Bukefalos 28 år!

Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl*

Jag tycker det gröna är fint med, men om man ska byta färg tror jag ganska ljus pastelliga färger passar bäst.
Kanske göra som vissa andra sidor, ha så man kan välja tema typ med olika färger? :)

Ljusrosa och grönt tycker jag var fint men det skär sig lite med den klarblå texten.

Dessa färger var rätt fina ihop:
stock-vector-pink-and-green-trendy-seamless-plaid-pattern-24137959.jpg
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ett annat alternativ om man vill få in färg är som sagt teman, och då kanske fullt ut med bara en färg.

Tex blått:
bukeibltt2.jpg


Eller kanske rosa:
bukeirosa2.jpg



Går ju att variera med en mängd färger!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL

Kort kan man väl säga att jag fick oväntat besök i går efter att jag började testa lite med färgerna, vilket gjorde att jag inte ville hålla på och testa för mycket, jag hade tänkt låta den cerise-aktiga färgen vara kvar i toppen, men av någon outgrundlig andledning slog inte ändringen från blå länktext till vit igenom. Så jag valde att återgå till gröna nyanser. Även om de inte är exakt samma som innan bytena.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Tack för ett bra exempel på vilka färger man skulle kunna välja, betydligt mer konstruktivt än vissa som bara vill att det ska se ut som det gjorde förra veckan ;)

När det gäller ditt förslag med olika teman med bara liknande färger är jag inte riktigt lika positiv. Jag vill nog försöka hålla mig till ett tema av lite olika skäl och tycker att det kan bli lite trist om allt går i samma färger. Det var delvis därför jag ville få in någon annan liten färgklick i det gröna, även om det finns lite av blått redan nu som bryter av lite.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det lila var riktigt snyggt! (det blå kändes lite mer vinter än vår)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Den lilaaktiga du hade nyss är helt okej även om jag föredrar det gröna. Det är inte bara att jag vill ha det som förra veckan utan jag tycker dessutom om grönt :D.
Den där ändringen med att ha all forumtexten och sedan länkarna till senaste, annonser och bloggar under allsammans gillade jag inte. Det blev för bred läsyta (jag har inte ens widescreen) och mycket skrollande för att komma ner till de delarna.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det var inte meningen att högerkolumnen skulle ligga under, något gick snett :) Jag har backat lite igen och skall försöka vara lite försiktigare med ändringarna nästa gång :)
Jag gör nu återigen det gröna lite ljusare/mer vårlikt, men får se hur mycket mer jag ändrar sedan.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det gröna som är nu var super fint!

Hittade några färger som var rätt fina ihop och den gröna var väldigt lik den ljusgröna som är nu!

56523-royalty-free-rf-clip-art-illustration-of-a-digital-collage-of-four-memos-pinned-to-a-wall-yellow-blue-green-and-pink-by-pushkin.jpg
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jodå, men jag uppskattar inte att bli kallad kärring :D

Nämen, gav Gunnar upp nu? Nu är det ju grönt igen ju...

Hade han givit upp hade jag förstått honom. Det gnälls varje gång något händer med färgerna eller något annat. Folk är aldrig nöjda. Och jag tycker att det är bra att han testar sig fram, behöver ju inte bli ramaskri varenda eviga gång något händer.

Jag är trött på den gröna färgen, den har "alltid" funnits känns det som och det är trist. Ser fram emot lite färg på sidan nu!


Jag tycker att det är lika illa att skriva att man oroar sig för Gunnars mentala hälsa eller att han tullat på barskåpet eller vad någon skrev, bara för att han ändrar färgerna och provar sig fram, som att kalla någon kärring.....
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Hade han givit upp hade jag förstått honom. Det gnälls varje gång något händer med färgerna eller något annat. Folk är aldrig nöjda. Och jag tycker att det är bra att han testar sig fram, behöver ju inte bli ramaskri varenda eviga gång något händer.

Jag är trött på den gröna färgen, den har "alltid" funnits känns det som och det är trist. Ser fram emot lite färg på sidan nu!


Jag tycker att det är lika illa att skriva att man oroar sig för Gunnars mentala hälsa eller att han tullat på barskåpet eller vad någon skrev, bara för att han ändrar färgerna och provar sig fram, som att kalla någon kärring.....

:bow::bow::bow:
Håller med i allt ovanstående!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Du har helt rätt!
Jag tror man kan vänja sig vid det mesta ändå, faktiskt.
Fast det blir onekligen lite jobbigt om någon färg sticker ut och blir alldeles för skarp mot resten...
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl*
...

Dessa färger var rätt fina ihop:
stock-vector-pink-and-green-trendy-seamless-plaid-pattern-24137959.jpg

Det här gillar jag verkligen, var ungefär så jag tänkte mig i mitt förslag om ljusrosa och lindblomsgrönt. Just nu är jag besviken, trodde jag skulle gå in på ett vårfräscht färgsprakande bukefalos idag, men så var det bara grönt som vanligt :devil:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag gillade också färgerna i det rutiga!

Jag tycker om när Gunnar mixtrar med färgerna. Det rosa var fräckt! :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Du har helt rätt!
Jag tror man kan vänja sig vid det mesta ändå, faktiskt.
Fast det blir onekligen lite jobbigt om någon färg sticker ut och blir alldeles för skarp mot resten...

Men vad är det som säger att det är så det kommer bli? Att prova sig fram inebär också att prova olika färger, lite nytt , lite skarpare. Inget säger att det kommer spikas SÅ, utan är bara en testfas.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl*

Jag tycker det gröna är fint med, men om man ska byta färg tror jag ganska ljus pastelliga färger passar bäst.
Kanske göra som vissa andra sidor, ha så man kan välja tema typ med olika färger? :)

Ljusrosa och grönt tycker jag var fint men det skär sig lite med den klarblå texten.

Dessa färger var rätt fina ihop:
stock-vector-pink-and-green-trendy-seamless-plaid-pattern-24137959.jpg

En bra kombination av dom hade varit jättesnyggt, det var en lugn rosa att titta på! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 358
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 716
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp