EUROVISION SONG CONTEST 2016 - Semifinal 1

Österrike: 2-
Sömnpiller... Visst, säkert en jättefin låt men gud så tråkig... Känns som en redan uttjatad schlagerlåt.

Även denna mycket bättre än i inför... Gillar att hon sjunger på franska ... Blir inte lika "pnuttigt" som i videon... Även om temat är kvar ... Men gillar "refrängens dunk"... Men kan va tveksamt ändå om den går till final... Men har där å göra tycker jag :p
 
Mycket fin röst som sångerskan från Österrike har. Jag kommer säkert digga den här i bilen, men jag får inte riktigt grepp om vad som är vers och refräng. Och hennes kroppspråk kändes väldigt fladdrigt.

Tillägg: det som jag tolkar som refräng gillar jag dock skarpt.
 
Estland: 2+
Estlands Magnus Carlsson ? Låter bättre än de ser ut... Lite taskig engelska.
Svårbedömd, enligt mej ingen finalist, men kan mkt väl gå till final... Inte min typ av låt.

Tror nån sa att den påminner om "bondlåtarna" och JA det gör den verkligen ... Den kör ju det temat med ... En av låtarna som INTE är bättre live... Killen är HELT min smak ,men låten Nej ... NEJ...
 
Estland - nej nej nej.
Azerbaijan - Brukar skicka bra bidrag och i år är den rätt vettig också tycker jag. Final igen skulle jag säga.
 
Azerbaijan: 4-
Kan inte med hur hon artikulerar varenda stavelse osv... Men låten är ju en hit...
Svenska låtskrivare vet hur man gör bra låtar... Final - ja... Men hon kan inte se ut så :p

En låt som def gör sej bättre i radion än live... För nej den här är riktigt tråkig att se på ..
Inte ens refrängen får den att lyfta... Tveksam finalplats...
 
Montenegro: 2
Börjar "svag" arbetar upp en bra "låt" men väntar på att den ska "lyfta"... Men den gör ju inte de.. Tyvärr... För jag gillar den men det saknas ingredienser i den....

Återigen man tror den ska bli bra men NEJ ... Vad de e för fel de vet jag inte.. Men de blir tyvärr bara pannkaka.... Trist ... För sjunga kan de ju ... Versen bättre än refrängen... Men obegriplig..
 
Island: 2
Nej men gud så tråkig... Nu fattar jag vad de menar med att de är många solotjejer i tävlingen för den här faller väldigt mkt i samma fack som tex Österrike mm... Tråkig.... Och man har redan tröttnat på "konceptet".


Sorry men jag hitta på annat under låten... Så den va nog inte så bra ?
Men märkte inte av skillnaderna mellan vers å refräng lika mkt som i inför... Så de hade gjort om arret lite... Final ? Mnja kanske, kanske inte...
 
Har vara lyssnat med ett halvt öra de senaste låtarna. Hoppades mer på Island än vad hon levererade.

Och nu ska jag gå och knyta mig.
 
Det gör mig inget om Island går till final.
Bosnien var bra fram till denna konstiga rap som inte alls passade in.
 
Bosnien - usch, konstig rap?. Säkert final. Snart dags för MITT andra hemland, har dock inte följt uttagningarna det här året så det blir spännande att se.
 
Bosnien: 1
Men NEJ ... En till låt som förstörs av "rap" ... Från att va en traditionel "schlager" så blir den bara ett stort NEJ igen ...

Början är ju helt klart "traditionell" MEN så förstördes den av den där vidriga rappen... VÄRRE än Grekland.. Låter ungefär som om Markoolio kommit in på scen som den där "kalle anka tjatter fågeln"... Sorry men det förstör HELA låten... Final ? Inte för mej ...
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 611
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 926
Senast: voltis
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 107
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 979
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp