Bukefalos 28 år!

Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Ämen vad fan är detta? (edit/tillägg: Syftar på den blå bakgrunden, det rosa var väl uthärdligt)
Nu går det ju att ändra färgerna själv i webläsaren, men...

/ Fröken positiv
 
Senast ändrad:
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Den blå bakgrunden lade jag mest för att gå "all in" och förhoppningsvis ge en och annan hicka ;)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Vad jag tycker? Dödslängtan känns just nu som ett bra ord :D Lite för mycket olika färger skulle jag säga. Bättre att hålla sig till en "grupp" av färger.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Om man skall räkna färger är antalet det samma som för en vecka sedan. Den gula som fanns men inte syntes så mycket har tagits bort. Den rosa/lila har kommit till.
Jag kanske tänker annorlunda i morgon, men just nu vill jag inte göra några direkta ändringar. Jag och jag tror några till var rätt trötta på att precis allt gick i grönt. Det var säkert lugnare och vilsammare. Detta tycker jag känns piggare och gladare.

Men det är fullt tillåtet att fortsätta ha åsikter och komma med förslag, gärna konkreta.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag tycker det här är jättefint nu! Så himla härligt vårigt, jag blir glad när jag kommer in på forumet nu :D
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Kanske kan man göra det som är blått just nu lite mer åt det turkosa/blågrågröna hållet? Det tror jag skulle bli snyggt mot det rosa och gröna (som är helt perfekta i varm/kallspektrat nu enligt mig).

Sen funderar jag på den här beiga bakgrundsfärgen... kan man lägga nån svaaag mjuk grön ton i det också? Eller en rosa ton? Nu går det mer åt gult i mina ögon. Gula accentfärger skulle ju funka mot det rosa och gröna, men beige känns lite urvattnat när allt annat är så fint. Risken är väl att det känns rörigt för ögat.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Backgrundsfärgen i inläggen är helvit, skall dock fundera på dina förslag.

Alla dessa färger kan se rätt olika ut på olika skärmar beroende på deras kvalitet eller inställningar.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det är ett misch masch av den gamla färgsättningen och den nya. Har du ingen som är lite bra på färger i din närhet? Den svaga gula bakgrundsfärgen är kvar, den skär sej mot de nya färgerna, den kräkgröna kantlinjefärgen skär sej mot loggans gröna osv. Du måste ha en helhet som passar ihop.

Det är inte lätt, jag vet, (har gjort hemsidor åt förening samt att sonen är proffs på det). Men börja med att hitta färger som går bra ihop, och använd inte toner som påverkar de andra färgerna negativt (som nu). Se hur de fungerar med varandra, de ska framhäva på ett positivt sätt.

Hoppas du förstår vad jag menar. Kanske har du nån i familjen med lite färgsinne?
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Seriously??

Det här är hemskt.

Jag får ont i ögonen och det ser ut som rallyglass..

Sluta leka med mina färger, bara för att man KAN betyder det inte att man SKA.

Det känns som ett sockersött barbieforum som nån fjortis bestämt färgerna på.. HJÄÄÄLP!!!

GIVE ME BACK MY BUKE..

Desstuom är det klart för stor skillnad mellan det gröna och vita för att mina ögon ska uppskatta detta..

/Lavinia, som vet att design inte är hennes sida och därför låter bra:-)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Åh detta är ju jättefint, känns så glatt och vårigt! Och nej, jag är ingen fjortis! ;)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Haha, men sen har jag nog ganska dålig färgsmak.. Jag har gärna rosa på min fux.. :angel::D
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Kl

Det som är nu tycker jag är fint! Lagom vårigt och glatt utan att stickas i ögonen. :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag tycker det är superfint nu!

Men det hade varit roligare om allt gick i rosa :D
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Gul bakgrund?
Och loggan är inte ändrad, den har alltid varit sådan.

Jag tycker det är kanon fint, möjligen om man ska tona ner den gröna lite lite grann men annars tycker jag det är fint, vårigt och härligt!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja ser du inte att bakgrundsfärgen går i gult:confused:
Samt att annan bakgrundsfärg går i grålila.... inte fint.

Nu är färgerna något mer dämpade än förrut men fortfarande går det inte att ha de blå länkfärgerna med den spygröna, det vore bättre om länkarna hade annan färg eller att ta bort den spygröna men inteheller den cerisa funkar med det blå. Misch masch som sagt

Däremot, den cerisa går bra med den gråaktiga bakgrunden men det behövs mer kontrast också, den gröna är dock inte rätt, tror grönt är svårt till den cerisa.

MEN annars vore det kul med lite mer färg jag har inget emot att det livas upp färgmässigt.Det är glatt med mera färger, men färger är som sagt svårt, därför jag rekommenderade lite mer proffshjälp
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 358
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 716
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp