Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL

Det är nästan lika roligt varje gång ;)
Jag har ändrat en hel del färger och en del annat den senaste veckan, men då har jag inte fått några rekationer :) Så nu följde jag ett ett råd/synpunkt om att vore det inte snyggt med lite cerise.
Just nu har jag vattnat ur den rejält och gått mot lila. Det vore lite kul med någon accentfärg som inte är för blaskig och inte är grön eller grå. Om ni inte sett det har jag bytt bakgrundsfärg samt den mörkare gröna också.

Alla kommer som vanligt inte vara nöjda oavsett hur jag gör, ni får dock som vanligt gärna komma med era tips och idéer.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag saknar också de där markeringarna, de passade in väldigt bra. :)

Som tur är var den gula texten kortlivad, den gillade jag inte. Det gula som markerar var man är på väg att klicka är däremot helt okej. Lite urvattnat och blekt, men behagligt, tycker jag det nya färgbytena är.

Edit
Det nya gula var inte behagligt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja, jättekul med omväxling! Men helst inte med beige bakgrund mot vit text. Svårt att se ju!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu känns det som att du börjar komma någonstans! ;) Lila tror jag är en bra färg att jobba med, om man vill ha färg men ändå något som är behagligt för ögat och fungerar ihop med det gröna.

Dock tycker jag personligen att den nuvarande nyansen är lite för "söt och fluffig".
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jo, denna gillar jag faktiskt mer än de andra jag provat hittills, men jag är nog inte lika känslig som vissa :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Kul med färg!

Den nyansen som är nu är jättefin, lagom. Bryter av men blir vare sig gräll eller för mesig (som den ljusa nyansen nyss). Gillade också "hacken" vid flikarna.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Satt precis och tänkte att nu har Gunnar gått bananas på bukefalos... :angel:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu får du tummen upp för mig! Den här gillar jag skarpt och den livar upp men smälter ändå in behagligt. Och så får den mig inte att tänka på godis som den förra. :p
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det här var ju ganska snyggt! Det lila kunde vara någon nyans ljusare men ändå "fyllig", svårt att förklara. :p
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag tycker om det rosa, men jag tycker inte alls att det är snyggt tillsammans med det gröna. Funkar fint tillsammans med den mer grå bakgrundsfärgen, men just till det gröna funkar det inte alls. Det måste finnas någon slags helhet och färgskala.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

För min del så går det bra med vilken färg som helst bara jag ser vad som står.
Men flik-hacken vill jag ha tillbaka.
Det var lättare att hitta runt på det viset.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Det här känns precis som när folk fick Windows 3.1 och 3.11 på datorerna, alla dessa hemska färgkombinationsteman som valdes...

Den lingon-med-mjölk-färgen som visas nu hoppar fram mot en på skärmen, väldigt irriterande.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Jag skulle gärna se en ljus lite dassig rosa som bakgrundsfärg istället, som det är nu tycker jag inte att det rosa och det gröna går ihop riktigt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag satte kaffet i halsen när jag loggade in idag :eek:

Första tanken var att jag fått virus men så visade det sig vara Gunnar som fått vårkänslor, viket känns makalöst med tanke på att det snöar..........
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*

Bara den gröna färger försvinner helt om det lila/rosa (vad det nu är för färg) ska vara kvar :eek:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*

Jag gillar det som det är nu. Fast jag vill ha de där flikmarkeringarna. :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Får man önska..? :angel:

32910272.jpg
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Nu är det glatt och fint :)

Annars var Hedinns färger med fina!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 064
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 599
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 530
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 424
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp