojtade till direkt i tråden istället vilket hade effekt.
Jag försöker förklara det som några ser tydligt och andra inte alls kan se. Vilket efterfrågats.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 572
Senast: Nahar
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 472
Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 097
Senast: Gunnar
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 887
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp