EUROVISION SONG CONTEST 2016 - Semifinal 1

ser på det hela efteråt - har varit lite upptagen med fölningar och annat världsligt :angel:

men kort kommentar ang Måns och öppningsnumret ( för det är så långt jag sett hittills ) Så gillade jag det !! och inom ESC- forumen så har det redan snackats om när det gjordes i Mellon- utan effekter - och det var allt ett himla tjat om att det VAR effekterna som gjorde att vi vann ifjol? Och jag tycker låten växer en hel massa på att vara UTAN effekter :love:
Sedan om det skulle ha väntat till La Grande Finale - så jag vete sjutton? Ett bra budskap tål att upprepas. kanske blir det samma eller en helt ny version? :) Man får inte glömma att många är i semifinal och kommer inte vidare till final så alla kommer inte att titta på finalen ?
Nu ska jag titta vidare :o;)
 
Tippade 9/10 rätt (bommade på Tjeckien), men fastnade inte direkt för något låt ikväll. Österrikes refräng är väl det närmaste jag kommer, och jag hade hoppats mer på Cypern men det lät lite svagt. Kändes som överlag svaga låtar med några bra scenshower.
Och jag fattar inte grejen med Rysslands låt. Han sjunger bra, har bra framträdande, men musiken låter.. daterad och splittrad på något vänster? Aja. Han vinner säkert ändå.
Hittills gillar jag nog Europe-skämten mest.. :o
 
Har nu kollat till en tredjedel - och fy fabian vad jag gillar Petra Mede !!!!
Och Måns bjuder ju verkligen på sig själv :up:
Nu hoppas jag på ett STARKT Come Together nummer i finalen- Som ett budskap till de där dårarna som bara ser till sitt och sig själva ...
Det finns mycket att ta fasta på - helt enkelt !
 
OK nu har jag sett det hela
och faktiskt är det mellanpausen som får mig mest berörd !! The grey people ...:heart
SÅ DJÄKLA VIKTIGT !
och jag gillar´t :up:
 
Bäst i kväll enligt mig är Måns och The grey People.

Sämst i kväll Petra Mede.

Tyckte i det stora hela att det var rätt bidrag som gick vidare.

Tycker att det blir för mycket på scenen när det blinkar och blixtrar över hela scenen.
 
Jag stannade inte uppe och såg resultaten, men läste dem nu. Det enda jag tycker är konstigt/tråkigt är väl att Moldavien inte kom vidare, den låten (Falling Stars) tycker jag om.

För övrigt tycker jag Österrikes låt växt väldigt mycket! Och Rysslands scenshow var häftig! =)

//r
 
Men vad fan gör Tjeckien i final? Och Malta? Och Nederländerna? Och Österrike?

Hade hellre sett Grekland och Island där.

Kroatien var jäkla bra, igår var första gången jag fattade det.

Men inget kommer ju att kunna stoppa Ryssland. Hygglig låt och fantastiskt nummer.

Som tidigare så tror jag att rätt få i Europa hänger med på vår ironiska humor - men jag garvade som fan åt Europeskämten. :laugh:
 
Är jag ensam om att det låter för taskigt rent sångmässigt?

Vi var som sagt på genrepet och där hörde man rösterna bättre än på tv, lät både bättre och starkare överlag!
Reagerade faktiskt på att alla för en gångsskull sjöng rent :O
Men sen på tv blev flera mkt svagare!

Österrike var en av dom, hon sjöng superbra på repet! Men såg mkt nervös ut på tv sen, och lät inte alls lika starkt.
 
Men vad fan gör Tjeckien i final? Och Malta? Och Nederländerna? Och Österrike?

Hade hellre sett Grekland och Island där.

Kroatien var jäkla bra, igår var första gången jag fattade det.

Men inget kommer ju att kunna stoppa Ryssland. Hygglig låt och fantastiskt nummer.

Som tidigare så tror jag att rätt få i Europa hänger med på vår ironiska humor - men jag garvade som fan åt Europeskämten. :laugh:
Håller med förutom Österrike och nederländerna ;)
Den sistnämnde växte hos mig på repet och han var rätt charmig ;)
Österrikiskan känns skön o lättsam jämfört med många andra starka solokvinnor som kan uppfattas något "hårda" ? Och glad hehe!
 
Gissar att dessa 10 går vidare:

Ryssland
Ungern
Österrike
Armenien
Azerbaijan
Kroatien
Bosnien
Estland
Cypern
Grekland

Dock tror jag de tre sistnämnda lika väl kan åka ut o att tex island malta eller tjeckien tar platserna!

Ovan var min gissning, tur att jag garderade mig ;) Kan väl säga att jag bara bommade på nederländerna hehe!

Blev även nöjd personligen alla mina favoriter gick vidare (främt Ungern, Cypern, Österrike)


Hela listan på de tio finalisterna:

Ryssland
Armenien
Azerbaijan
Cypern
Ungern
Österrike
Malta
Nederländerna
Tjeckien
Kroatien


Håll utkik efter semifinal 2 tråden!! :banana::banana:
 
Jag såg ESC igår men förskjutet pga strandpromenad med vän och hund. Jag livekommenterade alla bidrag till den vännen efter att jag kommit hem. Klipper in det här :)

Finland är absolut inte bra. Jag gillar inte hennes röst och inte heller the funky music. 2 poäng

Grekland är bedrövligt skitdåliga. Det börjar bra men sen börjar en snubbe rappa och jag kräks i munnen. 0 poäng.

Moldavien gör mig lite ledsen. Jag är tondöv men tycker inte att det låter bra. Låten är åtminstone lite poppig. 4 poäng.

Ungern är väldigt trevlig att titta på. Låten är okej. Hans röst funkar. 6 poäng

Kroatien är hemsk. Och har hemsk röst. Och hemska kläder. Och hemsk frisyr. 0 poäng

Holland är lättsmält och ganska trist. Men det gör åtminstone inte ont i min själ. 4 poäng

Armenien är väldigt ekivokt och lite märkligt. 3 poäng

San Marino är lite knepigt men på något vis gillar jag det. 5 poäng

Ryssland älskar jag sen Inför ESC-programmen. Den får 9 poäng. Nej, fuck nian. Showen är värd 10 poäng.

Tjeckien är faktiskt rätt vackert. Jag är på gott humör och ger 6 poäng.

Cypern är rockigt. Me like. 6 poäng

Att Österrike sjunger på franska är underligt men låten är glad och poppig. 5 poäng

Estland är tråkigt och han har lika mycket sex appeal som en gråsten. 2 poäng

Azerbajdzjan var skrikigt på fel sätt. 2 poäng

Montenegro är rockigt på fel sätt. 2 poäng

Island var också skrikigt. Inget djupare intryck i övrigt. 2 poäng

Bosnien och Hercegovina är jag lite oklar över. Får inget grepp liksom. 3 poäng Nej usch. Nu började snubben rappa. 2 poäng

Malta är möjligen okej. 3 poäng
 
Nederländerna var min favorit av dom jag sag. Ryssland hade en bra show men laten kändes sadär.
Österrikes har jag svart att bedömma eftersom den spelas pa radion sadär 100ganger/dag här i österrike, men jag gillar henne, hon känns sa ärlig och glad.
Däremot kändes hon lite nervös och "hoppig" när hon sjöng. I den österrikiska uttagningen hade hon ett gaband, sa hon har kanske rörelsen i kroppen. Det var häftigt med bandet men hon valde att ta bort det pga risken att snubbla.

Resten av latarna har jag glömt bort redan.
 
Jag såg ESC igår men förskjutet pga strandpromenad med vän och hund. Jag livekommenterade alla bidrag till den vännen efter att jag kommit hem. Klipper in det här :)

Finland är absolut inte bra. Jag gillar inte hennes röst och inte heller the funky music. 2 poäng

Grekland är bedrövligt skitdåliga. Det börjar bra men sen börjar en snubbe rappa och jag kräks i munnen. 0 poäng.

Moldavien gör mig lite ledsen. Jag är tondöv men tycker inte att det låter bra. Låten är åtminstone lite poppig. 4 poäng.

Ungern är väldigt trevlig att titta på. Låten är okej. Hans röst funkar. 6 poäng

Kroatien är hemsk. Och har hemsk röst. Och hemska kläder. Och hemsk frisyr. 0 poäng

Holland är lättsmält och ganska trist. Men det gör åtminstone inte ont i min själ. 4 poäng

Armenien är väldigt ekivokt och lite märkligt. 3 poäng

San Marino är lite knepigt men på något vis gillar jag det. 5 poäng

Ryssland älskar jag sen Inför ESC-programmen. Den får 9 poäng. Nej, fuck nian. Showen är värd 10 poäng.

Tjeckien är faktiskt rätt vackert. Jag är på gott humör och ger 6 poäng.

Cypern är rockigt. Me like. 6 poäng

Att Österrike sjunger på franska är underligt men låten är glad och poppig. 5 poäng

Estland är tråkigt och han har lika mycket sex appeal som en gråsten. 2 poäng

Azerbajdzjan var skrikigt på fel sätt. 2 poäng

Montenegro är rockigt på fel sätt. 2 poäng

Island var också skrikigt. Inget djupare intryck i övrigt. 2 poäng

Bosnien och Hercegovina är jag lite oklar över. Får inget grepp liksom. 3 poäng Nej usch. Nu började snubben rappa. 2 poäng

Malta är möjligen okej. 3 poäng
Slå ihop Estland med Armenien så får du en genomsnittligt sexig artist :D
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 611
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 926
Senast: voltis
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 107
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 979
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp