Coachning inför jobbsökning

Då är det ju ett jobb som du vill ha.

Jag skulle tro att majoriteten inte skulle jobba om de inte behövde ekonomiskt. Det nämner man ju dock inte i ansökan.

"Jag söker jobbet för att jag skulle trivas med x och y" är ett annat sätt att formulera det.
Jag har så svårt att skriva att jag skulle trivas med x och y. Det är väl mer att jag är glad för andra saker som jag slipper göra. Jag kan sitta där på gräsklipparen eller vad det är och lyssna på musik. Men just det är väl kanske inget man ska föra fram.
 
Jag har så svårt att skriva att jag skulle trivas med x och y. Det är väl mer att jag är glad för andra saker som jag slipper göra. Jag kan sitta där på gräsklipparen eller vad det är och lyssna på musik. Men just det är väl kanske inget man ska föra fram.
Ha ha, nej kanske inte. Men det är inget fel med det egentligen. För det jobbet du söker är det en fördel att vara nöjd med att köra omkring och inte börja klättra på väggarna av det.
 
Ha ha, nej kanske inte. Men det är inget fel med det egentligen. För det jobbet du söker är det en fördel att vara nöjd med att köra omkring och inte börja klättra på väggarna av det.
Blir jag friskare så skulle jag klättra på väggarna av det, men just nu känns det som ett bra jobb.
 
Blir jag friskare så skulle jag klättra på väggarna av det, men just nu känns det som ett bra jobb.

Det är bra tänkt, ta vara på din nuvarande förmåga, när saker ändras så tittar du efter att byta jobb. När man har mer energi så blir det enklare också.
Tyckte att det lät också som ett bra jobb, variation på uppgifterna.
 
Får man förresten skriva vad ens klasskompisar tycker om en i det personliga brevet? Är det fördel eller nackdel att skriva vad andra tycker?
 
Bättre att ha dom som referenser istället känner jag (fråga före såklart)
Tänkte ha min före detta chef och min nuvarande lärare som referenser.

Jag vet ju inte heller vem i klassen som har sagt vad. Vi skulle bara en dag skriva vad vi uppskattade hos våra klasskamrater och sedan sammanställde läraren och skickade ut till oss. Så allt är anonymiserat.
 
Får man förresten skriva vad ens klasskompisar tycker om en i det personliga brevet? Är det fördel eller nackdel att skriva vad andra tycker?
Ja det tycker jag kan passa. Är det några personliga egenskaper som tas upp i annonsen och som du fått höra av studiekamrater att du har så kan det absolut vara relevant.
 
Räcker 165 ord för ett personligt brev? Är väl inte riktigt en halv A4 men nästan. Jag tycker jag adresserat kraven och det som är meriterande för tjänsten.
Jag som rekryterar och läser många personliga brev tycker att det är bra om de inte är så långa. Håll det luftigt och skriv det viktigaste. Varför vill du ha jobbet och varför skulle tjänsten passa dig. Lycka till.
 
Lycka till och vänta inte för länge med att skicka in!

Vänta inte heller på svar, utan hugg i nästa ansökan direkt när denna går iväg, och håll kvar vid känslan " det är ett bra jobb, jag passar här också" .
Ja, skulle behöva komma till skott med det. Jag har gjort en del ändringar i brevet idag och tror att den är klar. Men velar lite om den kan bli ännu bättre.
 
Lycka till och vänta inte för länge med att skicka in!

Vänta inte heller på svar, utan hugg i nästa ansökan direkt när denna går iväg, och håll kvar vid känslan " det är ett bra jobb, jag passar här också" .
Svar lär jag för övrigt inte få i brådrasket. Sista ansökningsdag är i slutet av januari. Så tidigast då tänker jag mig. Bara att söka andra under tiden.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 275
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 458
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 319
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp