Bukefalos 28 år!

Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Grönt och rosa funkar ju alldeles finfint ihop - tänk bara på en rosa blomma med grön stjälk och blad! ;) Det handlar nog mer om vilken nyans man väljer och varm/kall-skalan. Och inte tror jag det behövs proffs för att välja färger på ett forum.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Buke ska inte vara "perfekt", det ska vara charmigt och trivsamt ju!
Detta tror jag nog man kan vänja sig vid.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Du menar på inläggen? För den färgen är vit.
Och färgen på hela sidans bakgrund är helt grå inte grålila.

Blev lite förvirrad av det du skrev bara.

Du tycker inte det blå som är nu funkar bättre än den klarblå, jag tycker det funkar bra.

Kanske om man tonar ner färgerna och har i lite gråton?
Typ något likt det här:
frgkombo.jpg


Jag tycker dock att det är fint nu med men kanske att den gröna behöver tonas ner lite, den rosa tycker jag är lugn för ögat och den blåa är fin den med :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det känns som att gå in i min mors presentbutik när hon precis fått en leverans av tulpaner. :love:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl till Gunnar*

Den rosa som är nu gillar jag inte redigt (kan bero på att den har en lila ton i sig och jag hatar lila ;))
Men istället för att säga nej nej nej så har jag lite färgförslag:

Rosa delarna kan va den härligt hallonrosa med kod: #FA3E54
Den gröna du har fått till nu är helt perfekt - en härligt pigg grön som ändå inte skriker! :)
Bakgrunden i inläggen är också bra men skulle kunna vara en liten aning mer mot gult, knappt märkbart men det ger en mjukare och enligt mig snyggare brytning.
Sen kan inte länkarna vara en orange/terracotta när dom är tryckta på ev? Annars är dom snygga även som gröna och blå!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Usch nej, den rosa är alldeles för jobbig, den går inte att ha som bakgrund till vit text, den blir alldeles för stickande.
Bakgrunden bör vara vit som den är nu, finns många anledningar, men många lägger in animationer, bilder osv med vit bakgrund, skulle bli helt wierd om man ändrade mot gult!




Gunnar, jag tycker du fått ihop riktigt bra färger!
/Sorbe - utbildad formgivare med allt vad det innebär.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL
Grönt och knallskär färg får mig att tänka på sommaren redan. Det blommar för fullt på Bukefalos nu.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag som inte varit inne på ett tag blev förvånad. Såhär såg det väll ändå inte ut sist... Snyggt m rosa :d!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag tycker det är kul med lite förändring som verkligen syns, nu är våren på g, både utanför fönstret och på buke, heja!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

NEJNEJNEJ.
Det gröna är för GRÖNT och det rosa för skarpt.
:mad:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

(men färgerna i sig passar bra ihop, men som det är nu så tar de fokus från ALLT. om färgerna vore en tredjedel så starka så skulle det vara riktigt fint.)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Rosa delarna kan va den härligt hallonrosa med kod: #FA3E54!

Problemet med den färgen är att den skulle se olika ut på alla datorer, eftersom det inte är en webbsäker färg. Jag vet att det står i länken att det inte är aktuellt längre, men jag har ganska ofta märkt problem med färger som inte är webbsäkra, dom visas helt enkelt olika.

*KL*
Med tanke på blommor som någon nämnde, en lite mer nedtonad variant på dom tre färgerna (även om det är fint nu också!)
wlsj2u.jpg
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Fast det där är ju extremt skrikigt och gällt om man jämför med hur det är nu!
Jag tycker färgerna som är nu är mer nedtonade än de du visar.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*

Nu när det är rundade hörn lite här och där skulle det vara fint med lite markerande borders tycker jag... ;)
Kanske inte på alla platser som på bilden, men på vissa. Det ger lite mer djup/knapp-känsla.


i5THC4TVWc2EP.png
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*KL*

Än en gång förundras jag över vilka starka känslor dessa färger väcker.

Gunnar! Det är jättefint nu tycker jag men för min del får du ha vilka färger du vill. Go nuts och irritera lite folk ;) :p
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL
Antingen visar den här skärmen färgena på lite anant sätt eller så har du ändrat en aning. Jag gillar det bättre som det ser ut nu iallafall. Den gröna som var igår kväll (eller på den skärm jag satt vid då) var på tok för skrikig för min smak.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 358
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 716
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp