dessa färger?!?!?

Sv: dessa färger?!?!?

*KL*

Här är en som är silvergulsvart, henne hade jag mycket väl kunnat ta för fux i vissa perioder:

Ca 3 dagar:


Ca 9 månader


ca 14 månader


Ca 16 månader


ca 2 år och 3 månader:

 
Sv: dessa färger?!?!?

tack för bilderna! som föl ser din fina häst ut precis som engla gjorde ser det ur som. och färgen din häst hade som 9 månader så ser hon ungeför ut nu när hon är snart 4 månader. men jag har ju fårtfarande det faktum att englas man är halva vit o halva "kroppsfärjad" en silverhäst har väl samma färg på hela manen o svansen eller?
 
Sv: dessa färger?!?!?

tack för bilderna! som föl ser din fina häst ut precis som engla gjorde ser det ur som. och färgen din häst hade som 9 månader så ser hon ungeför ut nu när hon är snart 4 månader. men jag har ju fårtfarande det faktum att englas man är halva vit o halva "kroppsfärjad" en silverhäst har väl samma färg på hela manen o svansen eller?

Ditt föl har väl vit man där kroppen pga skäckteckningen är vit? Det är precis som det ska vara. Även silverhästar kan vara skäckar och får då vitt iman och svans om det är vita fält på kroppen där.
 
Sv: dessa färger?!?!?

tack för bilderna! som föl ser din fina häst ut precis som engla gjorde ser det ur som. och färgen din häst hade som 9 månader så ser hon ungeför ut nu när hon är snart 4 månader. men jag har ju fårtfarande det faktum att englas man är halva vit o halva "kroppsfärjad" en silverhäst har väl samma färg på hela manen o svansen eller?

Teoretiskt sett borde hela manen vara vit på en silverhäst.

Men eftersom det nu oxå, kanske, är gult som spelar in så finns möjligheten att den delan av manen där kroppen är färgad helt enkelt har fått en gulare nyans....
 
Sv: dessa färger?!?!?

Ditt föl har väl vit man där kroppen pga skäckteckningen är vit? Det är precis som det ska vara. Även silverhästar kan vara skäckar och får då vitt iman och svans om det är vita fält på kroppen där.

Det stämmer generellt sett inte på silverhästar.
Där brukar man och svans vara helt vita, oavsett om kroppen är vit eller färgad om det är en skäck.

Däremot, I TS fall, kan det vara så att fölets man har en gulare nyans där kroppen är färgad pga att det finns gult anlag i henne.

Men snart får vi förhoppningsvis veta vad den lilla krabaten har för färg, på riktigt :)
 
Sv: dessa färger?!?!?

Min silversvarta skäck har vit man där han har vita tecken, övrig man är "silverfärgad" mot det lite gråare hållet. Har sett likadant ut på övriga silversvarta jag sett där manen har lite mer färg i sig. Däremot är det nog lite svårare att se någon skillnad om hästen har en riktigt ljus silverman.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Min silversvarta skäck har vit man där han har vita tecken, övrig man är "silverfärgad" mot det lite gråare hållet. Har sett likadant ut på övriga silversvarta jag sett där manen har lite mer färg i sig. Däremot är det nog lite svårare att se någon skillnad om hästen har en riktigt ljus silverman.

Det är säkert individuellt hur mycket "färg" manen har på en silverskäck, det jag har sett mestadels och även läst mig till är att det oftast är vita överallt :)

Som du säger, har de riktigt ljus silverman är det nog såvrt att se.

Jag hade ett sto som var silvermusblackskäck, i princip hela halsen var färgad men manen var kritvit, lika så svansen.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Så här ser min kille ut. Han är silversvart skäck. Färgen är ju snarlik den färg din lilla Engla har.

Det är första gången jag försöker mig på att lägga in bilder och det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men jag hoppas att de går att se ändå. De ska vara klickbara.





 
Senast ändrad:
Sv: dessa färger?!?!?

Jo, det finns alla skalor när det gäller di silvriga - allt från riktigt mörka med vit man till min hästs färg som en (vanligtvis) färgkunnig person ansåg vara svettfux. :)
 
Sv: dessa färger?!?!?

Här är lite mer bilder på en silvergulsvart.
Mamman är ljust gulsvart & pappan är silversvart

CIMG1761.JPG


4405_198750380103_738540103_6888319_7954119_n.jpg


Och en bild på mamman:
20826078.jpg
 
Sv: dessa färger?!?!?

Ja, han såg ut som gulsvart då, men sen blev han silvergulsvart. Lite lurigt det där.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Hittade en bild på honom (silvergulsvart) som föl.
31636865.jpg


Och 2 bilder till på hans mamma (gulsvart)
31636867.jpg


31636868.jpg
 
Sv: dessa färger?!?!?

Den här hästen är jag ganska säker på är mörkfux, men när jag först såg den i går morse när det var mulet trodde jag den var silversvart.
BiancaHeratlt.jpg


Syns faktiskt tydligare på bild än i verkligheten att hon är röd.

För ett par år sedan såg jag en häst, i ett skumt ridhus, jag trodde var fux med ljus man och svans, men när jag kom hem och såg bilderna jag tagit med blixt så var det tydligt att hästen var silverbrun.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Hennes föl från 2003 (?), är hon bleksvart eller gulsvart? Jag minns att hon såg ut som vår Skuggi med ljust i öronen och bränd man.
 
Sv: dessa färger?!?!?

Gulsvart tror jag, det va längesen jag såg henne nu.
Men Draumsyn var mycket mörkare än Katla & jag tror att hon hade gult i öronen. Har även för mig att hennes ögon var som Katlas.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 831
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 697
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 140
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp